Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (4F C6), vm. 2010 flekti jää pyörimään sammutuksen jälkeen 1 min

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 (4F C6), vm. 2010 flekti jää pyörimään sammutuksen jälkeen 1 min

    Morjens.

    A6 3.0 TDI Quattro Tiptronic seisoi viikon. Kun lähdin taas ajelemaan, niin auto jää pyörittämään flektiä (moottorin tuuletinta) n. 1 min ajan sammutuksen jälkeen. Pakkasta ei juuri ole, noin -1 astetta.

    Auto ei ole tätä aiemmin juurikaan tehnyt. Kesällä ymmärtäisin, että jää viilentelemään konetta, mutta että talvella...

    Onko vinkkejä / kokemuksia asiasta?
    Onkohan joku anturi vikaantunut vai mikäköhän on muuttunut?

    120 tkm huolto on tulossa kohta (tosin 130 tkm on kohta jo menty, kun yksi ekstra öljyhuolto tuli tehtyä väliin).
    Viimeksi muokannut Dr.Pepper; 19.12.2014, 12:01. Perustelu: Moottorin tiedot lisätty

    #2
    DPF:n poltto keskeytyi ja se jäähdyttää moottoritilaa flektillä sillä turbo ja downpipe ovat todella kuumia. No worries mate.

    Comment


    • #3
      Minulla oli flektin ohjainlaite paskana samaisista oireista, täytyi vaihtaa kakkosflekti ohjainlaitteineen ( onneksi oli finntakuu)

      Comment


        #4
        Mulla tehtiin 2007 malliin (ilman dpf:ää) joku kampanja jossa lisättiin joku aikarele tjsp tuon takia. En kyllä itse huomannut että olis kertaakaan jäänyt päälle pitemmäksi aikaa. Olikos 2010:ssä vielä DPF:ää?

        Comment


        • #5
          Lisään tietoa ketjuun, jos joku muu etsii samaan vaivaan vinkkiä.

          Eiköhän tossa DPF ole. Epäilen, ettei -20 asteen pakkasella paljon lisäjäähdytystä tarvita. Eli kyllähän sieltä jotain lienee rikki. Epäilykseni kohdistuu moottorin lämpötila-anturiin. Järjestelmä saa väärää lämpötilatietoa, jolloin se jää turhaan jäähdyttelemään käynnistyksen jälkeen.

          Auto menee muutenkin pajalle lähiaikoina, niin laittelen tietoa, josko "ominaisuus" häviää / mikä tuon aiheutti.

          Comment


          • #6
            4F osalla on ollut jokin kampanja noista tuulettimien ohjauksista. Tietyt ohjailaitteet saattoivat jäädä ikuisesti pysyvästi pyörimään. Ymmärtääkseni korjaus tähän oli ihan vain softapäivitys. Merkkihuollossa osaavat kerta enemmän tästä.

            Comment

            Working...
            X