Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 -98 temppuileva keskuslukitus ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 -98 temppuileva keskuslukitus ?

    Onkos kenelläkään ollut vastaavaa vikaa?
    -Lukitsemisen jälkeen kaukosäätimellä hetken kuluttua kaikki ikkunat avautuvat ja lukitus napsuu kuin viimeistä päivää(vaikka vielä ei olekkaan (26.07)...
    Apuva
    -Voisiko olla patterit lopussa säätimestä ?

  • #2
    Ne tuppaa välillä temppuilemaan... Asiaan:

    - Sinulla on ilmeisesti koodattu mukavuustoiminto kaukosäätöön, ikkunoiden sulkeminen ja avaaminen kaukosäätimestä. Käyttämässäsi ohjaimessa voi olla iän tuomaa yliherkkyyttä, eli se lähettää avauskoodia hipaisusta tai jatkuvasti (esim jos sujautat avaimen taskuun) ja tästä johtuen ikkunat avautuvat ja ohjausyksikkö naksuu. Tekeekö saman toisella säätimellä?

    - Itse koodasin ko. mukavuustoiminnon pois koska se on mielestäni täysin turha. Onnistuu Vag-Comilla tai huollossa. Loppui herkistely.

    - Varmistin vielä asian vaihtamalla avaimiin nämä - eipähän tule vikälähetyksiä keittiön pöydän äärestä avaimien ollessa taskussa - orginaali säätimen painikkeet ovat turhan herkkiä, IMO.

    Comment


    • #3
      Isän autossa ollu samaa ongelmaa. Lukitus saattoi mennä auki ja kiinni ajon aikana ihan itsestään ja napsui hurjasti. Eli sekosi ihan täysin koko systeemi :) Piti toisen oven lukkopesä vaihtaa niin ongelma ratkesi.
      Ikkunatki aukesi juuri tuolla tavalla. Pitääpäs kokeilla onko varustettu mukavuustoiminnolla. Muistelen että yritin avata niitä kauko-ohjaimella, mutta ei auennut...

      Comment


      • #4
        rannila

        mistä hankit avaimiin ne suojat?

        Comment


        • #5
          Kiitos vinkistä

          Pitääpäs kysäistä tuota mukavuustoiminnon poiskytkentää..
          Saatoi johtua kosteudestakin . Auto tallissa yön yli ja lukot toimivat niinkuin pitääkin.
          Kyllähän sen pitäisi sadettakin kestää ?
          Palaan asiaan kun saan aikaa huoltoon...

          Comment


          • #6
            Mulla oli samat oireet autossa viime talvena. Kuskin puolen lukon vaihtoivat huollossa ja sen jälkeen on toiminut moitteettomasti. Jonkin asteinen tyyppivika sanoisin, tiesivät heti huollossa kun kerroin oireista.

            Comment


            • #7
              Jukkar, tilasin suoraan jenkeistä Osirin sivuilta joskus viime syksynä. Nyt näyttää saavan myös englannin kautta, kannattaa tehdä pientä hintavertailua jos aikoo hankkia. Kamat tulivat kirjekuoressa jenkeistä joten ei mennyt tulleja eikä Alv:ja....

              Comment


              • #8
                Toiminnon poisto

                Otettiin pois tuo mukavuustoiminto huollossa. Nyt toimii ainakin hyvin. Odotellaan nyt syksyn sateita ja katsotaan miten napsuu..

                Comment


                  #9
                  Onko tätä samaa vikaa esiintynyt B6 A4:sissa?

                  Comment


                  • #10
                    Mulla ikkunat avautuu kun pitää avainta lukossa muutaman sekunnin auki-asennossa mutta kaukosäätimestä ei avaudu. Mikä on oikea koodi millä sen saa pois käytöstä?

                    Comment


                    • #11
                      A6-2001-Ovet lukkoon "automaattisesti"

                      Kun avain on poissa virtalukosta, päättää auto lukita ovet satunnaisesti. Vika on kyllä ollut olemassa koko sen n. 3 v, kun kulkine on meikäläisellä ollut. Sen kanssa on opittu elämään varsinkin, kun kerran heitin kaverin mökillä kassin etupenkille ja jostain ihmeen syystä avaimet siihen viereen ja lähdin kahville. Kotiin piti lähtee, mutta ei, kun ovet oli tiukasti lukossa. Ajelua n. 1,5 h kaverin autolla varasettiä hakemaan :/ Sen jälkeen ei ole vahikoa käynyt. Joskus saattaa lukitus naksahtaa kiinni kaksikin kertaa esim. n. 5 min. sisällä auton vieressä seisoskellessa (avaimet taskussa). Olisko jotain sivistynyttä arviota "ominaisuuden" poistamiseksi ?

