Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

HelppoKatsastus-halvempi vaihtoehto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • HelppoKatsastus-halvempi vaihtoehto?

    Olisi aika taas käydä näyttämässä aakkosta konttorilla ja tavalliseen tapaan vertailin hintoja netissä. Silmiin osui HelppoKatsastus joka tarjoaa bensa käyttöisen henkilöauton katsastuksen alk.34e. Itse haen päästöt muualta. Varaus onnistui netissä liiankin helposti? Onko kellään kokemusta kyseisestä firmasta? Itse käyn kokeilee tota ensi maanantaina aakkosen kanssa. Saan nähdä haluavatko ajaa quattron jarry dynolle vai ei.

    http://www.helppokatsastus.fi/?gclid...FYIXzQodwRl28w

    #2
    Olen nyt kahtena vuonna peräjälkeen käyttänyt kyseisen firman palveluja. Ihan ok katsastuspalvelu on ollut.

    Alkukesästä kävin tuolla Espoon Niittykummun toimipisteessä ja siellä ainakin oli asiakaspalvelu kunnossa. Odotustiloissa kahvitarjoilu, WLan nettiyhteys, TV ja runsaasti lukemista. Kait ne siellä hallin puolellakin jotain tekivät, kun hylsy tuli yhden puslan takia.

    Sitä en tiedä kuinka testasivat jarrut. Viime vuonna kun kävin Heikinlaakson toimipisteessä, testasivat quattron jarrut pihamaalla jarruttelemalla, kun ei katsastusmies arvannut dynoon autoa ajaa. Kait tuo jarruhommeli on katsastushenkilöstä kiinni kuinka sen suorittaa.

    Muuta moitittavaa ei ollut kuin hinta tietyin varauksin. Ei ollut maailman halvin, jotain 80€ ja risat (tämä siis drive-in hinta dieselin päästömittauksella), mutta eipä tuota hirveästi halvemmalla täällä pääse.

    Comment


    • #3
      Vierailtu sekä Heikinlaakson että Tattariharjun asemilla, asiallista palvelua sain molemmissa.

      Comment


      • #4
        Mä en taas ikinä jää odotus aulaan odottamaan, vaan aina meen auton mukana. Lähinnä siksi jos jotain käy nii tietää heti. Kaiketi oon vainoharhainen. No 34e katsatus +n.10e ku kaverin firmasta haen päästöt nii ei paha hinta.

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Crash_ Näytä viesti
          Itse käyn kokeilee tota ensi maanantaina aakkosen kanssa.
          Kerroppa sitten kokemukset. Itellä on kohta katsastus edessä eikä edukkaampi hinta olisi pahitteeksi.

          Comment


            #6
            Ja kerro suostuvatko ajamaan rullille. Ite ainakin haluan mieluummin ne jarrutehot paperille kuin katsurin mutu-tuntumaan perustuvan arvion, kun se torsen sen kerran kestää.

            Comment


            • #7
              Mä en oo koskaan antanu ajaa rullille vaan ovat mulla audin aina testanneet ajossa,luultavammin myös nyt. Katsotaan mitenkä tuolla maanantaina.

              Comment


              • #8
                Eikös se oo pakko ajaa rullille? Ainakin Joensuussa on joka asemalla mittari, ja jokainen auto ajetaan sitä kautta.

                Comment


                  #9
                  Lahdessa A-katsastuksessa (katsastajankatu) sanoi ettei saa ajaa nelivetoisia rullille. Ei sitten ajettu vaan jarruteltiin pihalla kädet irti ratista, varmuuden vuoksi. Oli mulla kyllä päästölappujen mukana jarrudynamometrilappukin ja sanoin että kyllä voi ajaa rullille.
                  Viimeksi muokannut andre_; 19.8.2011, 15:47.

                  Comment


                    #10
                    Heikinlaakson piste saa ainakin hyvät pisteet minulta. Siellä käyttänyt nyt pari vuotta autot.
                    Ripeää toimintaa eikä turhia nipotuksia. Olen myös hylättyä saanut, mutta täysin aiheesta.

                    Comment


                      #11
                      Ei kyllä minunkaa kulkinetta oli rullille ajettu.

