Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Quattron jyrinät ja kolinat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Quattron jyrinät ja kolinat

    Eilen illalla lähdin kotoa ja valtatielle kiihdyttäessä auton ääni oli selkeästi muuttunut. Ensimmäinen mielikuva äänestä oli, että putki vuotaa koska ääni oli kuullosti lähinnä rohinalta. Aluksi kuului vain kiihdytyksissä ja tänään työmatkalla seuraavasti:

    Maantieajossa hyvin vähän tasakaasulla, kiihdyttäessä kyllä
    Kaupunkiajossa pienillä kierroksilla enemmän
    Käynnistäessä kuului selvä kolahdus, mutta tyhjäkäynnillä ei ylim. ääniä
    Madellessa eteenpäin kuului kolinaa / rohinaa ja auto tärisi.
    Taaksepäin ei ylim. ääniä
    Tyhjäkäynnillä lyhyen ajon jälkeen kolinaa / rohinaa, ei muuta oliko auto vapaalla vai kytkin pohjassa ja koko auto tärisi.

    Kytkin ei luista ja ääni katosi omia aikojaan, mutta kaikki ei nyt kuitenkaan ole kunnossa koska tuskin tällainen itsestään ilmaantuu ja katoaa? Käytin autoa pajalla Karkkilassa työmatkan aikana ja siellä tarkistivat ettei putki vuoda, mutta ajanpuutteen takia tarkemmat syynit jäivät tekemättä. Itse pääsen pajalle huomen illalla tutkimaan asiaa.

    Itselle tulee lähinnä mieleen, että vauhtipyörä / kytkin ääntää tai jokin tukikumi on löysä ja moottori / vaihteisto elää. Mitä raati on mieltä? Onko esim. vauhtipyörää mahdollista tarkistaa mitenkään?

  • #2
    Eihän vain kardaanin ympärillä olevat pellit ole päässyt vääntymään.
    Itselle kävi edellisen quattron kohdalla kun tuli ajettua välillä pohja liian lähellä maata.
    Minulla esiinty jyrinä enimmäkseen kun löysäs kaasun vaihde päällä tai peruutti.

    Eipä tuo vika tuohon tyhjäkäynti kolinaa oikeen passaa.

    Comment


    • #3
      Sen verran pääsin auton alle pajalla, että äkkiseltään mikään ei ota mihinkään kiinni auton ollessa sammuksissa. Moottorin ja vaihteiston tukikumit olisi tarkoitus käydä läpi huomenna.

      Comment


      • #4
        Mulla tuli mahoton tärryytys kiihytyksiin mukaan kerran kun jouduin tekemään 40kmh vauhdista nopean jarrutuksen. Ääni katosi kun repäisi kunnon kiihdytyksen kovan kolahduksen saattelemana, pari päivää myöhemmin koko pakoputki irtosi autosta ( yksi ainut liitos siellä about etumatkustajien jalkatilan kohdalla ) Putki kyllä jäi auton alle mukaan kun roikkuu sekä edestä että takaa kuitenkin vielä kiinni. Autona myös B6 1.8TQ.

        Comment


        • #5
          Minulla ei ääntä ole enää kuulunut kirjoituspäivän jälkeen. Laatikon kumin ja moottorin etummaisen tukikumin vaihdoin viime viikolla. Mystinen vika. Tutkiessakaan ei löytynyt mitään muuta löysää kuin turbon lämpöpelti, mutta hieman jaksan epäille, että kyse oli jostain muusta.

          Comment


          • #6
            Kannattaa tarkastaa vielä takapään akselit silmämääräisesti - onko kiiltäviä kohtia, johon jokin hiertää - omassani kävi noilla oireilla niin, että juuri asennettu takapönttö laskeutui taka-akselin päälle ja päästi mainiot krohinat ajossa. 80 quattrossa on todella ahtaat tilat taka-akselin paikkeilla pakarille.

            Comment

            Working...
            X