Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Täytyy varmaan työpaikan pihallekkin rakentaa katos tai lämmitetty (tarpeeksi lämmin) talli.. Pesuvermeillä.

    Comment


    • Itseäni myös Corolla kuski "väisti" suojatiellä vastaantulijoiden kaistalle, josta sitten samaan aikaan tuli auto vastaan. Siinä ne sitten olivat keulat vastakkain, ja Corolla kuski joutui alkamaan peruuttelee. Eikö olisi ollut vaan helpompi pysähtyä suojatien eteen ja päästää jalankulkija.

      Comment


        Olen varmasti väärinajattelija, mutta silloin kun liikun jalan, minulle on aivan päivänselvää että päästän auton ensin. Ja näytän kädellä että mene vaan. Onhan aivan järjetöntä pysäyttää kokonainen autoletka yhden kävelijän takia. Kyllä minä joudan muutaman sekunnin odottamaan. Tai joku 60 tonnin yhdistelmä liukkaalla siksi että jalankulkija pääse tien yli , ja sitten sutia risteyksessä puoli tuntia. Toki päästän itse jalankulkijan jos on suojatielle menossa. Koska laki niin määrää.

        Comment


          Kerran ku jää auton alle niin tekee mieli väistää.
          Itsellä kävi näin aikoinaan eikä auttanu vaikka kuinka oikeassa oli niin aikalailla itteeni sattui.

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja Japi Näytä viesti
            Olen varmasti väärinajattelija, mutta silloin kun liikun jalan, minulle on aivan päivänselvää että päästän auton ensin. Ja näytän kädellä että mene vaan. Onhan aivan järjetöntä pysäyttää kokonainen autoletka yhden kävelijän takia. Kyllä minä joudan muutaman sekunnin odottamaan. Tai joku 60 tonnin yhdistelmä liukkaalla siksi että jalankulkija pääse tien yli , ja sitten sutia risteyksessä puoli tuntia. Toki päästän itse jalankulkijan jos on suojatielle menossa. Koska laki niin määrää.
            Aamen! Vaikka olisi etuajo-oikeus niin teholta sitä on turha huudella. Annan myös autojen mennä ensin kun olen jalan liikkeellä. Ja päinvastoin. Sitä kutsutaan joustavaksi liikenteeksi.

            Comment


            • Saahan auton antaa mennä ensin jos nyt välttämättä haluaa, mutta älkää pliis sanoko että kuulutte niihin jotka auton jo pysähdyttyä antamaan tietä lain vaatimalla tavalla, alatte huitoa että mene vaan?

              Kiristää hermoja joka kerta, koska tuo on varmaan se tehokkain tapa hidastaa liikennettä kun molemmat seisovat paikoillaan.

              Comment


                Jep, varsinkin näin talvikelissä ei tulisi mieleenkään marssia suin päin suojatielle; "mieluummin hengissä kuin oikeassa". Tuo on olennaista, että tosiaan tekee hyvissä ajoin selväksi lähestyvälle autoilijalle, että on tarkoitus päästää hänet ensin; erinomaisen ärsyttävää on autoillessa, jos joku seisoo kaula pitkällä ja varpaat ajoradan reunalla suojatien kohdalla, ja siinä vaiheessa kun olet jo ehtinyt (melkein) pysähtyä niin viittoilee että "mene vaan".

                Comment


                  Noissa on "kivat" kaupunkikohtaiset erot- Helsinkiin tottuneena jouduin ajelemaan Turkkusessa viime talvena- joka kerta kun noudatin lakia ja pysäytin suojatien eteen alkoi jalankulkija viuhtomaan että mene vaan . Toisinpäin tulis sitten varmaan ruumiita....

                  Comment


                  • Näinhän se menee. Pääkaupunkiseudulla tulee väistettyä aina ja jalankulkijat selvästi luottaa siihen, että auto väistää. Kokkolassa kesällä käydessä pysähdyin vaistomaisesti suojatien eteen sillä seurauksella, että tietä ylittämässä olleet tytöt tuijottivat minua kuin idioottia ja takana autolla tullut paikallinen paineli tööttiä niin kauan että tajusin jatkaa matkaa.
                    Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 21.12.2017, 17:43.

