Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Navigaattorin karttapäivitykset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Navigaattorin karttapäivitykset

    Löysin tällaisen linkin, josta näyttäisi löytyvän murto-osalla Audiliikkeen hinnoista karttapäivitykset. [COLOR=#0000ff]http://www.naviupdates.eu/[/COLOR] Tuosta ei oikein selviä, ovatko aivan samoja kuin orig. Audi-kartat muine sisältöineen. Onko kokemusta? Hintaero on niin merkittävä, että tekisi mieli kokeilla. Varmaankin aivan laillisia kun julkisesti myydään.....;-)

    #2
    Piraatteja.

    Comment


    • #3
      Lainaanpa tätä topicia... miten Audilla menee nuo karttapäivitykset, milloin ilmestyy seuraavan vuoden uudet kartat? Mulla on 3G navi (se kovollinen) ja ilmeisesti päivitys pitää tehdä marmorilla noin 400€ hintaan (uhhuh). Nyt kun 2013 on menossa näin pitkällä, niin taidan odotella 2014 karttoja... kattoo sitten millon seuraavan kerran päivittelee. Onko muuten MMI järjestelmälle itsessää eri päivitykset?

      Comment


        #4
        Mikähän tuo "bluetooth easy access" toiminto on tuossa 2G MMI päivityksessä?

        Comment


        • #5
          Ylensä suosin alkuperäsi tavara mutta täyty myöntää että Audin kartanpäivitysten hinnalle ei löydy selitystä varsinkin 3g itselläni oli 2g ja tilasin linkki olevalta sivulta muistelen että maksoin jotakin päälle 40 euroa kirje tuli bulgariasta eli voi arvailla mistä on kysymys. En ole päivettänyt 3 g laiteisiin ja muistelen että se ei välttämättä onnistu yhtä helposti muistelen että se saata vatia että käy Audilla ja silloin saata olla vaikeata selitä mistä levyn on saanut .Kanataa tarkistaa netistä ennen kuin tilaa.

          En tietysti voi sanoa että suosittelin mutta hinta oli ok tietysti olisin voinut imeä kartat netistä ja tehdä ISO levy mutta ei kiinnostanut. Aino asia mihin kantaa kiinitää huomiota että tilaat sinun järjestelmään sopivan levyn. Nettistä löyty ohjeita esimerkiksi VW navigatorin saa kamerat veikaan että sama on mahdolista myös Audille ainoa huono puoli että se taitaa varoitteella kummalakin puolella olevista eli ajosta tulee rasittava.
          Viimeksi muokannut okkim; 29.10.2013, 07:02. Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna softain hoitaa se.

          Comment


          • #6
            Newbie kysyy mahdollisesti selkeitä asioita muille, mutta itse en parin päivän foorumisurffailun jälkeen löytänyt tähän vielä varmuutta. Olen ollut vajaan viikon onnellinen Audi Q7:n (vm. 2008) omistaja ja huomasin integroidun navigaattorin kartat aikansa eläneiksi. Päivittää siis pitäisi.

            1) MMI:n olen tulkinnut olevan mallia 2G High ja versio 3450. Pitää varmaan paikkansa(?) MMI:ni on varustettu radiolla, AMI'lla ja tietysti navigaattorilla. TEL -nappulaa painaessa tulee ilmoitus "Telephone is not installed" tai jotain vastaavaa. Kojelaudassa 6-levyn vaihtajalla varustettu CD-soitin.



            2) Navigaattorin nykyisen DVD-karttalevyn versio lienee vuodelta 2008(?), jolloin auto valmistettu. DVD-soitin on "peräloosterissa", eikä se luonnollisesti tule ulos. Uskon kyseessä olevan ohjelmallisesti estetty Eject-nappulan käyttö



            Nyt käsiini on ajautunut vuoden 2012 Euroopan kartasto ja kysymys kuuluukin, voinko ajaa sitä nykyisen MMI -ohjelmiston päällä, vai tartteeko se ensin päivittää? 3G-näkymä ei ole minulle must ja en haluaisi lähteä puljaamaan MMI-päivityksen tuomien "pikku-haasteiden" kanssa.

            Kiitos ja anteeksi.

            Viimeksi muokannut okkim; 29.10.2013, 08:02. Perustelu: Signeerauksia ei tarvita, nimi näkyy profiilista.

