Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ongelmia kannettavassa tietokoneessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Onko alkuperänen akku vai halpa ebaystä? Kokemusta noista halvoista, että aika moni on joko totaalisen pimeänä tai vajaatehosia suoraan paketista.
    Ostin Delliin about 10 akkua ja oliko niistä suoraan 3-4 tollasia, että vilkutteli suoraan keltasta tai otti latausta vaan pari palkkia tai ei ollenkaan.

    Yksi noista mun akuista teki just tuota. Sai laturia irrotamalla houkuteltua sen lataamaan, mutta ei se todellisuudessa ikinä ladannut sitä puolta paremmaksi. Ja keltasta vilkutteli, että akussa vikaa, kun jonkun aja käytti.

    Ei kai ihme jos maksoi 1/10 alkuperäsestä. Ne toimii kyllä.

    Comment


      Alkuperäinen. Kone oli laturin perässä (ja vilkutti niitä kahta oranssia) kun päivitin BIOSia mutta vilkuttelu lakkasi heti kun päivitys oli valmis eikä ole sen jälkeen enää vilkutellut.

      Comment


        Audeissa nämä ratkeaa VCDS:llä, läppärin BEM tokenee bios-päivityksellä :D

        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=70882

        Comment


          Siltä tuntuu, ei vain mee järkeen :) Toki koneessa oli vista kun sen sain ja laitoin heti ensimmäiseksi sinne seiskan ultimaten, liekö osuutta asiaan, en tiedä.

          Comment


          • Oisko jotain vinkkiä miksi läppärissä ei toimi yksittäiset näppäimet? Omituiseksi asian tekee se, että toimimattomat näppäimet ovat tosiaan yksittäisiä ja eri puolella olevia näppäimiä. Esim kirjaimet N,PT ovat ainakin pimeinä.

            Comment


              Näppis kastunu joskus? Näppis irti ja putsaa liittimet tai vaihtaa näppiksen.

              Comment


                Vaimon Acer Aspire E5-774G hukkasi eilisen päivän aikana langattoman verkon, eikä itse verkkosovitinta tunnu löytyvän millään keinolla. LAN yhteys sentään toimii.
                Äsken konetta tutkiessani huomasin, ettei myöskään Bluetooth toimi. - Itse asiassa Bluetoothin vianmäärätys väittää, että laitteessa ei ole Bluetoothia asennettuna. - Tulkitsenko siis oikein, että langaton verkkosovitin on rikki?

                Vai miten kannattaisi jatkaa vian metsästystä: Marssinko suosiolla Verkkokauppa.com:n myymälään kyselemään, löytyisikö sieltä myötätuntoa alle 2 vuotta sitten hankitun koneen korjaamiseksi?
                Click image for larger version

Name:	Langaton_verkko_ei_ole.png
Views:	671
Size:	291,8 Kt
ID:	1861466
                Attached Files

                Comment


                  Oot painanu sen jostain napista lentokonetilaan ni kaikki radiolaitteet pois päältä? Onko näissä Acereissa semmonen kosketuspinta näppiksen yläosassa?

                  Comment


                    Fn + F3 -näppäinyhdistelmällä saan kyllä vaihdettua lentotilan päälle ja pois, mutta laitteisto ei vain löydä wifi -korttia tai BT:tä. - Ja koska ne ovat tässä mallissa samassa piirissä kiinni, pelkään pahoin että piiristä on päässyt toimintasavut pihalle?
                    Linkki kyseisen piirin vaihtoon: https://www.youtube.com/watch?v=xKL3jE_ONmg

                    Comment


                      Verkkokauppa.com otti koneen takuuhuoltoon, joten toivottavasti ongelma ratkeaa sillä.

                      Comment


                        Kaipa tää sopii tännekin, kun kannettaviin liittyy. Mulla on autokoneena Lenovo X301 ja siitä alkaa olla akut ihan valmiit (CD-tray akku ja se perusakku). Periaatteessa ei huvittaisi ostaa vain akkujen takia uutta konetta koska tuo on varustettu SSD levyllä ja rammiakin on ihan riittävästi. Käynnistyy nopeasti ja toimii hyvin. Uudet alkuperäiset akut maksaa ihan h*lvetisti ja kiinalaisista tarvikeakuista on niin huonot kokemukset, että eipä huvittaisi ostaa niitäkään. Tuossa pyöydällä on yksi Macbookpro, jossa jo neljäs p*ska kiina-akku sisällä, enkä viitsisi ostaa enää yhtään sellaista, ei niitäkään saa ilmaisin kotiin. Pystyisköhän noita kennottamaan jossain? Jos "uutta" hyvin käyttöön sopivaa läppäriä saa esim taitonetistä about 250-300e hintaan, niin en nyt sitten oikein tiedä, mitä tolle pitäis tehdä. Jotenkin tuntuu tyhmältä heittää roskiin muuten toimiva kampe.

                        Comment


                          Olenkohan sitten ollut paremmalla tuurilla matkassa kun olen Aliexpress:stä saanut useita toimivia akkuja tilattua. Toki olen yrittänyt valistuneella arvauksella arpoa luotettavan oloisen toimittajan.

                          Comment


                            No palautteet olen minäkin tsekannut ja silti on mennyt metsään. Sitten pyydetään lähettämään akku jonnekin huitsin kuuseen ja sen nyt tietää, miten se onnistuu tästä postin luvatusta maasta. Tai no onnistuu se, mutta maksaa jo kahden uuden akun verran. Applen akut näyttävät vielä 99% healthia coconut batteryllä ja todellisuudessa kestävät 1/2-1h ja turpoavat ladatessaniin, ettei touchpad mahdu enää toimimaan.

                            Comment


                              Viestiin #307 viitaten: Verkkokauppa.com hoiti takuuhuollon esimerkillisesti. Viallinen verkkokortti oli vaihdettu ja samalla oli vaihdettu vialliseksi todettu SSD-levy.

                              kohta pääsee kotona ajamaan tietokoneen päivitysrumban ja palauttamaan tiedostot varmuuskopioista. - Ei taida tänä iltana tulla aika pitkäksi.

                              Edit: No voi kilin v*ttu! Ovat sitten huollossa asentaneet koneeseen Windows 7 -käyttöjärjestelmän Windows 10:n tilalle... Eipä muuten, mutta Windows 7:n tukihan loppuu 14.1.2020.
                              Edit 2: Noniin, itse olen puusilmä: Onhan koneessa Windows 10, mutta vilkaisin päivitysasetuksia huolimattomasti ("Varmuuskopiointi ja palautus Windows 7" - Järjestelmä ja suojaus alta sai sekoilemaan.)
                              Viimeksi muokannut kvande; 24.9.2019, 21:21.

                              Comment

                              Working...
                              X