Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenoneista taas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mulla on muovikantaiset H7 polttimot ja napakammin minusta menivät kiinni kuin halogenit kun sai ihan napakasti painaa sen pidikkeen kiinni, mutta pitää tarkastella...

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viesti
      Mulla on muovikantaiset H7 polttimot ja napakammin minusta menivät kiinni kuin halogenit kun sai ihan napakasti painaa sen pidikkeen kiinni, mutta pitää tarkastella...
      Ainakin itse kiinnitin huomiota siihen että muovisessa kanta on jonkin verran metallista paksumpi. Siksi se ei meinaa kunnolla mennä paikalleen. Sain ne nyt jotenkin kiinni mutta voi jossain tärisevällä hiekkatiellä tipahtaa :)

      Comment


        nyt sais suositella mikä xenon saarja kannattaa ostaa ettei mene rahat hukkaan. Valot on siis pre-facelift s4:n linssi umpiot. Eurosuplyt oli aivan perseestä! Nyt pimeiden ollessa jo päällä tarvii lisää valoa. 35w copran sarjoja on suositeltu mutta onko 50w sarjoja laadukkaita?

        Comment


        • Itselläni on AMP:n 35W H4 bi-xenon sarja katuauto.fi:stä, ei mitään ongelmia 1,5v sisällä.
          Muillakin tutuilla joilla on AMP:tä ollut ei ole esiintynyt mitään ongelmia, toisin kuin noilla 70e sarjoilla on ollut.

          Comment


            AMP ja OLLO siis samoja sarjoja

            Comment


            • Täältäkin ääni AMP:lle. Ja kannattaa sitten pysytellä järkevissä värilämmöissä, 4300-5000k mun mielipide.

              Comment


                Tuo can bus sarjakin on pelannut hyvin. Ei radiohäiriötä eikä tartte relesettejä.

                Comment


                • Mulla ainakin oli tuon H7 kannan kanssa tosi tarkka sen asennon kanssa, miten jäi napakasti kiinni.

                  Comment


                  • Mitäs veikkaatte, kun laitoin taas lisäpitkät pimeitä kelejä varten autoon kiinni missä on xenon muutos-sarja niin ne ei toimi. Toimivana otin ne kylläkin pois.

                    Mikähän siinä olisi voinu mennä kesän seisonnan aikana rikki? polttimot varmaan(?) vai voiko noi ballastit mennä kovin herkästi rikki?

                    Comment


                    • Isännän kytkennät voi mennä kesän aikana rikki. Molempien hajoaminen kesän aikana olisi järkyttävän huonoa tuuria.

                      Comment


                      • B7 audissa hehkun kiinnike on vähän erillainen kuin B5:ssa.
                        Kun olet painanut sen polttimon paikoilleen niin siellä on 3kpl semmoista metallista "haittaa" joita pienellä meisselillä nostamalla saat sen hehkun polttimon pysymään.

                        Comment


                        • Voihan se tosin kytkennöissäkin olla, mutta eikös se näin releellä mene:
                          30virta, 87valojenvirta, 86maa ja 85 ryöstö?

                          Comment


                          • Olis taas "se" aika vuodesta eli pitäis leimalla käydä. Oon aiemmin vaihtanu suosiolla halogeenit siksi aikaa mutta kun tutkailin noita A3:n facelift-umpioita tarkemmin niin niistä löyty DC-merkintä, eikös se tarkoita lähivaloksenon? Ja kun pesurit löytyy ja käyttöönotto ennen 1/98 niin en ainakaan itse keksi miksei kelpaisi?

                            Edit: itse itselleni vastaten, läpi meni eikä tullut päivävaloistakaan mitään sanomista.
                            Viimeksi muokannut sonikk; 8.10.2009, 16:39.

                            Comment


                            • Muistanko ihan väärin, mutta eikö tuo käyttöönotto ollut ennen 10/98, kun ei tarvitse automaattisäätöä valoille?

                              edit: jep, näin taisi olla http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/E1446.../LTT200604.pdf

                              Comment


                              • Uusissa autotyypeissä ennen 10/98 ja kaikissa autoissa 10/00 autoissa.

                                Eli jos sinulla on auto, esim. A4 B5 pre-facelift ja se on vuosimallia 99, niin voit laittaa xenonit, jos vaan umpiot on hyväksytyt. Sillä tämä autotyyppi esiteltiin ennen 10/98.

                                Ei nyt sekoiteta tuota käyttöönottoa tuohon milloin malli on esitelty.

                                Comment


                                • Ok kiitos tarkennuksesta. Lähinnä meinasinkin että otettu käyttöön vuoden ´97 puolella kun en muistanu tarkkaan sitä "rajaa". Anyway hyvä näin, ei tartte enää murehtia että tuleeko noista penaltia.
                                  Viimeksi muokannut sonikk; 8.10.2009, 21:55.

                                  Comment


                                  • Nyt on xenonit asennettuna, mutta pari ongelmaa. Ostin myös relesarjan vastuksilla, jotta FIS ei herjaisi palaneesta polttimosta. Oikean puoleinen vastus toimii, mutta kuumenee todella paljon (tulee vähän palaneen käryä hyttiin). Vasemman puoleinen vastus on ihan kylmä ja FIS herjaa polttimovikaa. Vastukset on kytketty auton vanhoihin polttimojohtoihin. Kuuluuko kuumentua noin älyttömästi?

                                    Toinen ongelma on se, että valokuviossa näkyy paikka paikoin sateenkaaren värejä, mistäs tämä johtuu? Eli valo ei ole tasaisen väristä kauttaaltaan. Voiko johtua umpiosta, vaikka se on linssimallia ja siinä on xenonhyväksyntä?

