Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Liikkumisturva

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja MattiRK Näytä viesti
    Tuon ikäisen auton ollessa kyseessä, ei edes kuluttajaviranomaisen suositus olisi se että liike maksaa kaiken vaan jokin osuus tulisi varmasti asiakkaan maksettavaksi.
    Uskaltanen olla erimieltä aiheesta. Jos korjaukseen riittää tehtaan TSB:n sisältö, eikä konetta tarvitse vaihtaa niin aika ohuella pohjalla on myyjä lähtemään kuluja kuluttajalta perimään. Tuo virhevastuu kun ei aikaa katso ja kilometreja on ollut noin vähän. Auto kun ei noilla uusilla männillä tule oleellisesti parempaan kuntoon. Veikkaisin, että takuukyselyistä vastaava on samaan lopputulokseen tullut, tämän voinet helposti kysyä henkilöltä itseltään.

    Kuluttajaneuvontaanhan tai -riitalautakuntaanhan näitä ei kannata jättää jos ei päätös miellytä.
    Kuluttajaoikeudesta saa sitten ihan sitovan päätöksen aiheeseen.

    Alkuperäinen kirjoittaja mremonen
    Ei ne AudiCentterit ja muutkaan ole sen kummemmin "maahantuojan huoltoja"
    Ei maahantuojan vaan valmistajan, nuohan täyttää tehtaan asettamat kriteerit ja henkilökunta on tehtaan vaatimusten mukaan koulutettuja. Niinkuin Matti RK tuossa totesi, niin ei "Pärnäsillä" ole pääsyä ohjelmistopäivityksiin, eikä käsittääkseni edes TSB kantaan, josta tyyppiviat yms. ilmenevät.

    Tästä takuuaikana marmorilla huoltamisesta olen itse pullan kanssa täysin samaa mieltä.

    Itse käytän autoni AC:lla huollossa, siellä on ollut osaavaa porukkaa. Öljyt vien itse, tuo 40+ eur / litra on vaan typerä hinta maksaa kun saman litkun saa kuluttajapurkissa 7 eur / litra.
    Viimeksi muokannut tumu; 3.1.2015, 18:38. Perustelu: Korjattu pullaan viittaava lause suomen kieleksi

    Comment


      #32
      Tänä vuonna otan käyttöön Erwin lisenssin korjaamolle, jonka avulla näen samat korjaus ja huolto-ohjeet kuin marmori.
      Myös kaikki kampanjat näkyy sen kautta.
      TSB näkyvyys selviää kun saan lisenssin ostettua. Ja onhan mua 2011 vuoden loppuun asti koulutettu merkkiorganisaation toimesta ja luultavasti niin minä kuin uusi työntekijäni tulee käymään maahantuojan sellaisilla kursseilla, joista koen olevan hyötyä niiden hintaan nähden. Ei normaali huoltaminen mitään ihmeellistä ole, vaikein ei-merkkikorjaamoille lienee ( oman kokemuksen perusteella) huoltovälinäytön nollaus oikein ja huoltokirjan täyttö oikein.

      Comment


      • #33
        Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
        Matin tapauksessa tuo on mennyt GW:n osalta hienosti, mutta veikkaan, että myös kuluttaja-asiamiehellä voisi tähän olla oma mielipiteensä. Moottorin kestoiäksi on laissa määritelty muistaakseni 200tkm. On toki tulkintakysymys onko öljyä syövä moottori entinen vai ei. Öljynsyöntiongelma on vielä siitä todella paha esimerkki, että kyseessä on selvä valmistusvirhe, joka on moottorissa ollut uudesta asti, mutta tehdas ei siihen kai pahemmin ota kantaa.
        Laki tosiaan sanoo kestoiäksi 200tkm, mutta ei se sitä tarkoita, että minkä tahansa osan pörsiessä saa uuden moottorin takuutyönä. Moottoriin tehtävät korjaukset nostavat sen odotettua kestoa ja nostavat auton arvoa. Tämän takia niistä joutuu usein myös maksamaan. Öljyn kulutus ei käsittääkseni ole edes käytön estävä vika jonka laki määräisi korjaamaan. Kuluttaja-asiamies voi antaa suosituksia ja vaikka laki virhevastuuta varten on, niin ei se yksiselitteisesti määrää kaikkea ilmaiseksi korjattavan. Kyllähän näistä voi joutua taistelemaankin, mutta onneksi nyt GW toimi hyvin.

