Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Induktiokuumennin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Induktiokuumennin

    Koneviestissä oli testissä induktiokuumennin ja sähkökuumennin, 400 asteeseen saa lämmitettyä muttereita ym. Jonka jälkeen aukee hyvin eikä oo sulanu ympäriltä kaikki muu materiaali mitä ahtaassa paikassa voi olla liekin kanssa suhatessa.
    Noita vissii korjaamoissa käytössä,mutta hintaahan noilla on monta tonnia,niinpä ajattelin kysyä onko clubilaisilla käytössä kellää tällästä tai kokemusta laitteen käytöstä?

  • #2
    On kätevä laite ja paloturvallisempi kuin liekki mutta kyllä silläkin saa vahinkoa aikaseksi jos liian kauan osaa lämmittää.

    Comment


      #3
      Oli eräälläkin korjaamolla salkku malli käytössä johon sai erillaisia päitä, toimi viellä ihan perus verkkovirralla. Sai alta 20s. Pultit punahehkuun. Ei ole ollut tarvetta kaasuliekille kuin muutaman kerran puslia vaihdellessa 4 viimisen vuoden aikana. Siis tuo oli koko tuote rakennettubsalkun sisälle johon mahtui piuhat sun muut. Hitto kun en muista valmistajaa nyt. Harmaa salkku oli.

      Comment


        #4
        Käyttökohteena ruosteiset alustan pultit. Minkälaista sopuhintaista tarjolla satunnaiseen käyttöön harrastajalle normi butaanitohon tilalle, nopeus ei siis ole itseisarvo? Minkä tehoisilla pystyy järkevää työtä tekemään?

        Comment


          #5
          Paa mulle sata euroa tilisiirtona ni lähetän sulle lainaan ton mun 1000W lämppärin. Tai sit vaan tuut käymään kylässä.

          Irtonaisen viilapenkissä kiinni olevan 14mm pyöränpultin sai punaiseksi about minuutissa. Sit taas kynkässä paikallaan kiinni oleva ylätukivarsiepinch bolt kyllä lämpeni selvästi ja irrotusöljyt kärysi mutta ei se missään vaiheessa vaihtanut väriään, luulen että lämpö johtuu niin tehokkaasti pultin pinnasta olka-akseliin. Vaan saa sillä silti hallitusti kuumaa ja jos vielä perään tohauttaa rostflashia niin shokkivaikutus kyllä auttaa.

          Comment


            #6
            Tekeeköhän tuommosella halvalla pienellä lämmittimellä mitään? Esim puuilossa 1000w näyttää olevan 300e.

            Comment


              #7
              Näyttää päällepäin aika pitkälle samanlaiselta kuin se joka minullakin on. Kyllä sillä mitään tekee.

              Comment


              • #8
                Mietin ihan samaa noista 1000W induktiokuumentimista. Tekeekö niillä mitään ja mihin 1000W käytännössä riittää. Olisi siitä ehkä ollut omassa pinch bolt keississä apua. Nyt on todennäköisesti sitten oikea olka-akseli hankittava uusi kun meni poraukset hieman käteen. Olisi pitänyt malttaa hankkia parempia ja erilaisia poranteriä sekä teriä 'pirraan'.

                Comment


                  #9
                  Kyllä sillä tekee, mutta juuri pinch bolt-hommissa olen antanut ihan kaasutoholla lämpöä nilkkaan. Kilowatin inkkarissa ei riitä tehot pelkästään. Jotkut yksittäiset mutterien irrotukset ja esim. jarruputket saa yleensä hyvin auki.

                  Comment


                    #10
                    Kyllä näillä kommenteilla sillä jotain siis tekee. Tuoreena esimerkkinä olisin kaivannut apua 3C Passatin alatukivarren sekä satulan kannattimien pulttien kanssa, jossa ongelmana on sama kuin tutussa pinch boltissa eli teräs+alumiini tarttuu toisiinsa kovaaa.

                    300e kuulostaa pikkusen kovalta noinkin yksinkertaisesta sähkölaitteesta? Mutta Mikon tarjous että sitä voi lainata satasella on sopiva, pistä postiin niin sovitaan että palautan viim. 31.12.2025

                    Comment


                    • #11
                      Ei taitas maksaa montaakaan kymppiä jos itse rakentelis Ebaysta löytyvistä osista.

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                        Kyllä sillä tekee, mutta juuri pinch bolt-hommissa olen antanut ihan kaasutoholla lämpöä nilkkaan. Kilowatin inkkarissa ei riitä tehot pelkästään. Jotkut yksittäiset mutterien irrotukset ja esim. jarruputket saa yleensä hyvin auki.
                        Minä tuota kesällä kokeilin ja noin se menee. Induktiokuumentimella saa kyllä pultin kannan tai mutterin kuumaksi, mutta lämpöä johtuu alumiininilkkaan sen verran nopeasti, että kuumentimella saa paahtaa melko tovin. Onnistuu toki induktiokuumentimellakin, mutta nilkan lämmittäminen kaasutoholla on tehokkaampi tapa.

                        Comment

                        Working...
                        X