Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D3 4,2 2003 fuel system too lean.Apua kaivataan!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D3 4,2 2003 fuel system too lean.Apua kaivataan!

    Tervehdys,

    Pakko kysyä täältä neuvoja onko muilla A8 omistajilla ollut samaa vikaa?

    Ongelmana siis A8 vuosimallia 2003 4,2 koneella D3,herjaa keltaista moottorin vikavaloa ja vikakoodit luettu:

    OBD II P0171 Fuel System Too Lean (Bank 1)
    OBD II P0174 Fuel System Too Lean (Bank 2)

    Auto ollut nyt jo 2x Audicenterillä Vantaalla ja eivät saa kuntoon?
    Tähän asti vaihdettu uusi Maf ja ilmansuodatin,letkut tarkistettu ettei vuotoja,Tänään 13.7.2012 vaihdettu pcv venttiili.Ajoin 2km huollosta ja valo syttyi.

    Kulutus aivan mieletön ja veto pois koneesta.

    #2
    Ilmavuotoon tuo eniten viittaa, kun tulee molemmista bankeista. Lambda adaptaatioista vois kattoo, että onko suuria eroja bankien välillä, joka viittais sit lambdaan tms osaan joka olis vain toispuoleinen.

    Comment


      #3
      Oli pakko jatkaa tähän ketjuun. Vaikka mun kone (2.0T BWE) ja auto ovat erilaiset niin vian kuvaukset ja tehdyt tutkimukset ovat lähes täysin samat. Mulla antaa vain tuon P0171-koodin. PCV vaihdettu (turhaan). Onko tähän tullut ratkaisuja?

      Comment


      • #4
        Painetta sinne imusarjaan ja katsotaan mistä sihisee (siis, jos letkut on tarkastettu vain silmämääräisesti). Vuodot selviävät melko huonosti, jos ei painetta laiteta.

        Comment


          #5
          Rofiilin masiinassa(Audi S8 -00) bank 1 too lean. EGR-venttiilin lemmari löysällä, sijaitsee imusarjan takana pystyssä. Kumiletkua on semmonen 3-40mm joten oli aika huomaamaton paikka.
          Nuo Aba-malliset lemmarit vaativat sillon tällön kiristelyä, lämmönvaihtelu löystyttää...
          Ja tosiaan sotki vain oikean puolen sylintereitä, päästöt oli luokkaa ajokielto.
          Viimeksi muokannut okkim; 2.6.2013, 13:25. Perustelu: Profiilin autot vaihtuvat ajan saatossa.

          Comment


          • #6
            Tuo pieni letku siihen lienee ohjausletku? Mulla näyttäisi molemmat olevan poikki. Päästöt voivat olla helposti vaikka mitä luokkaa =)

            Comment


              #7
              Ei siellä EGR ole vaan combi valve. Kylmärikastuksen kompensoimiseksi painaa lisäilmapumpulla ilmaa. Jos letkuissa on vuotoja niin ne nyt tietenkin sotkee seoksia.

              Comment


                #8
                http://www.google.fi/imgres?imgurl=h...9QEwAQ&dur=443


                ...se ollut edes egr, eikä combikaan. Moottorin huohotukseen liittyy. Tuo nimenomainen Aba oli syypää minun päästöihin.

                Comment


                • #9
                  Saitko vikaa selville itelläni sama vika?

                  Comment

                  Working...
                  X