Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin lämpötilan varoitusvalo, Audi TT mk1

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Moottorin lämpötilan varoitusvalo, Audi TT mk1

    TT:hen asennettiin hiljattain lohkolämppäri, jonka jälkeen on alkanut kylmänä käynnistäessä vilkuttamaan moottorin lämpötilan varoitusvaloa. Joka kerta varoitusvalo ei rupea vilkkumaan. Parin minuutin ajelun jälkeen kun lämpömittari rupeaa nousemaan niin varoitusvalo häviää. Jäähdytysnestettä on tarpeeksi, lisäsinkin sitä kun ensimmäisen kerran rupesi vilkuttelemaan.

    Mistäköhän tuo voisi johtua?
    Attached Files

    #2
    Mulla oli paisuntasäiliön anturi hapettunut. Raaputtelin puukolla sitä hieman ja nyt ei ole vilkutellu enää tota valoa.

    Comment


    • #3
      Tämä on "tyyppivika" ja tuo tommin neuvo auttaa ongelmaan.

      Paisuntasäiliöstä vain korkki auki ja näet siellä tuon anturin "langan" sitä vain vähän rapsuttelet ja taas mennään.

      Comment


      • #4
        Mulla teki ihan samaa parina aamuna kun asensin moottorinlämppärin, mutta nesteen lisäys auttoi minun tapauksessa. Itse tulin siihen tulokseen että kylmänä nestepinta oli hiukan alempana ja nesteen laajetessa lämmitessä varoitus katosi.

        Comment


          #5
          Pinta on mun mielestä ihan ok tasolla. Tuo anturin lankojen rapsuttaminen näytti muuten autavan. Aika erikoista kun langat näytti kiiltävän kuin uutena, ei minkäänlaista hapettumista näkynyt.

          Comment


          • #6
            Aamuisin tulee tuo näyttöön ja piippaa samalla. Voisko olla lämpöanturivika tai mikä? Koodeja en pääse lukemaan kun ensi viikolla
            .Click image for larger version  Name:	40E7F6CF-0AAF-419E-B037-3AF754CF55A3.png Views:	127 Size:	467.3 KB ID:	1896559
            Viimeksi muokannut okkim; 17.8.2020, 09:43. Perustelu: Korjasin rivitystä.

            Comment


              #7
              Tuosta ei vikakoodeja jää. Tarkista jäähdytysnesteen määrä paisuntasäiliössä.

              Comment


              • #8
                Sen tein ja oli ylärajassa, samalla annoin auton käydä josko olis säiliössä kuplinut eli kansipahvivika mutta ei tullut kuplia…

                Comment


                  #9
                  Samanikäinen A3 1.8t teki aikanaan samaa kylminä aamuina,hävisi kun vähän lämpeni. Ruuvimeisselillä raaputin säiliön sisällä olevia anturin piikkejä ja sillä pysyi kolme vuotta poissa vika, oli ne aika hapettuneen näköisetkin jo..

                  Comment


                  • #10
                    Ok pitää huomenna testata tuo heti, kiitos

                    Comment


                      #11
                      Voihan sen lämpöanturinkin arvon toki VCDS:llä katsoa sitten kun saat narun päähän, joka tapauksessa tuskin aamun ensimmäisessä käynnistyksessä ylikuumenemisesta oikeasti on kyse. Paisarin tasoanturiin tuo enemmän viittaa. Niitä kontakteja voi vähän rapsuttaa tai vaihtaa kokonaan uuden pöntön, ne on yllättävän vähän kalliita.

                      Comment


                        #12
                        Joo, paisarin tasoanturia rapsuttamalla olen minäkin useamman tuollaisen saanut kuntoon.

                        Comment

                        Working...
                        X