Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 ZF 4hp18 CBF automaatti ei vaihda isolle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 ZF 4hp18 CBF automaatti ei vaihda isolle

    Aski ei vaihda 2 vaihdetta isommalle, toimii muuten ok normiajossa.
    Vika tuli talvella lumella sakkorenkailla luistellessa, tuskin siis mekaaninen porsiminen kyseessä, ja jos oikein muistan niin abs sulake oli vian ilmaantuessa irtaallaan.

    Askissa oli kirkkaat metallittomat öljyt/suodatin(ollut hyvällä huollolla), vaihdoin uudet kuitenkin, askin ohjainboxin vaihdoin, mittailin askilta tulevien johtojen vastukset eri vaihteilla verrokkina toinen ehjä aski-oli ok, nopeusanturin askin kylkeen kans vaihdoin toisesta, venttiilipöydän käytin irti ja putsailin...
    Vikakoodina:
    00652 - Gear Monitoring
    16-00 - Signal Outside Specifications

    Mitä mä nyt teen vai joko vaihdan toisen askin hyllystä, jos sillä korjaantuisi, vaiko vaan jokin johtovika? Tossa ollut aiemmin hieman kosteudesta johtuvia ongelmia moottoriohjain puolella.
    - Lukeeko tuo askin boxi mistä nuo sisäänmeno/ulostulo kierrokset, moottorin pyörintänopeudesta ja askin kyljen nopeus anturistako?
    Viimeksi muokannut VMika; 4.8.2013, 07:27.

    #2
    Siellä on sisällä sitten vielä antureita sisääntulo akselille ja ulosmenoakselille... helpommalla varmasti pääset kun vaihdat vaan toisen lodjun tilalle, ja sitten ajan kanssa ihmettelet vanhan askin kuntoon :)

    Comment


    • #3
      Pelkona vaan on se ettei askissa olekaan se vika vaan jossain muualla ulkopuolisissa sähköissä ja tulis turhaan tehtyä useamman tunnin jobi.
      On pyörintänopeusanturi etuperän kupeessa, yksi johtoliitin menee ventiilipöydän solenoideille, toinen johtoliitin tunnistaa mitä vaihdetta tarjotaan siirtäjään.
      Nuo kyseiset johdot ja niiden vastukset eri vaihteilla kävin joskus läpi verrokkina siis tuo ehjä aski.
      Pitäis jostain kaivella kytkentäkaavio tuohon, sais sen avulla vähän lisäselkoa mitä mistäkin tuohon ohjaimen liittimeen pitäisi tulla.
      Syynä ulkopuolisen sähkövian etsinnälle se, että auto aikanaan tuli minulle toimimattomana, viaksi paljastui romuks hapettunut moottorin ohjainboxi, siksi sähkövikoja metsästän!

      Tänään kuitenkin ajattelin tarjota leimalle tuota audia, kannustaisi edes tuore leimaiseen sitten enempi tuo askin vaihto.

      Comment


      • #4
        Hain tänään sit leiman tuohon, joten eikait tuota vielä lihoiks kehtaa pistää.
        Katsastukseen lähtiessä kiinnitin huomiota että mittariston vaihdenäyttö oli kuin enteellisesti 3 vaihteen kohdalta pimeänä, tuo kait sattumaa kun kolmonen ei oikeastikkaan toimi?
        Viimeksi muokannut VMika; 2.9.2013, 21:02.

        Comment


        • #5
          Vika ei ole mekaaninen, joten älä nyt ainakaan varmuuden vuoksi koko laatikkoa vaihda. Laatikko on vikatilassa, koska ei saa järkevää signaalia monitoimianturilta. Toi mekaaninen anturi kertoo mikä vaihde on sisässä ja ottaa ajan kanssa kosteutta sisäänsä.

          Anturille menee se pyöreä useampinapainen liitin, niin sitä voit koittaa puhdistella. Sitten kun se ei auta, niin se koko anturi vaihtoon.

          Tästä osasta kyse:
          4A0919821 SCH`ALTER`

          Itse tilasin Kalskeelta uuden osan ja tuli noin viikossa.

          Comment


          • #6
            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=133603
            Noita ulostuloakselin anturoita on a4:ssä 2kpl onko sulla varmasti molemmat ehjät. Mutsin auto ei vaihtanut 3:sta isommalle. Anturit vaihtoon ja vikamuistin nollaus, taas toimii.

            Comment


              #7
              Mikähän Mikalla on tilanne tämän kanssa? Olisi yksi tuttu auto, jossa on sama vikakoodi ja samankaltainen käytös. En ole itse kokenut vikaa, joten en tiedä jääkö ykköselle vai kakkoselle, mutta kovin isolle ei ainakaan vaihda.
              Omalla koeajolla pelasi toki ihan hienosti, vähän töksähtäen ehkä vaihtaa jos ajelee pienellä kuormalla. Lapa lattiassa nätimmin. Öljyjen pitäs olla tuoreet.

              Viittaako tuo Gear Monitoring -koodi oikeasti monitoimikytkimeen? Oliko kaimalla sama vikakoodi?

              Comment


              • #8
                Vaihtelin toisesta askista tuohon sen vasemmassa kyljessä olevan monitoimianturin, ei muuttunut vika.
                Möin sittemmin auton tekniikattomana eteenpäin, siis tuo hajonnut aski jäi itselle, en ole sitä kerennyt edes koneesta vielä irroittamaan.
                Jos osia tarttee joku niin tuo kyseinen mahdollisesti hajonnut aski löytyy, kuten myös yksi ehjäkin aski löytyy ja kaksin kappalein askin ohjainboxeja, turbiineja x 2 .

                Comment


                • #9
                  Ikävä kuulla ettei tullut kuntoon anturin vaihdolla. Saattaisin olla kiinnostunut varaosa-askista kunhan saan ensin tutkittua mitä kaikkea on porsinut irtolootasta, joka mulla on jo :)

                  Mulla oli tosiaan ihan sama vikakoodi. Monitoimianturi kertoo mikä vaihde on käytössä. Vikatilassa on 2. vaihde käytössä, joten sitä ei voi olla huomaamatta. Minun tapauksessa monitoimikytkimeen oli päässyt ajan myötä kosteutta, joten signaali ei tosiaan voinut olla speksien mukainen. Kaipa se kuitenkin on vielä kunnostettavissa.

                  Liitin kokonaan irti auto ei edes käynnisty. Siksi tuli ostettua kerralla uusi osa siihen.

                  Comment

                  Working...
                  X