Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Maaliongelman korjaaminen / Ur-Allroad

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Maaliongelman korjaaminen / Ur-Allroad

    Moi! Ur-Allroadin kyljissä on muutama kuvan mukainen maalinlohkeama. Se ei siis ole kameran linssi! Muutama lisää varmaan tulossa ruskeista täplistä päätellen.

    Mikä on järkevin / edullisin korjaustapa? Autoa (tai edes kyljen osia) ei kannattane enää ylimaalata.

    Pyöreä musta teippi? Kilikali? Maalikynä? Musta tussi?
    Attached Files
    Viimeksi muokannut ttenhunen; 16.3.2017, 16:27.

    #2
    Katsoin ensin tuota isoa valkoista täplää, kunnes älysin sen olevan kameran linssi :)

    Teini-iän akne on tuttu ilmiö itse kullekin. Edellinen ja nykyinen C5, teini-iässä molemmat, kärsivät samasta vaivasta, eikä sitä oikein pysäytä millään. Itse olen noita marmorin paikkamaalipullolla paikkaillut. Jos ei näy ruostetta, niin ensin olen lakalla täyttänyt enimmät kraaterit ja sitten maalia ja lakkaa päälle. Myllyttämällä saa aika hyvin piiloon korjaukset, useimpien silmiltä. Omat silmät toki kaikki paikkaukset näkee :)

    Comment


      #3
      Ei se ole kameran linssi. Siitä on maali pois. Kieltämättä just linssin kohdalla.
      Viimeksi muokannut ttenhunen; 16.3.2017, 16:27. Perustelu: Täsmennys

      Comment


        #4
        Siis ihan oikeasti noin täydellisen pyöreä pala pois?

        Comment


          #5
          Yep. Pari muutakin on tuon näköisiä.

          Comment


            #6
            Tuota on aika vaikea näkymättömäksi tehdä, mutta jos noita maalin reunoja hioisi matalammaksi ja täyttäisi kolon kitillä ja kynäruiskulla maalaus. Ex-C5:sta muutamia kohtia tuolla tavoin korjasin, ei siitä näyttelykuntoista tullut mutta eipä kovin pahoin silmillekään hyppineet ne kohdat.

            Comment


              #7
              Vielöä lisäkysymys: kun nuo "aknet" on sellaisia 5-7mm, niitä on vähän vaikea täytellä kitillä. Mitähän pihjamaalin kaltaista siihen tuputtelisi ennen maalia ja lakkaa?

              Comment

              Working...
              X