            Comment


            • #7
              Tsekkasin Espoon Marmoritiskiltä hintoja
              - DVD-lukituksen avaus 95 euroa
              - Vuoden 2013 karttapäivitys 345 euroa

              Heidän mukaan versiolla 3450 voi käyttää myös uusimpia karttoja.

              Kommentteja?
              Viimeksi muokannut okkim; 29.10.2013, 08:14. Perustelu: Signeerauksia ei tarvita, nimi näkyy profiilista.

              Comment


              • #8
                Itse ainakin suosittelen uusimpien päivityksien ajamista MMI:hinkin. Jotain pientä päivitystä karttalevy asentaa kun sen vetää koneeseen sisään. DVD lukituksesta ei ole tietoa, omassa lähti levy alunperin suoraan pois kun pidempään nappia painoi. Voinee klubilainen poistaa VCDS:lläkin.

                Karttalevyjen hinnat on poskettomat, mikä on taas eri juttu. MMI järjestelmän päivityksen hinnat on halvemmat.

                Comment


                • #9
                  No niin,

                  kohta viikon verran ajeltu uudella (vuoden 2012) kartastolla ja homma rokkaa OK.

                  Ystävällinen taho täältä foorumilta poisti DVD:n lukituksen VCDS:llä ja uusi karttalevy sisään. Kysyi haluunko päivittää ja vastasin "Yes". Lintuperspektiivi (3D) näkymä tulee näköjään karttapäivityksen mukana eli ei vaadi MMI 2G High -softan päivitystä.

                  Kiitokset kaikille vinkkejä antaneille ja asiassa avustaneille.
                  Viimeksi muokannut Nakkisormi; 5.11.2013, 09:46. Perustelu: Poistin signeerauksen

                  Comment


                  • #10
                    Päivitellääs tänne iloksi ja inspiraatioksi muille.

                    Lähtötilanne: auto A6 4F vuodelta 2005, ilmeisesti alkuperäiset MMI- ja karttaversiot:

                    MMI
                    SW: C6-HU 6350 03.6.0 0336
                    HW: C6-HU 6351 D2.0

                    Navi
                    EUROPA_0550_1800

                    Soittelin Audin huoltoon ja kyselin MMI-päivityksiä, mutta sanoivat, että ei kannata päivittää jos kaikki toimii hyvin, ja että uuden kartan voi päivittää itse dvd-levyltä jos vain levy tulee ulos. Jos ei tule, maksaisi levyn ulosotto "muutaman kympin."

                    Karttapäivitys löytyi netistä rosvolahdelta (en minä vaan isot pojat...) hakusanoilla Audi MMI. Ladatun version nimi oli Audi MMI 2G Europa 2013, koko 3.35 Gb, iso-muotoinen. Imgburnilla levylle.

                    Oma vanha levy tuli nätisti ulos ejectiä pari sekuntia painamalla. Uus tilalle ja näyttöön ilmestyi heti kysely, että päivitetäänkö. Itse päivitys kesti ehkä joitain sekunteja, eli oli huomattavan nopea. Nyt toimii ja ilmestyi Turkukin maailmankartalle.

                    3D-näyttömoodia ei ilmestynyt saataville, ilmeisesti vain uudempiin vehkeisiin?

                    Comment


                    • #11
                      Navin 3D saa 2G:hen mutta vaatii myös MMI:n päivityksen, ainakin 55.7.0:lla se toimii. Mutta mielestäni se ei ole mitenkään tavoiteltava ominaisuus kun se ei ole oikea 3D, vähän sinne päin vain ja se lisäksi jättää piirtämättä sivukatujen nimet ruudulta helpommin kuin 2D:llä.

                      Comment


                      • #12
                        Minulle on tulossa joltain ebay-kauppiaalta navipäivitys mutta aion tehdä omaan 2005:een joku päivä myös MMI-päivityksen (joka minulla on hyllyssä). 3D:tä en kaipaa mutta muutama käyttämäni navialue tuolla ulkona saa päivittyä ajantasaiseksi, ja MMI:ssä on toiveena saada normaali bluetooth-paritus puhelinsoftalle. Alunperin on autossa ollut vain kiinteä luuri.

                        Osan MMI-päivityksen ongelmista arvailin tuolla toisissa aiheen ketjuissa johtuvan siitä nimenomaan, että DVD on liian vanha. Pitää olla riittävän uusi ("Interfacebox: SW-Index" vähintään 1070) MMI-versio pohjalla 55.7.0:lle ja riittävän uusi navi-DVD. Minulla olisi ollut spekseihin riittävän uusi (uudempi kuin "Version 4", vähintään siis "Version 5"), muistaakseni 2006, noissahan ei myöhemmässä vaiheessa lue versionumeroa tuolla vanhalla tavalla.

