Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4(C4) painetesti?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4(C4) painetesti?

    Eli tulipas koeponnistettua painepuoli ja pari vuotoahan sieltä taas löytyi.
    Bypassille menevä itse jatkettu letkuhässäkkä vuoti ja kannen päässä oleva huohotin oli haurastunut ja vuoti. Ne laitoin kuntoon ja vieläkin vuotoa oli, mutta kohina kuului hukkaportista tai sieltä suunnalta. Avasin portin kannen ja näytti ehjältä kaikin puolin. Onko tuo normaalia vai ei?

    Tein testerin silikonisupisteesta, jääkiekosta ja vanhasta vedenerottimen osasta. Laitan vaikka huomenna kuvan siitä.

  • #2
    kuvat kelpaa :) ittellä ollut mielessä tehdä testi..

    Comment


    • #3
      jäipä kamera tietysti kotiin, mutta koitan saada pikapuoliin sen kuvan otettua..

      Comment


      • #4
        Taannoin räpsäisin kuvan omasta testeristä, muistaakseni 75mm paksuinen viemäriputken päätypala, johon vain porattu reikä ja tökätty tuo venttiili. Toimii!

        Kuva 1
        Kuva 2

        Comment


        • #5
          Tein itse ja säästin.. Ja pääasia on että homma toimii. Eli eiku ite tekeen tollasen kans.

          Comment


            #6
            80mm on muistaakseni lähempänä totuutta eli napakka ja helpompi saada tiiviiksi.

            Comment


            • #7
              kiitos kuvista.. ja mitoista :)

              Comment


                #8
                Minulla on täsmälleen samanlainen kuin kaimapojalla, eli tuo vesijohdon päätytulppa. Sekin ahdistaa jo hieman (pysyy lähes kiristämättä paikoillaan) eli hyvin paljon isompi ei taida sujuvasti tuohon putkeen muljahtaa. Sinänsä aivan oiva keksintö, eli kaikki joukolla testaamaan...

                Comment


                  #9
                  Minun kotitarvemetallinen versio samasta aiheesta...
                  http://personal.inet.fi/koti/jyppe/painetesteri.jpg

                  Comment


                    #10
                    Minun versioni kyseisestä työkalusta, ajaa asiansa halvasta ulkonäöstä huolimatta:


                    http://img483.imageshack.us/my.php?i...ure03310lc.jpg

                    Comment


                    • #11
                      Painetestereitten kauneuskisassa on tarkoitukseni pyrkiä tällä tuotteella ainakin pistesijoille.

                      Metallisessa on se hyvä puoli, että klemmarin saa kiristettyä tiukemmalle kuin muovipurkin ympärille. Sekin tuli kokeiltua. Käyttämässäni ratkaisussa on vielä se hyvä pointti, että kun korkin kiertää kiinni, venttiilin sisäpuolinen tiivistepinta puristuu pullon kaulaa vasten ja estää vuotamisen.

                      Kyllä näillä avuilla pitäisi pisteet ropista kotiin.

                      Comment


                        #12
                        Itse olen käyttänyt ahtoputkiston paineistamiseen tätä: http://s90.5cyl.net/gallery/2_10/IMG_0010

                        ;)

                        Comment


                          #13
                          Pasi on tainnu jo korkata uuden vuoden simat... ;-)

                          Comment


                          • #14
                            Pasin vehje on muuten hyvä mutta ilmantuotto loppuu pahasti kesken painetestissä, oma säälittävä yritelmä toistaiseksi on tälläinen Pilleri Mutta mitä suurempi,sen parempi kuulemma, ainakin harrastekäytössä ; )

                            Comment


                              #15
                              Totta puhut, pienihän se on. Mutta kyllä sillä pienelläkin pärjää, kunhan on hyvä tekn... no joo. Mutta alhaalta vetää ja se on jees. :)

                              btw en oo _vieläkään_ maistanut yhtään juhlajuomaa... ;)

                              Comment

                              Working...
                              X