Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodin luku ei onnistu (AEL)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vikakoodin luku ei onnistu (AEL)

    Terve,

    Hinattiin tutun auto pihaan, kun oli ajosta sammunut liikennevaloihin eikä lähtenyt enää millään käymään. Kyseessä siis C4 korimallin A6, otettu käyttöön tammikuussa 1997, automaatti, vajaavetoinen ja AEL koneella varustettu.

    Startti pyörittää iloisesti, mutta mitään yritystäkään käyntiin lähtemiseksi ei ole. Aloin lukea vikakoodeja joskus hankkimallani E-skannerilla, mutta moottorin ja ajoneston diagnostiikkaan en pääse millään käsiksi. Vaihteisto, jarrut, turvatyynyt yms. pääsen kyllä käsiksi.

    Virtalukonpohja autoon on myös hiljattain vaihdettu.

    Onko mitään ideaa miten pääsisin kiinni moottorin diagnostiikkaan?

    JN

  • #2
    Onko alkuperäinen soitin vai joku jälkiasenteinen? Jos on jälkiasenteinen, niin kokeile irroittaa johdot soittimesta.

    Comment


      #3
      Alkuperäinen soitin.

      Comment


      • #4
        Vag-Comilla ei ainakaan pitäisi olla mitään ongelmaa.

        Comment


          #5
          Mulla ei pääse Vagcom 4.09:lla ja USB piuhalla kiinni. Vanhempi Vag-com ja perus sarjaporttikaapeli taas pelaa. Osaa olla vähän kranttu.

          Mutta itse ongelmaan niin kävisin sulakkeet läpi ensin.

          Comment


            #6
            Sulakkeet on luonnollisesti tarkastettu, ehjiä olivat.

            Tuolla omalla skannerillani olen aiemmin tutkinut monenkin C4:sen sielunelämää menestyksekkäästi. Nytkin sillä tosiaan pääsee useampaan paikkaan kurkkimaan, mutta ei moottoripuolelle.

            Sain myös sen selvitettyä, että huollossa (missä virtalukonpohja vaihdettiin) ei myöskään päästy käsiksi tuohon moottorin diagnostiikkaan mutta muihin päästiin.

            Comment


              #7
              Jos vaikka moottorinohjausyksikössä on joku häikkä. Mulla vaihdettiin lopulta toinen (D3 dieselkasissa on siis kaksi) moottorinohjausyksikkö, kun se ei keskustellut sivistyneesti tehtaan laitteiden kanssa.

              Eli jos on mahdollista kokeilla toisella, ehjäksi tiedetyllä boxilla, niin selviäisi ehkä tuo...

              Comment


                #8
                Toisella boksillakin olen jo koittanut ja edelleen sama vika?

                Comment


                • #9
                  Jos ei mitenkään tahdo ottaa kiinni, edes alkup vcds kaapelilla, lähtisin tutkimaan k-linjan piuhoja. Muistaakseni siellä konehuoneessa liittimien alta lähtee eri yksiköille omat data piuhansa, jos näistä on ecun johto irronnut / murtunut tms.

                  Comment

                  Working...
                  X