Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2,8 V6 -91 380tkm kunto ja tekniikan luotettavuus.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 2,8 V6 -91 380tkm kunto ja tekniikan luotettavuus.

    Olen siis otsikonmukaista Audi satasta ostamassa, jolla on ajettu lähes neljäsataatuhatta. Auto itsessään himottaa lisävarusteidensa suhteen, mutta olen alkanut epäillä kuinka kauan tekniikka jaksaa toimia noilla kilometrimäärillä. Auto on sitäpaitsi myös automaattilaatikolla. Siispä onko kenellläkään tietoa kauanko satkuaudit kestävät käyttöä ja onko mahdollisiin laajamittaisiin koneremontteihin varauduttava niin moottorin suhteen kuin automaattilaatikonkin?

    Autossa vuotaa myös kansipahvi jonka ostaja on sanonut olevan näiden autojen tyyppivika. Onko näin ja jos on niin kuinka helppo kyseinen on vaihtaa?

    #2
    Purkamistahan tuo kannentiiviste teettää. Samalla sitten kannattaa vaihtaa liuta muitakin osia tuohon moottoriin,
    niinkun varmuuden vuoksi. Itse kyllä jättäisin tuollaisen ostamatta.

    Automaattivaihteiston remontista tai mahdollisista huolloista olisi hyvä olla varma tieto.
    On tuon ikäinen huoltamaton laatikkon minun mielestä aika tuuri peliä, että toimiiko vai ei.
    Tämän foorumin mukaan noita laatikoita on mennyt.

    Muuten tekniikka noissa on simppeliä ja jos harrastaa ja pysyy työkalut kädessä, niin hyvin pitkälti kaikkea tekee itse.

    Takajarrujen huollosta ja lämppärinkennon + puhaltimen vaihdosta tietoa?

    Comment


    • #3
      Purkamistahan toki kannen tiivisteen vaihto teettää. Mitä osia suosittelisit samalla vaihdettavaksi, että osaisi varautua?


      Takajarrujen huollosta ja lämppärinkennon + puhaltimen vaihdosta ei ole laisinkaan tietoja. Lämppärin kenno pitää kuitenkin samalla vaihtaa samalla kannen tiivisteen kanssa, sillä se on myös rikki.

      Onko ajotietokoneen nestekidenäyttö erikseen vaihdettavissa vai pitääkö koko mittaristo vaihtaa sen tieltä? Haluaisin myös tietää ajotietokoneen yläpuolella olevan näytön korjaamistesta, sillä autoa tarkastellessani näytössä oli vain epämääräisiä viivoja.

      Onko mitään mahdollisia vinkkejä ja neuvoja tälläisen hommaan ylipäänsä? Autoa ei ole kyllä hinnalla pilattu ja on muuten siistissä kunnossa.

      Comment


        #4
        Jos tarkoituksena tehdä auto itselleen, niin molempien kannentiivisteiden lisäksi; jakopään kaikki osat, öljyventtiilit lohkoon/kanteen,
        termostaatti, apulaitehihnan apurullat + hihna (jos huono)...Tuossa nyt llistattuna jotain mitä nopeasti mieleen tulee.

        Takana on satulat, jotka vaativat sillointällöin huoltoa jossei niitä ole uusittu... tarvikkeena saa toimivia satuloita.
        Lämppärinkennon jos vaihtaa, niin samalla vaihtaisin sen puhaltimen moottorin paikkojen ollessa auki. On veemäinen myöhemmin rueta sitä vaihtamaan.

        Mittariston pystyy purkamaan tuon näytön takia. Jos tuon ajotietokoneen yllä on autocheckin näyttö, niin senkin palikan voi vaihtaa erikseen,
        tai muita siihen liittyviä osia. Ainoa vaan, että käytetyistä mittaristoista huutavat aivan liikaa (jos sellaisia löytää).
        Itse olen muutamia kymppejä noista maksellut, kun oikeista paikoista ostellut. Yhtään 100e mittaristoa en foorumin kautta ole itse hankkinut.

        Itse jos teet homman ja osat otat esim.tarvikkeena, niin ei pitäisi mihinkään mahdottomiin kustannuksiin karata :)
        Mutta jos muilla teetät, niin jättäisin auton ostamatta.

        Comment


        • #5
          Tarkoituksena kyllä olisi tehdä työ itse. Tosiaan, kiitoksia aivan mielettömästi vinkeistä! Vielä kuitenkin haluaisin kysyä, että kerta automaattilaatikkon huollosta on kuitti 150tk kohdalla, niin mahtaako nyttemmin vaatia hetimmiten huoltoa vai kestääkö käyttöä vielä jonkinaikaa?

          Toisekseen, niin auto tosiaan olisi minulle kaupan hieman alta tonnin. Ei uskoisi olevan paha hinta, vai? Lieneekö siis mielestäsi kannattava ns. projektiksi tuolla hinnalla?

          Comment


            #6
            Alkuinvestointi ei ole iso, mutta moninkertaistuu ennen kuin auto on kunnossa. Omille käsilleen saa kyllä helposti palkkaa itse tekemällä. Auto itsessään ei ole niitä palkitsevimpia harrastuskohteita koska omaa väärän moottorin sekä vaihteiston ollakseen vahva ja luotettava. Toisaalta jos hakee muun merkin 20v. vaihtoehtoja samassa luokassa, pääsee Audin kanssa suoraan tekniikan kimppuun ilman pakollista viikon intensiivistä korikorjauskurssia.