                        Comment


                        • #13
                          3D ei ole niin tärkeä, mutta saisiko MMI-päivityksellä siis normaalin android-älyhoikännykän bluutuutilla systeemiin kiinni?

                          Edit: Kävin vähän räpläämässä, ja android-kännykkä Htc Desire X löytää auton bluetoothin, ja auto huomaa että kontaktia yritetään, ja kyselee koodia. Koodin laittelun jälkeen vain mitään ei tapahdu ja paritus epäonnistuu. Auttaisiko softapäivitys siis mahdollisesti tähän?
                          Viimeksi muokannut gringo; 24.2.2014, 15:36.

                          Comment


                            #14
                            Ilmeisesti navin softapäivitys epäonnistui, jos se kesti vain muutaman sekunnin, silti se päivittää sen SW numeron, vaikka itse ohjelmisto jää päivittymättä.
                            Itselle ainakin kävi näin, päivityksen kuulemma huomaa jostain valikoista, että tulee lisää valikkoja, muistaakseni EQ valikkoihin, mutta voin olla väärässäkin kun perustuu ihan netistä luettuun, enkä ole muistanut ajaa päivitystä uudelleen.
                            Päivityksen saa kuitenkin uudelleen päälle VCDS:llä.
                            Tuosta 2013 karttapohjasta löytyy myös versio mihin on lisätty kameratolpat (ei virallinen, mutta täysin toimiva), itsellä on tälläinen pyörimässä.
                            Noissa virallisissa karttalevyissä on myös softapäivitys mukana.
                            Niin ja oma on RNS-E, eikä MMI mistä tuossa puhuttiin.
                            Viimeksi muokannut Jabe; 24.2.2014, 21:12.

                            Comment


                            • #15
                              Saako tuota sinun levyäsi "kopioitua" ???
                              Viimeksi muokannut okkim; 27.2.2014, 10:01. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                              Comment


                                #16
                                Itselläkin tuollainen puolivillainen karttalevy nyt löytyy (MMI 2G high 2013 Europe). Kun levyn laitoin sisään kysyi että päivitetäänkö SW. Hyväksyin tuon ja sen jälkeen alkoi "päivittämään" mutta pysyi sitkeästä 0% reilu 10 minuuuttia. Tuon jälkeen siiten hermo jo menikin ja otin levyn ulos (mistään napeista ei mitään tapahtunut). Kun sen sitten takaisin laittoin, tuli "initialising Navi" ja kun tuo 100% pääsi tulee vaan chack map DVD.

                                Voisiko kyseessä olla ihan "levyongelma" vai teinkö jotain ns. väärin kun esim. tuon päivityksen väkivalloin katkaisin? Tuossa ylempänä joku mainitsi että se pitää aloittaa uudestaan VCDS:llä sitten. Olisiko tuo uusi 2013 kartta pitänyt tulla ihan ilman ongelmia jos/kun levy toimii oikein? Ajattelin vielä kokeilla jotain "merkkilevyä", toivottavasti auttaa.

                                Comment


                                  #17
                                  Joko huono levy tai laser likainen/rikki. Alkuperäsellä levyllä sais varmuuden, että onko vika levyssä.

                                  Muutaman laserin olen joutunut vastaavien oireiden takia vaihtamaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    3D ei ole niin tärkeä, mutta saisiko MMI-päivityksellä siis normaalin android-älyhoikännykän bluutuutilla systeemiin kiinni?

                                    Edit: Kävin vähän räpläämässä, ja android-kännykkä Htc Desire X löytää auton bluetoothin, ja auto huomaa että kontaktia yritetään, ja kyselee koodia. Koodin laittelun jälkeen vain mitään ei tapahdu ja paritus epäonnistuu. Auttaisiko softapäivitys siis mahdollisesti tähän?
                                    Tätä toivon, en vielä tiedä :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Joko huono levy tai laser likainen/rikki. Alkuperäsellä levyllä sais varmuuden, että onko vika levyssä.
                                      Se alkuperäinen levy vuodelta 2006 toimii ihan ok, joten ilmeisesti ei ainakaan laserissa vika ole... Kokeillaan sitten paremmalla levyllä ja toivottavasti paremmalla menestyksellä.