        Alkuperäiseen aiheeseen liittyen, olen joutunut kerran liikkumisturvaa käyttämään kun takuunalainen auto jätti 100m päähän omasta pihasta polttoaineen syötön vian vuoksi (kuulemman oli hyvin eksoottinen ongelma). Noutaja haki 20 minuutin sisään ja kaikki sujui mallikelpoisesti. Olisi minullakin varmaan monta liikkumisturvaa vakuutuksien kautta mutta en ole nähnyt vielä tarvetta alkaa kovin optimoimaan.

        Comment


          #34
          Ihan muistutukseksi että Liikkumisturva on voimassa määräaikaishuoltojen välin. Korjauksia saa siinä välillä tehdä itse tai teettää "Pärnäsellä" niin paljon kuin huvittaa/tarvitsee. Jotenkin vaikutti joidenkin kirjoittajien kohdalla oleva epäselvyyksiä tästä.

          Määräaikaishuollot marmorilla niin Liikkumisturva on voimassa.

          Itse käytin 10-vuotiaan Ässän merkkihuollossa kuukausi sitten, vein omat öljyt mukana. BBK:n vaihtotilavuus 9 litraa niin säästöä tuli. Ja samaa öljyä olisivat laittaneet kuin mitä pöntössä vein.
          Liikkumisturvassa on kuitenkin niitä etuja (sijaisauto 5 vrk.) kun ei raaskinut Keskytysvakuutusta ottaa.

          Comment


            #35
            Sijaisauton saa vain jos korjaus tehdään merkkihuollossa. Eli korjauksen ajaksi saa sijarin max 5vrk. 9v ässästä porsii jakoketjun laahain, saat sijarin siksi aikaa kun marmori korjaa tai edes tutkii vian. Vianhaku ~150e/h.
            Tulee sijarille hintaa, vaikka ei korjausta tehtäisikään.

            Comment


            • #36
              Alkuperäinen kirjoittaja Paranormalix Näytä viesti
              Ihan muistutukseksi että Liikkumisturva on voimassa määräaikaishuoltojen välin.
              Tai öljynvaihdon. Tarkistettu marmorilta. Eli kaikki auton oman huoltomuistuttimen huollot pitää tehdä marmorilla.

              Jokainenhan sitten arvottaa näitä miten haluaa. Henkilökohtaisesti en koe saaneeni mitään GW:tä tähän mennessä AC:lta. Jos joku muu on saanut, niin hyvä juttu.

              Mulle jotenkin omien öljyjen ja varaosien vienti huoltoon on sen verran noloa, että mieluummin teetän ko. toimenpiteet paikassa, jossa asiakas tuntee olevansa tervetullut. En vie myöskään parturiin omia sampoita.

              Comment


              • #37
                Joo, voin sanoa ettei mun RS:t käy merkkiliikkeessä jonku liikkumisturvan takia. Olen säästänyt jo monet hinaamiset tms.(jos niitä nyt joskus tarttis) kun huollatan autoni sellaisessa paikassa mihin luotan. Pari takuukeissiä on AC hoitanut ja toisen niistäkin ryssivät(paikkasivat sit ok). Eikä ole ollut MITÄÄN mutinoita vastaan, vaikka leimat on muualta.

                Comment


                • #38
                  Minulla on 2.0TFSI -11 Ja autosta pamahti 2pytyn ruiskutus-suutin Iisalmessa(asun Kangasalla) eli matkaa on paljon välissä.
                  Joten soitin Liikkumisturvaan ja kysyi, että onko auto huollettu merkkiliikkeessä. Joten homma eteni nopeesti, sijaisauton sain ja pääsin näppärästi kotiin ja auto jäi Iisalmen Laakkoselle.
                  Kun homma tuli tehtyä, niin köröttelin takas Iisalmeen hakemaan autoani. Polttoaineet joutui itse maksamaan, muttei muuta :).
                  Hyvää palvelua

                  Comment


                  • #39
                    Mulla hyvää kokemusta

                    Joo oli syksyllä perjantaina täydessä lastissa ja auto täynnä väkeä kun rupes tippuun dieseliä- oli vaurio takaisinkiertoventtiilissä.
                    Soitin mitä tehdä ja lähettivät uuden auton ja vietiin huoltoon. Oli ensi kokemus tästä Liikkumisturvasta. Vara auto oli käytössä vajaa viikon ennenkuin ehtivät ton pa vuodon korjaamaan.

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                      TSB näkyvyys selviää kun saan lisenssin ostettua.
                      Selvisikö Pullalle tuo TSB:iden näkyvyys Erwinissä? Kiinnostaisi käydä lueskelemassa..

                      Comment

                      Working...
                      X