Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ostoa harkitsemassa: A6 (C6/4F) TDI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitä nyt faceliftiä olen katsellut, niin en olisi 100% varma ettei niissä olisi myös joskus ongelmia. Se oviratkaisu kun on tismalleen samanlainen.

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja Tolkkju Näytä viesti
      Ainakin mulla tuo tippi haluaa keskustassa cruisailessa ajella nelosella, joten aika usein tulee (+)läpyskästä esitettyä pyyntö vitosesta ja aika usein tuo uskoo pyyntöä, tiedä sitten, olisiko vaihteiston ohjelmoinnilla jotain tuohon tehtävissä.

      Maantiellä ohitukseen valmistautuessa tulee (-)läpyskästä yleensä nykästyä valmiiksi 1- 2 pykälää pienemmälle, niin jää tuo viive huomattavasti pienemmäksi kuin pelkällä kick-downilla. Toki nuo samat rituaalit saisi tehtyä siitä soppakauhan varresta, mutta tuo on jotenkin vaivattomampaa. Me like.
      Jos nyt oikein ymmärsin, ratin läpysköillä voi siis vaihtaa (toivoa) vaihteita vaikka valitsin on D-asennossa? Jos näin on, mahtaisko ominaisuus löytyä myös C5:en rattivaihteista? :)

      Comment


        Joo vahteita voi läpsyista vaihtaa vaikka keppi on D-asennossa C6 mallissa ainakin. Jos ajaa tasaista vauhtia, vaihtaa pienemmällä ja jatkaa edelleen tasaista vauhtia niin hetken kuluttua vaihde vaihtuu itsestään takaisin.

        Comment


        • Tulipa hankittua A6..

          Kotiin saapui A4:n tilalle, tilavampi A6 Avant -05. Vanha jäi auttamattomasti pieneksi perheelle. Uusi kikatin on ihan muikea, 3.0tdi Karalan ohjelmalla, Eibachin alustalla, 20" aluilla ja ensimmäinen quatro, minkä olen omistanut.
          A4:n jälkeen tuntuu, kuin ohjaisi laivaa, ja hermo lepää, kun ei tarvitse kuunnella bubertti-ikäisen rutinaa: " ei täälä voi olla, täällä takapenkillä". Okei, kahden turvaistuimen välissä oli varmaan "hiukan" ahdasta. Varustetasona on joku "pro business". Kyllä se pojat ja tytöt on niin, että Audi on se minun merkki. :)

          Comment


          • Moro,

            Olen itsekin etsimässä A6:sta lähinnä saksasta ja ilmajousitus olisi toivomuslistalla.
            Tietääkö joku mitä tarkoittaa Sportfahrwerk? Onko tuo nyt pelkkä matala sportti ilmajousitus vai saako myös tuossa säädettyä jousituksen eri moodeihin?
            Noita sport ilmajousituksia löytyy hieman enemmän kuin ilmajousituksia, joten jos sportissa saa myös muihin moodeihin niin lisäisi vaihtoehtojen määrää.
            Viimeksi muokannut arto s; 27.6.2011, 15:28. Perustelu: Allekirjoitus positettu tarpeettomana. Nimikin näkyy tossa vasemmalla.

            Comment


            • Sportfarhrwerk tarkoittaa vain urheilualustaa, ilmajousituksen kanssa sillä ei ole mitää tekemistä. Luftfederung(AAS)Adaptive air suspension on ilmajousitus ja siinä on asennot; Lift, Comfort, Automatic ja Dynamic(kovin). Mulla on A6 myynnissä kts. foorumin myyntipalsta.

              Comment


              • No höh niinhän se onkin ettei tuo fahrwerk ole mikään ilmajousitus. Mistähän mä tuollaisen olen saanut päähäni? Kyllä mä tuon luftfederungin tiesinkin.
                Mä olen hommaamassa facelift mallia joten tuo sun auto ei käy;-)
                Tietääkö joku miten mobile.de:hen tai autoscout24:seen saa hakusanaksi tuon luftfederung? Se kun ei ole valmiina siellä täpättävänä.
                Viimeksi muokannut arto s; 27.6.2011, 15:28. Perustelu: Kuten edelläkin.