                    Comment


                      Joo, ja Oslossa kun kävelin vierasta katua ja huomasin että olinkin väärällä puolella, käännyin nopeasti suojatien kohdalla katsoakseni reittiä. Yksi paku veti liinat kiinni niin että kolina kävi kun kamat lensi tavaratilassa. Kuskia ei hymyilyttänyt mutta odotti kohteliaasti että menin tien yli. Norjassa tuo suojatiesääntö on tosi tarkka. Kyllä hävetti koska oikeasti tuo minun täydestä vauhdista 90 asteen käännös oli sellainen ettei kukaan olis sitä voinut ennakoida- eikä tarkoitukseni ollut rynnätä suojatielle...

                      Comment


                        Ainoat kerrat, kun itse olen kuspäisesti väistänyt suojatieläistä, ovat olleet lähinnä kahdenlaisia tapauksia:

                        1. Lähestyn suojatietä ja keskityn jo hyvissä ajoin jalkakäytävällä seisovaan hyypiöön, joka yleensä puhuu tai näppäilee puhelinta tai muuten vaan puhuu jollekin. Hyypiö lähtee sitten ylittämään tietä semmoisessa tilanteessa, jossa ehtisin kyllä tekemään ronskin jarrutuksenkin mutta päätän mielummin hieman provosoivasti (mutta aina etusijalla turvallisesti) kuitenkin ohittaa.

                        1.1. Harvinaisempaa mutta joissain paikoissa on suojatie heti rakennuksen exitin jatkeena. Jotkut sitten poistuvat rakennuksesta turhan yllättävästi ja turhia varomatta suoraan suojatielle.

                        2. Syystä tai toisesta suojatieläinen lähtee ylittämään tietä yllättäen, vaikka itse olenkin pyrkinyt ennakoimaan tämän. Takanani ajaa kuitenkin joku turhan lähellä/kovaa. Ajatuksena välttää peräänajo, ohitan taas suojatieläisen.

                        Nämä siis tällaisia mahdollisimman ennakoituja tilanteita, joissa omat hoksottimet ehtii olla mukana. Tarpeen tullen tietenkin pysähdyn, mutta jos voin turvallisesti osoittaa mieltä jalankulkijoiden arvaamattomuudelle, niin olen mielellään vähän kuspää. Toki näissäkin tapauksissa esim. päällepäin rajoitteisemmat suojatieläiset saavat enemmän ymmärrystä.

                        Comment


                          Mites, ei ole varmaan laki vielä ainakaan muuttunut että pyörällä saa ajaa eteen suojatielle? Siis kyseessä suojatie eikä pyörätienjatke tjsp. Meinas eilen joku sankari kääntyä kattomatta alle fillarilla, ensin ajeltiin samaan suuntaan melkeim vierekkäin (hidastin korokkeen takia) ja tämä vetäsee täydestä vauhdista eteen.

                          Comment


                          • Eipä ole muuttunut ja jos se todella oli suojatie, niin ei sen yli saa muutenkaan ajaa pyörällä koska toisella puolella (tai molemmilla puolilla) on kävelytie jossa ei saa ajaa pyörällä. Jos molemmilla puolilla saa pyöräillä, niin tällöin se suojatie on automaattisesti pyörätien jatke.

                            Väistämisvelvollisuuteen asia ei vaikuta, vain kolmion takaa tuleva tai kääntyvä autoilija väistää pyöräilijää.

                            Comment


                              Niin eli se on pyörätien jatke vaikka se on vain "tien yli" menevä?

                              Edit: aa luin loppuun asti. Eli pyörä väistää tossa tapauksessa. Toki voi olla, että jantteri kuvitteli että mä jään siihen korokkeelle hivuttautumaan 1kmh mittarissa, tuntuu jotenkin että ihmiset vähän olettaa niin kun celicalla ajelee. Sitten meinaavat tulla autoillakin alle kun menenkin ihan normaalisti 30kmh yli

                              Comment


                              • Jälleen kerran Lahden motarin liittymässä auto tuli vastapalloon. Oli oikein mukava taas väistää jotain sankaria, kyseisessä kohdassa tie kaartuu mukavasti oikealle.

                                Comment


                                  En tänään, mutta joulun menoliikenteessä perjantaina alkupään b5 sedan, jossa takana paloi ainoastaan kirkkaat peruutusvalot. Pimeässä ja lumipöllyssä.
                                  Muistui heti mieleen vanha romu aah coupe quattro, jossa ihmettelin peruutusvalojen toimimattomuutta. No, eihän siellä ollut peruutusvalojen polttimoita, syykin selvisi kun laitoin uudet...

