Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varo tätä virhettä autonpesussa (Tekniikka & Talous)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja elexter Näytä viesti
    Itseasiassa kulunut tuulilasi syö sulat loppuun kohtuu nopeasti. Sileä tuulilasi ei sulkia juurikaan kuluta.
    Hiekkaa ja loskaa on lentänyt pitkin talvea ja kevättä tuulilasiin. Pakkohan sitä on ajaessa pyyhkiä, ainakin tällaisessa ei suojaavaa voimakenttää omaavassa vanhassa ei Premium autossa. Tuulilasi on normaalissa ajossa naarmuinen jo ensimmäisen talven jälkeen, vaikka ei kertaakaan huoltsikalla pesisi.

    Comment


      Onneks itse ei tarvitse käyttää noita huoltisikan palveluita, mutta niinkuin elexter sanoi, kerran kunnolla tehty hoito vähentää hinkkaamisen tarvetta. Pätee myös laseihin.

      A1:seen tulle vuodessa n.10-15tkm. Ja mun tarttee lisätä pesunestettä säiliöön n. kerran tai kaksi vuodessa. Koska lika ei tartu lasiin. Sadekelilläkin vesi hulahtaa lasista pois, jolloin naarmuttavia pyyhkijöitäkään ei tartte käyttää kovin usein.

      Edellinen omistaja oli kahdessa vuodessa naarmuttanut tuulilasin mun mielestä pilalle. Myllytin lasinmyllytyskamalla ja pinnoitin.
      Tossa on sama käsittely Possun takalasiin:
      http://amalin.kuvat.fi/kuvat/Possu/9...inpinnoite.mp4

      Comment


        Millä aineella myllytit ja pinnoitit?

        Comment


          Tolla myllytys.
          http://www.shineld.fi/product/266/so...spolitur-250ml

          Itellä on vielä vanha Bilteman rain off, mut sitä ei saa enää. Mikä tahansa lasinpinnotus käynee.

          Comment


          • Juuri näin kuten amalin jo kertoi. Pyyhkijät ei juuri kulu ku ei niitä tartte. Kerran vuodessa vedän laseihin pinnoitteen(Gtechniq G1) ja muuta ei tartte. Lika ei juurikaan tartu. Vesikin juoksee pinnalta nopeasti pois. Nykyisin on nuo automaattiset pyyhkijätkin niin turhia. :)
            Toi Sonaxin aine on hyvää tavaraa, sillä saa yllättävänkin isot naarmut(esim. pyyhkijöiden tekemät) pois kivuttomasti.

            Comment

            Working...
            X