                      Comment


                        #12
                        Eivät ajaneet Tattariharjun pisteessä urssia rullille testiin, toki niiden yli joutui ajamaan kun samaa linjaa nosturin kanssa.

                        Hylkäsivät urssin kahteenkin kertaan, ihan syystä kyllä. Pihalla tosiaan testasi jarrut.

                        Vähän yrittivät nillitellä valoista, ne kun on pesurittomat xenonit :)

                        Comment


                        • #13
                          Lähes poikkeuksetta kaikki nelivetoautot testataan vain ajossa jarruttelemalla, ihan vaan jo senkin takia ettei ole katsastusmiehen muistin varassa minkä auton saa ajaa rullille ja mitä autoa ei saa. Kaiketi olisivat korvausvelvollisia jos auton rullilla ajavat paskaksi ja sitten selviää että kyseistä autoa ei saisi jarruttaa dynossa. Katsastus aseman johtaja ei varmasti ole tyytyväinen siitä ensimmäisestäkään laskusta, joten yksinkertainen tapa = turvallinen tapa toimia, tässäkin tapauksessa.

                          Comment


                            #14
                            Ei ole pakko rullille ajaa, jotkut nelivedot ei siitä tykkää. Kaikki Audin nelivedot sensijaan voidaan testata jarrudynossa ongelmitta.

                            Comment


                              #15
                              Kaikki Audin nelivedot sensijaan voidaan testata jarrudynossa ongelmitta.
                              Saman totesi A-katsastuksen (Lahti, Holma) katsuri, kun A6:sta rullilla jarrutteli. Aloin sitten kyselemään noista käytännöistä tarkemmin, ja ainakin tuolla konttorilla oli ihan ohjekirja eri nelivedoista. Tarkensi vielä lopuksi että rullien maksiminopeus saa olla Audeja testattaessa se ja se (en tähän hätään muista). Ainakin sellainen vaikutelma tuli, että tosiaan tietävät mitä tekevät.

                              Comment


                              • #16
                                Mä olen siis kuullut tämmöisen tarinan, tiedä onko oikeasti totta vai ei.

                                Joku quattron omistaja vei autonsa leimalle, katsuri ajoi jarrydynoon ja ennen kuin lähti dyno rullat pyörii oli vahingossa painanu lukkoperän napista päälle. Hups heijaa ja quattro sinkos dynolta poies ja öljypohja yms otti pahaa osumaa.

                                Itse en päästä omaani jarru dynolle.

                                Comment


                                • #17
                                  Viimeksi kun omaani leimalla käytin, niin näin oikein viralliset maahantuojan (tai tehtaan) paperit siitä, että kaikki audin nelivedot voi testata jarrudynossa. Silti kokeiltiin pihassa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Crash_ Näytä viesti
                                    Mä olen siis kuullut tämmöisen tarinan, tiedä onko oikeasti totta vai ei.

                                    Joku quattron omistaja vei autonsa leimalle, katsuri ajoi jarrydynoon ja ennen kuin lähti dyno rullat pyörii oli vahingossa painanu lukkoperän napista päälle. Hups heijaa ja quattro sinkos dynolta poies ja öljypohja yms otti pahaa osumaa.
                                    Kuinkas tuo takaperän lukitseminen aiheuttaa auton hyppäämisen pois rullilta? Vai lukitseeko se keskitasauspyörästön?

                                    Comment


                                      #19
                                      Eipä tuo lukitse kuin takatasurin, ja torsen on ihan yhtä pihalla kuin ennenkin kun pelkkää etupäätä jarrutetaan, tai takapäätä.

                                      Noissa pre-torsen audeissa voi toki keskitasurin lukita, mutta siinä nyt pitää jo katsurin todellakin hölmöillä, että lukkoja menee räpläilemään, ne kun eivät todellakaan ole katsastusvaruste.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jos mä oikein ymmärsin nii se oli vanhempi audi jossa 100% lukko et ku lähti dynorullat eri aikaa pyörii nii audi poistui dynolta.

                                        Comment


                                          #21
                                          Aina on omat quattrot rullilla tosiaan testattu ilman ongelmia. :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Lahdessa Lotilan K1 katsastus on paras minun mielestä.

                                            Tietävät ainakin mitä tekevät.