                Comment


                • Audi A6 (c6) 2.4 multitronic, huono valinta?

                  Miljoonas vastaava ketju, mutta oma pää on mietitty jo puhki ja asiaa ei auta yhtään kova autokuume...

                  Eli, kävin tänään ajamassa mielijohteesta vm. 2006 olevan A6:n. Paketti vaikutti varsin erinomaiselta kun olin sitä ennen lähinnä testaillut bemun 1-sarjaa ja a3:sta. Auto nyt on tietysti ihan eri kaliiberia, tosin ajettu jo sen 110tkm kun noilla aiemmilla oli päästelty vain n. 30-50tkm. Se mikä jäi nyt itseä kaihertamaan, kun ei ole autoista juuri kokemusta, oli se että mitä tekijöitä (tyyppivikoja etc.) tulisi nyt ottaa huomioon jos palaan autoliikkeeseen laitetta katsomaan ja kauppaa hieromaan? Itse olen vähän hajatietoa löytänyt tuosta nokkaketjusta ja sen 3-5K€ korjauksesta. Kuinka todellinen "uhka" tämä on? Miten luotettavia nämä pelit ylipäätään ovat? Ja mikä on km-määrä on "paljon" tällaiselle 2.4 litraselle v6:lle?

                  Ja ei kiitos tähän mitään "ei ole tarpeeksi tehokas" etc. bullshittiä, itse olin varsin tyytyväinen menopuoleen =) (tallista löytyy R1:n hillitsemään nuo pahemmat menohalut)

                  Comment


                    Multitronic ei ole erityisen tunnettu luotettavuudestaan

                    Comment


                    • Kävin eilen koeajamassa 06 3.0TDi A6 Avantia tippilaatikolla. Oli kyllä mahtava peli, eikä varmaan voinut olla epämiellyttävä kokemus kun koko ajan nauratti eikä hymyilyä voinut millään lopettaa. Tarkoitus on lähteä torstaina metsästämään Saksasta omaan makuun sopivaa noin 100tkm ajettua yksilöä.

                      Muutamassa kiikarissa olevassa yksilössä olisi ajettu noin 90tkm tai alle, joten kysymykseni kuuluu, tarvitseeko tähänkin malliin tehdä 90tkm kohdalla jokin isompi remppa?

                      Olen menossa kiertämään pääasiassa merkkiliikkeissä olevia yksilöitä ja mutu-oletuksena voisi pitää että yli 90tkm ajetuissa tuo remppa olisi tehty viimeistään liikkeen toimesta, mutta mitenkäs jos ajettuna on hieman alle 90tkm eikä remppaa ole vielä tehty. Voiko liikettä pyytää tekemään kyseistä remppaa ennen ostoa, vai onko se tehtävä sitten "omalla" kustannuksella? Jos 90tkm remppa täytyy tehdä, onko se kallis ja mitä se pitää sisällään?

                      Pari maittavaa 2.7TDI QA olisi myös tarjolla backupiksi, mutta onko noiden automaatit aina multitronic, jolloin jäävät kyllä suoraan pois harkinnasta.

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja M.V. Näytä viesti
                        Pari maittavaa 2.7TDI QA olisi myös tarjolla backupiksi, mutta onko noiden automaatit aina multitronic, jolloin jäävät kyllä suoraan pois harkinnasta.
                        Jos olet hakemassa quattroa, niin vaihdelaatikko ei ole koskaan multitronic. Multitronic on tarjolla vain etuvetoisiin malleihin.

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja M.V. Näytä viesti
                          Kävin eilen koeajamassa 06 3.0TDi A6 Avantia tippilaatikolla. Oli kyllä mahtava peli, eikä varmaan voinut olla epämiellyttävä kokemus kun koko ajan nauratti eikä hymyilyä voinut millään lopettaa. Tarkoitus on lähteä torstaina metsästämään Saksasta omaan makuun sopivaa noin 100tkm ajettua yksilöä.

                          Muutamassa kiikarissa olevassa yksilössä olisi ajettu noin 90tkm tai alle, joten kysymykseni kuuluu, tarvitseeko tähänkin malliin tehdä 90tkm kohdalla jokin isompi remppa?

