Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Keskuslukko&Hälyt ei toimi kunnolla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 Keskuslukko&Hälyt ei toimi kunnolla

    Eli autoni on A4 1997 2.6 sedan.
    Autossani on kaukosäätimellä toimiva keskuslukko, sekä samassa cobran hälyt.

    Ovet menee lukkoon kaukosäätimellä ja aukeaa myös hyvin, kunnes täysin varoittamatta
    ovet eivät enää aukea. Jolloin keskuslukko pitää avata suoraan avaimella kääntämällä.
    Manuaalisen avauksen jälkeen ovet menee lukkoon kaukosäätimellä ja aukeaa taas hyvin...

    Ovet voi aueta kauppareissun jälkeen tai sitten ei. Yhtä hyvin auto voi seistä päivän jonka jälkeen ovet aukeaa tai sitten ei aukea :)

    Mistä moinen kummallinen vika voisi johtua.

    Vian ilmetessä olen testannut myös toista kaukosäädintä...ei apua.

    Ongelman kanssa voisi muuten elää, mutta manuaalisen avauksen jälkeen hälyt alkavat huutaa :/

  • #2
    Sama ongelma alkuperäisen keskuslukon kaukosäätimen kanssa.
    Kaukosäädin alkaa toimimaan jos käännät ovet manuaalisesti uudestaan lukkoon,
    jolloin hälyt eivät ilmeisesti aktivoidu.

    Comment


    • #3
      Minulla on myös alkuperäiset kaukosäätimet.
      Vikahan ei voi olla kaukosäätimissä, koska kumpikaan säätimistä ei avaa ovia?

      Voisiko olla että avaimen koodin vastaanottava laite jostain syystä unohtaa avauskoodin?
      Alijännite tms?
      Jälkeenpäin olen autooni asentanut blaukkarin soittimen, jos vaikka se olisi väärin kytketty.
      Soitin tosin toimii kuten pitääkin.
      pelkkää arvailua...

      Comment


      • #4
        Itsellä sama ongelma -98 A6:ssa. Välillä toimii välillä ei, jos ei niin avaimen käytön jälkeen taas toimii. Missä ihmeessä voi vika olla?

        Comment


        • #5
          Itse olen kuutioinut, että kaukosäätimen vastaanotin menee jostain syystä pois päältä silloin tällöin. Sen kuuluukin mennä pois päältä useamman päivän seisotuksen jälkeen, mutta ei esim. päivässä.

          Ja tosiaan lukosta avaaminen palauttaa tilanteen ennalleen ja mulla poistaa myös hälytyksen.

          Comment


          • #6
            Itse käytin muutama päivä sitten A6:n toista ohjainta, joka on ollu käyttämättä useamman kuukauden. Hyvin se toimi.

            Comment


            • #7
              Jani taisi puhua kaukosäätimen vastaanottimesta, ei lähettimestä :)

              Comment


              • #8
                Niin? Vääntäisittekö nyt sitten oikeen rautalangasta mulle...? ;)

                Comment


                • #9
                  Elikkä sehän on sama mikä kaukosäädin on jos vika on vastaanottimessa, vastaanotin sijaitsee jossain päin autoa.

                  Onko kellään muuten tieto missä -98 A6:ssa tämä sijaitsee?

                  Comment


                  • #10
                    No niin, tajusinhan minä ;)
                    Ihmettelin, että mistä kaukosäätimen vastaanottimesta ne puhuu, kun käsittääkseni siinä ei sitä ole.
                    Mutta puhe olikin autossa olevasta vastaanottimesta.

                    Comment

                    Working...
                    X