                      Comment


                      • #12
                        Hei kamoon - eiks oo ees mitään hyvää arvausta !!

                        Comment


                        • #13
                          Lukkomekanismissahan on ne kytkimet jotka tuota voivat kenties aiheuttaa. Piuha irti yhdestä lukkomekanismista kerrallaan (etuovet+takaluukku) ja muutama päivä seurantaa. Jos vaikka sillä löytyis. Vikakoodien lukuakin voi kokeilla.

                          Comment


                          • #14
                            kes.lukitus&ikkunat sekoo..

                            hojo! mulla kanssa keskuslukitus & ikkunat sekoo huolella.autona profiilin a6 avant-00.itse olen saanut arvailuja sekoamisen aiheuttajasta: kesk.lukituksen ohjausyksikkö(tietääkö kukaan yksikön sijaintia,jos kurkkais ?) ,tai luukkujen servot.viimesyksynä vika alkoi,joten viittais kosteus häikkään.eri avimilla sekoo yhä.

                            Comment


                            • #15
                              kes.lukitus&ikkunat sekoo..

                              hojo! mulla kanssa keskuslukitus & ikkunat sekoo huolella.autona profiilin a6 avant-00.itse olen saanut arvailuja sekoamisen aiheuttajasta: kesk.lukituksen ohjausyksikkö(tietääkö kukaan yksikön sijaintia,jos kurkkais ?) ,tai luukkujen servot.viimesyksynä vika alkoi,joten viittais kosteus häikkään.eri avimilla sekoo yhä.

                              Comment


                                #16
                                Veikkaan, että nämäkin viat johtuvat kosteuden aiheuttamista hapettumista ja sitä kautta vuodoista, oikosuluista tai katkoksista, joten oven sisällä lukkosylinterin yhteydessä olevien lukkojen ohjausyksiköiden (myös tavaratilan lukko) ja liittimien aukaisu, tarkistus suurennuslaslilla, puhdistus (paineilmalla) ja voitelu sopivalla spreillä voisi auttaa.

                                Tietenkin ekaksi kannattaa katsoa onko vikakoodeja keskuslukituksesta, jos vaikka selkiäisi missä ovessa vika on.

                                Lukituksen sekoilu (ja samalla sisävalojen ajottainen syttyminen) on tyyppivika ainakin 98 vuosimallin A6 mallissa varmaan monissa muissakin.

                                Minullakin oli aikanaan sama vika vuonna 2004 joka uusiutui 2008. Lohdutukseksi voin sanoa, etteivät ikkunat tai lukitukset koskaan auenneet enää muutaman minuutin kuluttua auton luota poistuttuani vaan ne aukesivat jokseenkin välittömästi oven sulkemisen ja lukitsemisen jälkeen. Eli varmuuden vuoksi kannattaa katsoa aina auton perään kun ovet lukitsee eikä sännätä pois taakseen katsomatta.

                                VAG-COM antoi vikakoodiksi:
                                01557 - Contact Switch in Locking Cyl: Driver Side: Open (F241)
                                29-10 - Short to Ground - Intermittent

                                Vika löytyi toisellakin kerralla kuljettajan puolen lukon printtilevyltä, jolla oli n. 300 ohmin vuoto kahden folion välillä vaikka olin 2004 varsin perusteellisesti raaputtanut puhtaaksi ja suojannut printtilevyn suojaukseen tarkoitetulla lakalla. Ilmeisesti printtilevyssä on jokin valmistusvirhe. Nyt katkaisin 3 kpl rinnakkaisia folioita kummastakin päästä ja korvasin eristetyllä johtimella. Enää vika ei ole uusiutunut vaikka auto onkin edelleen perhepiirissä.
                                Lisää keskustelua aiheesta:
                                http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=58555
                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...606#post262606
                                Viimeksi muokannut JoKa; 13.2.2010, 12:09.

                                Comment

                                Working...
                                X