                          Olen menossa kiertämään pääasiassa merkkiliikkeissä olevia yksilöitä ja mutu-oletuksena voisi pitää että yli 90tkm ajetuissa tuo remppa olisi tehty viimeistään liikkeen toimesta, mutta mitenkäs jos ajettuna on hieman alle 90tkm eikä remppaa ole vielä tehty. Voiko liikettä pyytää tekemään kyseistä remppaa ennen ostoa, vai onko se tehtävä sitten "omalla" kustannuksella? Jos 90tkm remppa täytyy tehdä, onko se kallis ja mitä se pitää sisällään?

                          Pari maittavaa 2.7TDI QA olisi myös tarjolla backupiksi, mutta onko noiden automaatit aina multitronic, jolloin jäävät kyllä suoraan pois harkinnasta.
                          Ei ole 90tkm huolto mikään kallis on ns.laajempi longlife huolto. Hinta tais Toukokuussa olla noin 500€ Audi airportilla tehtynä. 120tkm paikkeilla vaihdetaan sitten lisäksi moniurahihnat sekä ruiskutuspumpun käyttöhihna ja hintaa voi tulla hieman enemmän.
                          Niin ja se paljon puhuttu tiptronicin öljyn/suodattimen vaihto kannattaa myös tossa satkussa tehdä, mutta huom! tämän jälkeen pitää sitten tehdä laatikon adaptaatio joko merkkarin testerillä tai VCDS.llä itse ajamalla. Tai ainakin tarkistuttaa, että on tarpeeksi öljyä askissa.

                          Comment


                          • jarpale: Quattroa olen hakemassa, toivotaan että sellaisen kanssa tullaan takaisin.

                            wolf74: Kiitos tarkennuksesta. Tuon tiedon varalla nuo 2.7TDi:tkin saavat jäädä varalle jos kaikki kiikarissa olevat 3.0:at eivät ole sitä miltä näyttävät.

                            Kiitokset jälleen nopeista vastauksistanne.

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viesti
                              Multitronic ei ole erityisen tunnettu luotettavuudestaan
                              Ei etenkään C5 korimalleissa olevat. C6 -malleihin on jo tullut kestävämmät sisuskalut. Multitronic on sen sijaan erityisen tunnettu mukavuudestaan.

                              Comment


                              • Kävin tänään juttelemassa Espoon Audi Centterin myyjän kanssa, hän totesi myös että näitä ongelmia oli ollut enemmänkin C5 malleissa (ketju) ja taisi eritoten olla multitronic ongelmaa 3.2 litraisella koneella... Laitteeseen tulee 12kk/20tkm finntakuu turva, joten tietysti ensimmäisen vuoden saa mielenrauhaa, tosin mietin jos itse sijoittaisin sen 300e lisää päälle jotta saisi 24kk/40tkm. Onko käyttäjillä kokemuksia kyseisestä turvasta?
                                Kukaan ei kuitenkaan ole sanonut juuta tai jaata autosta itsestään, kommentteja ja neuvoja eritoten mitä kannattaa tsekata koska todennäköisesti käyn heittämässä toiset styypit perjantaina autosta.

                                Henkisesti olen valmistautunut korkeampaan bensan kulutukseen, minkälaisiin lukemiin ihmiset on täällä päässyt tuon 2.4l v6:n kanssa? Onko alta 10l mahdottomuus 50/50 kaupunki/maantie ajossa?

                                Comment


                                • Manuaali 2.4 V6 C6-korissa vie tällä hetkellä 90/10 kaupunki/maantieajossa n. 10.8 l/satasella. Maantiellä pitkissä vedoissa talvirajoituksilla mennään seiskan pintaan, kesällä samat reissut kasin nurkille. Motarilla kesärajoituksilla + mittarivirhe huomioonotettuna kulutus on jossain päälle ysin.