                                  Comment


                                  • Etelä-Suomen kilvissä olevan S6:n.

                                    Comment


                                    • Outoja parkkeerauskäytäntöjä ulkomaalaisilla.

                                      Comment


                                        On saattanut käydä autolle kipeetä, kun se on kyntänyt muutaman kymmenen metriä ojanpohjaa, ennen kuin on hypännyt kuvassa näkyvän tien yli.

                                        Comment


                                          Noilla etelä-helsinkiläisillä on meilläkin päin outoja pysäköintitapoja, välillä jopa pistetään tupakaksi parkkiin saamisen jälkeen

                                          Comment


                                          • S6 oli tuossa parkissa jo sunnuntaina. Tänä iltana siinä oli kait joku pelastuspartio kun pikkutiellä oli auto ja S6 valot päällä ja joku sisällä.

                                            Comment


                                            • Lieköhän samaa seuruetta, jonka joku toinen jäsen pyörähti mun edessä V70:llä ojaan Degerbyntiellä reilu viikko sitten. Kuski oli sen verran sekavanoloinen autosta kömmittyään, että soitin ajokunnontestauspartion paikalle. Kuski sai kuitenkin kyydin pois paikalta jollain A6:lla (tai S6:lla - en pimeässä nähnyt) ennen kuin ajokuntoa ehdittiin testaamaan. Tuskin on tuo S6:nkaan ihan pelkkää kansalaisluottamusta nauttimalla tuossa kohtaa tietä ojan pohjalle livennyt.

                                              Comment


                                                Eilen vuoden eka työpäivä- aamuajelut meni hyvin mutta illalla kun piti tulla pois oli ykköstiellä, yllätys yllätys, ketjukolari. Autot tien sivussa mutta pällistelijät hidastelivat tien tukkoon. Oli lanssikin paikalla, ja sivusilmällä katottuna joku meidän firman työtakki päällä jeesimässä. Sitten oli Ceed joka ajeli ensin perässäni pitkän matkaa: ledit paloi parkkiasennossa ja toinen lähivalo- ihmettelin kun sille räpyteltiin valoja- no kun se sitten ohitti mut niin huomasin että peräpää täysin pimeänä. Itsellä alla samanlainen 2012-> Ceed niin jäi miettimään mikä tuossa oli hajonnut- olisko vaan pelkät polttimot ja huollon laimiinlyönti?

                                                Comment


                                                • Espoon Mikkelässä paloaseman huitteilla vähän samaan tyyliin pysäköidyn B6n. Se oli vaan työmaan kuopassa etuosastaan. Ihmettelin että miten se olikin onnistunut ajamaan työmaalle. On siinä sen verran hyvät opasteet ja keilat että huonompinäköisempikin näkee missä menee ehjä ajokaista.

                                                  Comment


                                                    Suola-auton suolaamassa täysin kuivaa ohitustietä. Pakkasta -7. No ehkä ajo-olosuhteet oli talvikeliin liian täydelliset niin pitää saada röppö lentämään ja tie sitten myöhemmin jäätymään.

                                                    Comment


                                                    • Edelliseen liittyen, niin Tienkäyttäjän linjalle tulleista puheluista isoimman valituksen aiheen muodosti liukkauden torjunta. Toivon totisesti, että on valitettu liiallisesta torjunnasta silloinkin kun mitään syytä ei olisi. Onko siellä Destian varikolla joku ehtymätön suolalähde joka pulppuilee yli äyräidensä jos sitä ei koko ajan käydä tyhjentämässä maanteille?

                                                      Eilen ajoi joku oman elämänsä sankari kello 16 ruuhkassa vt 11 pitkin 30 km/h kulkevalla telehandlerilla useita kilometrejä. Jono perässä oli fenomenaalinen. Vieressä olisi ollut paikallistie jota olisi "ehkä" kannattanut käyttää.

                                                      Comment


                                                      • Teiskontiellä Kalevan ABC:n kohdilla on nyt liikennejärjestelyt muuttuneet ja yksi kaista suljettu. Joka päivä näkee mielenkiintoisia tilanteita, kun tuosta kävelee ohitse. :D

                                                        Comment


                                                          Kotimaisissa mustissa kilvissä:

                                                          Comment


                                                          • Pikkalan ABC?

                                                            Comment


                                                              Jep, siellähän se.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X