                                            Ja aiheeseen vastaten ei ole kokemusta "Delta-Auton" katsastuksesta :)

                                            Comment


                                              #23
                                              Sen verran siitä alkaen 34€ hinnasta.

                                              Klo 13-15 ja ennakkovaraukella. Normi 49€

                                              OBD mittaus 15€

                                              Päästömittaus: bensa 20€, diesel 32€

                                              Että helppo se ehkä on mutta eipä juuri halvempi mielestäni...

                                              Edit: Tosin jos on vanhempi auto kun 2001 niin säästää 15€!

                                              Comment


                                                #24
                                                Onpas törkeän kallis päästömittaus. Eikös noista ole kympillä selvinnyt normaalisti?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Joku quattron omistaja vei autonsa leimalle, katsuri ajoi jarrydynoon ja ennen kuin lähti dyno rullat pyörii oli vahingossa painanu lukkoperän napista päälle. Hups heijaa ja quattro sinkos dynolta poies ja öljypohja yms otti pahaa osumaa.
                                                  Kuullostaa jonkin sortin kaupungilegendalta. Ei onnistu Torsenilla, mutta kylläkin onnistuu perinteisellä "junttilukkoquattrolla", jos katsastushenkilö erehtyy laittamaan keskilukon päälle.

                                                  Viimeisen 9 vuoden aika olen kolmea eri quattroa katsastellut kolmen eri konttorin kanssa ja tuo jarrudynotys on ollut kovin vaihtelevaa. Suunnilleen fifty-sixty suhteissa ajeltu rullille. Tuntuu olevan kuun asemasta ja katsurin mielentilasta kiinni kuinka toimitaan.

                                                  Helpon katsastuksen hylsy tuli minullekin tänä kesänä ihan aiheesta. Tosin sen verran pitää moittia tuota Niittykummun pistettä, etteivät huomanneet alkanutta vauriokohtaa toisessa etujarruletkussa. No eipä siinä mitään, letkut meni vaihtoon enivei.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    ennen kuin lähti dyno rullat pyörii oli vahingossa painanu lukkoperän napista päälle. Hups heijaa ja quattro sinkos dynolta poies ja öljypohja yms otti pahaa osumaa
                                                    Saa olla dynossakin sitä woimaa ja vauhtia, että auto siitä pois sinkoaa ja että vielä rikkoo öljypohjaa.
                                                    Kuullostaa jonkin sortin kaupungilegendalta.
                                                    +1

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mutta taas ajatellen että perässä on 100% lukko ja dynorullat lähtee eriaikaa liikenteeseen ei se quattro siihen jää vaan poistuu dynolta. Ja miksi ei öljypohja voisi ottaa osumaa, jos vaikka dyno on eritasolla huomattavasti lattiaan nähden.?

                                                      No joka tapauksessa itse en edes aijo kokeilla, mullahan on kuuluisastikki huono tuuri aina niin voipi olla et saatankin olla elävä esimrkki et noinkin voi tapahtua...

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        koulussa opettajan kanssa testattiin (opettaja olisi ottanut vastuun jos jotain hajoaa) että voiko sille dynolla ajaa nelikon, loppu tulos oli se että kun dyno lähti pyörimään niin kaikki renkaat lähti pyörimään ja lattiaan jäi jäljet. Mutta auto ei tosiaan "singonnut" siitä mihinkään vaan piti ajaa ylös. Autona oli vw tiguan.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tuossa perheen ykköskotilossa on sähköinen käsijarru ja katsuri ei saanut sitä ekalla yrityksellä pois päältä rullilla ollessaan, niin kyllä siitä poistuttiin aika reippaasti, ihan reilusti pomppasi eteenpäin pois dynosta kun rullat lähti liikkeelle. Tuossa ei nyt mitään damagea tullut sen kummemmin kun dyno oli "sileällä" lattialla upotettuna ja käsijarru edelleen päällä. Katsurille käsijarrun käyttökoulutus ja uusi yritys...

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                                            Onpas törkeän kallis päästömittaus. Eikös noista ole kympillä selvinnyt normaalisti?
                                                            Ihan normihintoja: http://www.hakus.fi/cms/hinnasto

                                                            Onneksi ei itse tarvitse maksaa päästöistä eikä OBD;sta.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X