                                  Oma ollut alla reilut neljä vuotta, normaalien huoltojen lisäksi hajonnut:

                                  - termostaatti (väsyy hiljalleen, normaali Audien tyyppivika)
                                  - etupään koiranluut uusittu viime vuonna (marmorilla, kustansi kait satasen pintaan)
                                  - elektronisen käsijarrun piuhasatsi toiselta puolelta (keväällä, disko kojelaudassa + jarrut ei toimi/lukitsee sammutettaessa, kustansi reilun satasen marmorilla)
                                  - ruoste listojen alla ovissa (tehtaan piikkiin 100% tänä keväänä)

                                  Normaalit huollot noiden päälle, voi olla että unohdin jonkun pikkujutun mutta melko harmiton peruskäytössä.

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja Miikka Näytä viesti
                                    Kävin tänään juttelemassa Espoon Audi Centterin myyjän kanssa, hän totesi myös että näitä ongelmia oli ollut enemmänkin C5 malleissa (ketju) ja taisi eritoten olla multitronic ongelmaa 3.2 litraisella koneella... Laitteeseen tulee 12kk/20tkm finntakuu turva, joten tietysti ensimmäisen vuoden saa mielenrauhaa, tosin mietin jos itse sijoittaisin sen 300e lisää päälle jotta saisi 24kk/40tkm. Onko käyttäjillä kokemuksia kyseisestä turvasta?
                                    Varmista että Finn-Takuu korvaa vaihteiston viat sekä moottorin mekaaniset ja sähköiset viat täysmääräisesti.
                                    Tiskin toiselta puolelta nähtynä näissä on joskus ollut hieman vääntämistä.
                                    Mä melkein ottaisin tuon 300e lisäpaketin jos meinaat autoa pitää pidempään.

                                    Comment


                                    • Eikös tuo V6 2.4 ole "se huonoin" kone tuohon koppaan. Duunikavereilla ollut noita liisareina ja aika tiuhaan ne on olleet huollossa. Itsellä oli pari vuotta sitten 2.0T Avant 4F ja tykkäsin koneesta. Tuossa 2.0T:ssä reilusti pienempi kulutus (maantiellä 5,6l) ja huhujen mukaan enempi tehoja kuin tuossa 2.4:ssa vaikka Audi virallisesti kertoo jotain muuta. Pitäneekö sitten paikkansa... Miksi siis 2.4 jos samaan rahaan saa 2.0 TDI:tä ja 2.0T:tä. Ainakin itse tuomalla saa noita pienempiä koneita todella edukkaasti kun niissä on reilusti pienemmät päästöt = pienempi veroprosentti.
                                      Viimeksi muokannut Monster; 14.7.2011, 00:05.

                                      Comment


                                      • Monster, jospa kaikki ei tykkää neloskoneista isoissa autoissa? =)

                                        Itse ajelin tuota ostaessa myös 2.0T:n ja vaikka siinä on alavääntöpotku eri tyyppinen, niin kutosen luonne viehätti. Ihan sama viekö se litran tai kaksi enemmän satasella.

                                        Comment


                                        • Mitä nuilla nyt ite tullut ajeltua niin tuo 2.4 on kyllä kaikista turhin moottori mitä A6:een on saanut. Ei kulkuja, paljon kulutusta ja neloskoneisiin nähden kalliimpi ylläpidettävä.

                                          Comment


                                          • Linkistä löytyy tuo mitä tuon takuun tulisi kattaa, ilmeisesti voisi olettaa että edellä mainitut ongelmat hoidettaisiin takuun puitteissa?
                                            http://www.finntakuu.fi/cgi-bin/nett...urva_plus.html

                                            Itselle tuo 2.4 oli tarpeeksi "pirteä", kutosen murinat lämmittävät mieltä ja kulutuksen kanssa elää kun ei polje sitä kaasua liikaa =)
                                            Pitänee huomenna käydä ajamassa pitempi koeajo, onko jotain asioita joihin kannattaa nyt ehdottomasti kiinnittää huomiota?
                                            Auton hinta on houkutteleva, 18500e ja n. 100tkm ajettu...

                                            Comment


                                            • Kysytääs vaikka tässä ketjussa, että onko kukaan laittanut kromisia pakoputkenpäitä avantiin? Mistähän noita saisi? Tarvikeosat ei taida käydä, kun putket ovat käyrät alaspäin.

