Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4f vetojouset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 4f vetojouset

    onko tehtaalta vetokoukulla lähtevissä a6 4f autoissa vahvemmat takajouset kuin ilman vetokoukkua lähtevissä, omaan 100000 ajettuun autoon johon on jälkikäteen koukku asennettu laittaa vaunun perään 80kg aisapainolla ja hieman tavaraa takaluukkuun niin perä painuu mielestäni liian alas. Saako tuohon jostakin jäykempiä takajousia?

  • #2
    Jousia on saatavilla kyllä eri painoluokille, mutta itse en ole ainakaan kuullut varsinaisista "vetojousista". Viime kesänä itse myös tuskailin saman asian kanss, eli kun on tavaraa kyydissä ja kärry koukussa, niin perä tippuu melkoisen alas. Itse totesin tuon johtuvan siitä, että takaluukun ja koukun painopiste sijoittuu melko pitkälle akslein taakse. Oma ratkaisuni oli lopulta vaihtaa ilmajousitukseen, kun sopiva yksilö tuli kohdalla.

    Comment


    • #3
      Osaako joku kertoa noista painoluokista että mikä painoluokka millekkin painolle. Aika paljon näyttää noita painoluokkia olevan. Oma on painoluokka 9 ja rek otteessa max akselipaino 1320kg. Loogisesti ajatellen tilaisi vain pari pykälää isomman painoluokan jouset mutta meneekö se ihan noin kivuttomasti?

      Comment


      • #4
        Tuliko tähän mitään ratkaisua? Vähän samaa ongelmaa on vaikka on original vetokoukku, perä roikkuu turhan helposti alhaalla tai 'keulii'. Jousien painoluokka 10 ja sallittu massa 1290kg. Eli onko niin että pienempi painoluokka tarkoittaa suurempaa massaa?
        Viimeksi muokannut TDIfreak; 8.4.2019, 14:15.

        Comment

        Working...
        X