                                      Ja pientä päivitystä... Samsung DVD+RW levyä kokeiltu ja toimii! Eli levystä tuo oli kiinni. Tosin nyt ei päivityksestä edes kysynyt mitään mutta on ilmeisesti niin että kun se kerran keskeytettiin, niin vaatii VCDS että uudelleen saa käyntiin. Mitähän tuo päivitys mahtaisi oikein sisältää?
                                      Viimeksi muokannut Ronde79; 25.2.2014, 12:41. Perustelu: Uusi kokeilu, homma pelittää

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itse olen muistaakseni käyttänyt pelkkiä DVD-R levyjä eikä ole ollut ongelmia. Kameratolppa versio kiinnistaisi myös, vaikkei noilla nyt niin merkitystä ole ollut.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Yksi havainto on, että navin häiriöt ja alhainen akun varaustila kulkevat käsikädessä...
                                          Täydellä akulla toiminut aina virheettömästi.
                                          Tämä omaa seuranta kokemusta 6 vuoden ajalta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja jounii Näytä viesti
                                            Itse olen muistaakseni käyttänyt pelkkiä DVD-R levyjä eikä ole ollut ongelmia. Kameratolppa versio kiinnistaisi myös, vaikkei noilla nyt niin merkitystä ole ollut.
                                            Samoin kiinnostaa uusi levy. Itselläni nyt käytössä 2012-versio DVD-R levy ja hyvin toimii. Jos noita 2013-version levyjä on myydä, niin olen halukas sellaisen ostamaan.

                                            Comment


                                              #23
                                              En nyt lähtisi tuota levyä kopioimaan, mutta kyllä sen voi polttaa uudelleen levylle. Eli image löytyy vielä ja sopivia levyjä ja oikeanlainen dvd-asema ainakin RNS-E soittimelle, tuo kun on todella nirso polttimen ja levyn suhteen.
                                              Esimerkiksi laitoin oman pohjoismaiden levyn (2) sisään, kone ei ollut tunnistavinaan levyä vaan ilmoitti virheellisestä levystä, annoin levyn kuitenkin olla sisällä kun ajelin ja 15-30min jälkeen huomasin mittaritaulussa tien nimen näkyvän, sen jälkeen on toiminut vaikka levyn välillä ottaisi pois, europpa levy (1) toimi heti kun kokeilin.
                                              http://gpsunderground.com/forum/car-...-systems/audi/ <- tuolta foorumilta löytyy lisätietoa
                                              YV:tä voi laittaa ko asiasta.
                                              e. 2014 karttoihin on myös lisätty kameratolpat (ei virallinen)
                                              Viimeksi muokannut Jabe; 25.2.2014, 17:26.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Miten Suomen kartat MMI basic plus naviin?

                                                Ostin A6 Avant vm 2006 juuri Saksasta. Navigaattorissa on levy Audi Navigation Plus (MMI basic plus). Digital Road Map Germany. 4F0 919 884 AR.
                                                Nyt on siis vain Saksan kartta.

                                                Voisiko sinun polttamasi levykeversion voinut käydä minulle?

                                                Jos niin, olisitko voinut polttaa yhden kpl:een minulle. Korvaisin kyllä kivut ja säryt.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Jos olen oikein ymmärtänyt niin A6:ssa on MMI ja A4:ssä RNS-E, joten ei toimi, mutta tuohon MMI:hin löytyy ihan samalla tavalla noita karttoja netistä ja ilmeisesti ei ole niin nirso levyistä ja polttimista kuin RNS-E.
                                                  Kannattaa tsekata tuo GPSunderground foorumi, selviää asiat, myös muille naveille.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tulipa laitettua poltetut 2013 navi-cd:t Rns-E:n , hyvin lähti heti toimimaan ja löytyi myös kameratolppanäytöt.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Päivityksen saa kuitenkin uudelleen päälle VCDS:llä.
                                                      Mistähän päin VCDS:ää tuo löytyisi?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Jos oman haluat niin hommaat aidon rosstechin kaapelin, softan saa sivuilta ladattua. Tosin löytynee myös jäseniltä Jyväskylän suunnalta.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          VCDS ja aito kaapeli kyllä löytyy, tarkoitin että missä valikossa/modulissa/koodauksessa/adaptaatiossa tuo uudelleenkäynnistys olisi. Itsellä kun ei ole navia niin ei voi surffailla etukäteen ennen kuin potilaaseen pääsee käsiksi...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kiitos tiedosta. Yritetään...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X