Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaihdoin bensapumpun, käynnistyy huonosti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vaihdoin bensapumpun, käynnistyy huonosti

    Elikä otsikon mukainen ongelma, vanha pumppu hajosi ja vaihdoin uuden VDO:n pumpun tilalle. Autona 1.8T B5. Tämän jälkeen auto on startannut kylmänä huonosti, joutuu pari kolme kertaa yrittämään. Vaikuttaa siltä, että bensa pääsee valumaan letkuista takaisin tankkiin sammuksissa ollessaan, vaikka sinne ilmeisesti pitäisi paineet jäädä. Eli onkohan uudessa pumpussa vikaa vai sen asennuksessa?

  • #2
    Tsekkaa bensansuodatin ja sen sihti - tuppaa kerääntymään se scheisse siihen sihtiin. Myös lämpöanturit voisi tarkastaa.

    Comment


      #3
      Eipä siinä juuri ole vaihtoehtoina kuin se pumpun lähdön letkuklemmari tai uudessa pumpussa valmiiksi rikkinäinen takaisku.

      Comment


      • #4
        Mikko, jos kylmänä lähtee huonosti, niin en välttämättä lähtis sitä takaiskua syyttämään, kun mahtais olla lämpimänä vielä vaikeampaa - näin äkkiseltään ajateltuna.

        Comment


        • #5
          Bensansuodattimen olen suht vasta vaihtanut, eli vika tuskin on siinä. Takaiskua tms. olen itsekkin miettinyt, en vain ole ollut varma onko siinä pumpussa semmoista, ainakin omaan järkeen se vaikuttaisi syypäältä. Miten sen toimimisen voisi todeta?

          Comment


          • #6
            Siinä bensasuodattimen päässä on yleensä semmonen sihtiristikko - mihin tuppas kerääntymään rojua, tsekkaisin sen ulostulon anyways samalla. Painemittarillahan bensalinjaan ennen paineenvaraajaa pystyy kattomaan vuotaako takas tankkiin, ja tuolloin yleensä se takaisku sieltä päästää. Järjestelmäpaineen määrä ei liene vähempää kuin 5,X bar, kun ex coupessakin taisi olla 5,5bar eheänä 30 sekuntia sammuttamisen jälkeen - rikkonaisena tippui likimain nollille.
            Viimeksi muokannut jabis; 2.8.2013, 20:19. Perustelu: tarkennus

            Comment


              #7
              Takaiskun, tai itse asiassa minkä tahansa bensan paineisiin littyvän toiminnan testaus vaatii painemittarin painesäätimen perään.

              Comment


              • #8
                Itselläni teki aivan samaa kun oli pumpulta -> pumpun kanteen menevässä letkussä reikä, eli saattaa olla klemmari huonosti.

                Comment

                Working...
                X