                                              Comment


                                              • Onnistuuko ilma-alustaiseen jälki käteen koukun asentaminen? Yleensä ilmaalustaiset ovat ilman koukkua, siksi asiaa ihmettelen ostoratkaisun kourissa.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja Hemi Näytä viesti
                                                  Onnistuuko ilma-alustaiseen jälki käteen koukun asentaminen? Yleensä ilmaalustaiset ovat ilman koukkua, siksi asiaa ihmettelen ostoratkaisun kourissa.
                                                  Kyllä onnistuu, omaani asennutin Sveitsissä Bosalin irroitettavan koukun. Koukun tarkkaa mallia en kyllä muista, mutta voin katsella jos löydän paperit koukusta.

                                                  Comment


                                                  • Olettekos laittaneet autoihinne takaovien lisätiivisteitä?
                                                    Tuntui, että edellisessä B7:ssa nuo takaovien ovisuut olivat melko pölyiset / likaiset melko pian. Mikä on tilanne A6:n osalta?

                                                    Comment


                                                    • Noniin, vihdoin sain sitten auton hommattua. Lukuisten "melkein ehdin ostaa" tilanteiden jälkeen käsiin jäi -06 mallin quattro avantti, s-line sisä- ja ulkopaketilla. Mittarissa 180 tuhatta mutta yleiskunto erittäin hyvä. Puutelistalle varusteista vain jäi vakkari sekä parkkitutkat. Vakionopeudensäätimen lisääminen ei liene iso investointi? Ilman parkkitutkiakin pärjää kyllä.

                                                      Lisäksi täytyy tehdä: lasien tummennokset, vetokoukun asennus sekä eberi/webasto. Varmuudeksi myös öljyt ja suodattimet vaihtoon ja harkinnassa ehkä laatikon litkujen vaihto.

                                                      E: ja pitänee tätä myöten sitten liittyä aivan oikeaksi jäseneksi...
                                                      Viimeksi muokannut Haju; 17.8.2011, 15:09.

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja PJKK Näytä viesti
                                                        Olettekos laittaneet autoihinne takaovien lisätiivisteitä?
                                                        Tuntui, että edellisessä B7:ssa nuo takaovien ovisuut olivat melko pölyiset / likaiset melko pian. Mikä on tilanne A6:n osalta?
                                                        Kannattaa hankkia, likaa kertyy melko paljon. En tiedä tosin miten hyvin nuo sitten estävät likaantumista.

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Uri22 Näytä viesti
                                                          Kysytääs vaikka tässä ketjussa, että onko kukaan laittanut kromisia pakoputkenpäitä avantiin? Mistähän noita saisi? Tarvikeosat ei taida käydä, kun putket ovat käyrät alaspäin.
                                                          Kiisselikoneissa ei ole kromisia putkenpäitä vaan käyrät alaspäin, mutta pensavehkeissa on suorat päät ja kromit vakiona, siitä nuo päällepäin erottaa, jos ei ole tekstejä takapaneelissa ;)

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja Duke Näytä viesti
                                                            Mitä nuilla nyt ite tullut ajeltua niin tuo 2.4 on kyllä kaikista turhin moottori mitä A6:een on saanut. Ei kulkuja, paljon kulutusta ja neloskoneisiin nähden kalliimpi ylläpidettävä.
                                                            Juu, kannattaa kyllä käydä vertaamassa 2.4 kutosta ja 2.0 turboa ennen hankintaa jos bensamallia hakee, kyllä turbo on kirkkaasti parempi tuohon autoon, vaikka 2.4:ssa onkin hiukan parempi alavääntö ihan tyhjäkäyntitasolla... turbokoneinen tuntuu paljon tehokkaammalta ajossa...

                                                            Comment


                                                              Jos/kun haluaa nuo ovien lisätiivisteet vielä hieman halvemmalla niin <click>
                                                              http://speed-autoteile.fi/?p=hintahaku&q=4F0833705
                                                              http://speed-autoteile.fi/?p=hintahaku&q=4F0833706

                                                              Myös toimitus on halvempi kuin kilpailijalla ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X