            Comment


            • #7
              Ei kuulosta pahalta hinnalta jos on siisti. Itsellä korihommat on helpoiten ne mitkä jää tekemättä, eli se puoli pitäis olla kunnossa. Tekniikkaa kyllä osaa jonkin verran korjata. Onko minkälaisia pieniä vikoja jotka voisi ärsyttää (siis jotka eivät suoranaisesti jätä tielle)? esim. jonkun oven lasinnostin ei toimi, penkinlämmitin ei toimi, keskuslukko reistaa jne.

              Comment


                #8
                Toisaalta tuohon uppoo helposti tonni tai kaks jo korjauksiin, vaikka ite tekisikin. Takasatulat on helpoin korjauskohde, jos jumittaa. Ja jumittaa ne varmasti jossain vaiheessa.
                Laatikosta nyt ei voi sanoa kuin mielipiteitä. Jotkut kestää korjaamatta vaikka 400tkm ja toiset ei. Jos se nyt pelaa niin se voi pelata maailman tappiin asti tai hajota huomenna :)

                Comment


                  #9
                  Laatikkoon tekisin huuhtelun (pyöräyttäisin perus atf:t läpi, kerran tai kaksi)ja sitten uudet öljyt ja suodin kehiin.
                  Tiedä sitten, kuinka tarkka tuo ko. audin automaattivaihteisto on öljyistään...

                  Kasin zf-merkkinen loota ei aikanaan ollut moksiskaan nykyisistä dexron II-luokituksen aineista,
                  mutta tuosta laatikosta varmasti haulla lisää.

                  Audit siinä mielessä mukavia, kun ei liiemmin tarvitse koritöitä tehdä.
                  Jos ei pienet riskut tms haittaa, niin vois hyvin mielin keskittyä tekniikan ylläpitoon.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Hammasharja Näytä viesti
                    ...kerta automaattilaatikkon huollosta on kuitti 150tk kohdalla, niin mahtaako nyttemmin vaatia hetimmiten huoltoa vai kestääkö käyttöä vielä jonkinaikaa?

                    Toisekseen, niin auto tosiaan olisi minulle kaupan hieman alta tonnin. Ei uskoisi olevan paha hinta, vai? Lieneekö siis mielestäsi kannattava ns. projektiksi tuolla hinnalla?
                    Huoltoahan laatikkoon olisi pitänyt tehdä useamminkin, mutta jos kyseessä on korjauskuitti, niin se on sitten taas eri asia kuin pelkkä huolto.

                    Omasta mielestäni hinta on aika kova, kun kyseessä on kuitenkin rakennussarja. Tekniikaltaankin tuo on melkein pahin mahdollinen, Audin V-kone ja automaatti.
                    Eikös vastaavan saisi "ehjänäkin" samaan rahaan?
                    Itse jos tuollaista korimallia olisin hommaamassa, niin en muita katsoisikaan kuin vitoskoneisia ja manuaalilaatikolla olevia yksilöitä.

                    Comment


                      #11
                      Sanoo, 5zyl k-jetmies (eihän ne ikuiset alipainevuodet haittaa ;) ). Oikeesti noi V6-koneet on mainettaan parempia koneita. Osa kyllä syö öljyä, mutta muuten ovat huolettomia ja mukavia moottoreita. Tekniikkakin on noissa todella yksinkertaista kiitos 2 venttiili tekniikan.

                      Ajoin yhden vuoden ~400tkm ajetulla manuaali 2.8:lla ja eipä siihen muuta huoltoa tehty kun vaihdoin yhden takasatulan ja lämppärinkennon (nää olis pitäny tehä 5zylliinkin)

                      Comment


                      • #12
                        9 vuotta tulee samalla K-Jetillä täyteen yhteistä taivalta kesäkuussa. Ei ole vielä alipainevuodot kiusanneet. ;)
                        Mutta olenhan minä puolueellinen, myönnetään. Sitä nyt ei sitten tiedä, että suosittelisinko hörppäämään samasta mukista, jos olisin tuon yhdeksän vuotta ajanut kutosella ja automaatilla.

                        Comment


                          #13
                          Pari vuotta tuli taitettua taivalta v6+automaat yhdistelmäisellä audilla. Laatikko oli hiukan kulmikas jo ostettaessa, mutta eipä se mihinkään päin muuttunut tuon kahden vuoden aikana, vaikka ei huoltoa saanutkaan ;). Kone hukkasi hiukan öljyä, en tiedä kyllä mihin, koska meni päästöistä läpi, ei haissut, eikä merkannut reviiriään.

                          Meni valitettavasti lunnaiksi kun alkuasukkaat potki pellit jengalle.

                          Comment


                          • #14
                            Ite kans pari vuotta ajelin ko. vuosimallin ja moottorin omaavalla satkulla, tosin manuaalilootalla. Tielle ei jättänyt kertaakaan, itseasiassa auto oli isäukon vanha, eikä koko kahdeksan perheessäolovuoden aikana jättänyt tielle. Etupyörien laakereita meni useampi, ja loppuvaiheessa öljyä miltei samanverran kuin bensaa.. Eli ei ihan vähän. Mut mukava ja hiljanen peli ajella.

                            Comment


                            • #15
                              Itselläni on samanlainen 2,8 manuaali,ja karvalakkimalli.sillä ajettu jo 500000,ja auto on pelittänyt hienosti.öljyä tietysti syö,mutta eikö noilla kilometreillä se kuulu asiaan.tyhjäkäynnillä 5 ja 6 pytty ei oikein pelitä kunnolla,vikaa en tiedä,mutta kierroksia lisäämällä ne toimii,tulpat ja johdot ok.onko kellään kokemuksia tällaisesta viasta?

                              Comment

                              Working...
                              X