                                    Comment


                                      Et kai vaan hommannu jotain kiinaxenoneita?

                                      Comment


                                      • Xenonkaupasta Cobran setin ostin 5000k polttimoilla. Johtosarja on tämä
                                        Voiko polttimot asentaa väärin päin? Itse laitoin sen polttimossa olevan pitkän langan joka kulkee polttimon suuntaisesti ylöspäin...

                                        Comment


                                          Poltin pitäs linssillä olla D2S, ei D2R. Jos siis sulla on D2 polttimot. Ihan vain varooksi sanoin :) Mun mielestä mulla ei mee ku yhteen asentoon, siinä tais olla sellanen pieni kolo ettei saa väärään kohtaan. D2S siis kysees.

                                          Comment


                                          • Myöskään halogeenikantaisia polttimoita ei pitäisi saada paikoilleen kuin yksin päin kannan kohdistustapin takia.

                                            Comment


                                            • Niin ajattelinki, että ei sitä pitäis saada väärin päin. Kanta siis H1. Valokuvio on siis vähän tämän kaltainen

                                              Comment


                                              • Poltin pitäs linssillä olla D2S, ei D2R. Jos siis sulla on D2 polttimot. Ihan vain varooksi sanoin :) Mun mielestä mulla ei mee ku yhteen asentoon, siinä tais olla sellanen pieni kolo ettei saa väärään kohtaan. D2S siis kysees.
                                                Varmistan vielä: tuollaista D2S poltinta ei taida saada mitenkään kiinni H1 kantaan?

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja yinx
                                                  Toinen ongelma on se, että valokuviossa näkyy paikka paikoin sateenkaaren värejä, mistäs tämä johtuu? Eli valo ei ole tasaisen väristä kauttaaltaan. Voiko johtua umpiosta, vaikka se on linssimallia ja siinä on xenonhyväksyntä?
                                                  On se ihan normaalia että kuvion "rajalla" näkyy vähän sateenkaarenvärejä, eikös se koulussakin joskus opetettu että valon eri aallonpituudet taittuu vähän eri lailla. Mutta mitä laadukkaampi umpio niin sitä vähemmän tota pitäis tapahtua.
                                                  Viimeksi muokannut sonikk; 14.10.2009, 23:24.

                                                  Comment


                                                    Ei saa, sitei tarvi murehtia. Omasta katoin kans et samalla tavalla tuos rajalla on sellasta ruskeeta ja sinertävää. Umpiot on siis hyväksytyt xenoniille.

                                                    Comment


                                                    • Eikös se umpion hyväksyntä lue siinä umpion lasissa, vai onko umpiolle vielä jossaki joku infotarra?

                                                      Comment


                                                        On se siinä lasis mutta en muista mitkä kirjainyhdistelmät siinä piti olla. Omasta inssi kyyläs viimeks tarkasti nuo merkinnät.

                                                        Comment


                                                        • Ei ihan vielä itsellä ajankohtainen mutta kysytään että mitä sarjoja käyttäjillä on kiinni b6 korisessa?Vakiona ainakin nyt mulla oli sekä lyhkösissä että pitkissä h7...Tarviiko relesarjoja kun on tuo "suppea"ajotietokone?

                                                          Comment


                                                          • Mulla ei ollu koko tietokonetta ja pitkät valot teki temppujaan, enennkun panin releet vastuksilla!

                                                            Tässä aiempia ongelmiani:

                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Minä ite
                                                            Onko kokemusta, kun ite asensin tuohon omaan autoon xenonit pitkiin ja lyhyisiin, niin nyt kun on valot päällä, niin pitkien valojen merkkivalo palaa todella himmeästi taulussa. Ei huomaa aurinkoisella kelillä, mutta pimeällä näkee, että se selvästi palaa himmeästi.

                                                            Valot toimii hyvin ja kun lyö pitkät tauluun, niin se valokin syttyy normaaliksi, mutta hieman häiritsee tuo himmeänä palaminen. Onko tietoa miten saa pois?

                                                            Lähinnä kun jos joku lainaa autoa, niin ei turhaan rämpytä valoja jos luulee että pitkät päällä.
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Minä ite
                                                            Joo tuo jonkun virtapiikin antaa tai jotain, kun ainakun pistää valot päälle, niin nollautuu myös trippimittari! Tänään huomasin....
                                                            Nämä kaikki edellämainitut viat korjautu noilla relesarjoilla ja huomiona, että pitkiin piti panna vielä vastukselliset sarjat.

                                                            Comment


                                                            • Nojoo, nyt sain vastukset toimimaan, ettei enää herjaa poltimovikaa. Piti vähän nitkutella sitä vastukselle menevää johtoa, niin rupes yhdistään... Tuo valokuvio vielä vähän hämää, mutta ainakaa mitää hajavalojuttuja ei oo, niin luulis kelpaavan inssille. Ehkä se johtuu sitte siitä umpiosta, kun eikös normi H1:nen ole lyhyempi fyysiseltä mitaltaan kun toi xenonpolttimo? Tuli vielä mieleen, että eikös se polttimon "ulkopuolinen lanka" kuulu osoittaa ylöspäin, kuvassa tuo musta juttu? Tarkoitetaanko xenon umpiolla sitä, että sen pitäisi olla D1S tai D2S kannalla? Vai voiko olla xenon hyväksytty umpio jossa on H-kanta?
                                                              Viimeksi muokannut yinx; 15.10.2009, 21:06.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X