Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hyviä muuttofirmoja PK-seudulla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hyviä muuttofirmoja PK-seudulla?

    Pitäs muuttaa vuodenvaihteen jälkeen ja ajateltiin pestata hommaan joku pulju joka myös kantaa tavarat asunnosta toiseen.
    Tässä vähän tullu jo tutkailtuakin noita, mutta mitäs porukka on käyttänyt? Plussia ja miinuksia/vinkkejä otetaan vastaa jos jostain kokemuksia.

    Kiitos

  • #2
    Me muutimme viime tammikuussa täällä Tampereella Niemen toimesta. Vanha kaksio oli 2. kerroksessa, uusi nelikko 7. kerroksessa, molemmissa päissä pienet kolmen henkilön/240kg:n hissit ja asuntojen välimatka oli vajaat 2km. Otimme viikkoa ennen muuttopäivää 50 muuttolaatikkoa kotiin kuljetettuna, joihin pakkasimme (emäntä pakkasi) kaiken irtaimen, mukaanlukien osan tekstiileistä. Loput tekstiilit menivät jätesäkeissä. Niemeltä tuli sovitusti kolme kaveria ja auto lauantai-aamuna klo 09.00 tasan ja porukka lähti uudesta kämpästä klo 10.45 eli koko homma kesti tunnin ja kolme varttia. Ison 3 henkilön divaanivuodesohvan he pulttasivat kahteen osaan ja uudessa osoitteessa kokosivat sen takaisin, jopa korjaten sen lisäämällä puuttuneen mutterin. Itse kannoin koko muuton aikana neljä säkkiä autoon, muun ajan polttelin tupakkia koska muuten koin olevani tiellä.

    Olin muuttanut ennen tätä kertaa elämässäni 8 kertaa ja joka kerran haalinut muuttotalkoisiin kaikki kynnelle kykeneet kaverit. Auton olin saanut aina töistä, kuljetusliikkeissä kun niihin aikoihin olin hommissa. Aikaa on aina palanut liki puoli päivää, kaljaa pari laatikollista + iso kasa karvaranteen pizzaa ja kaupan päälle saanut kuitenkin kuunnella kavereilta seuraavan vuoden vittuilua painavista sohvista, pesukoneista jne. enkä muista yhtäkään kertaa niistä, ettei olisi jotain hajonnut.

    Niemen muutto maksoi 594e sisältäen kaikki, laatikoiden vuokran ja tuonnin+poishaun ja itse muuton. Onhan se kohtuullisen iso kasa rahaa, mutta kun lainamäärä kuitenkin tuplaantui vanhaan nähden, ei tuo summa enää asunnonvaihtobudjetissa paljoa hiirenpaskaa enempää tuntunut. Näiden syiden perusteella en enää ikinä muuta itse, vaan soitan aina Niemelle kun asunto vaihtuu. Toki voi olla, että jostain pienemmästä paikallisesta liikkeestä homman saattaisi saada hiukan halvemmalla, mutta kyllä tuo homma noilta kavereilta sujui siihen malliin pätevästi, etten kokenut tarpeelliseksi alkaa niuhottamaan muutamasta kympistä.

    Nuo muuttolaatikot on sitten ihan ehdoton valinta tuossa hommassa. Muuttoliikkeen kaverit saavat ne nätisti pinottua ja kuljetettua nokkakärryillä jolloin ne nopeuttavat hommaa aivan helvetisti ja sillä säästää helposti laatikon vuokrat ja yhden tunnin laskutuksen. Lisäksi kamat pysyy kovissa laatikoissa ehjinä eikä ne ripise pitkin katua niinkuin paskoista pahvisista banaanilaatikoista.
    Viimeksi muokannut ilkkapoika; 21.11.2011, 20:25. Perustelu: Tarkistin hinnan kuiteista oikeaksi.

    Comment


    • #3
      Joo tullu elämän aikana niin monta kertaa itsekkin muutettua että kyllä nykyisin oon valmis maksamaan siitä lystistä että joku tekee sen. Itellä kanssa menny aina samallalailla että haalitaan koko kaveripiiri ja kynnelle kykenevät sukulaiset siihin ruljanssiin mukaan. Auton hommaaminenkin yleensä kiven alla. Aina ne on jotenkin hoitunut,mutta onhan se säälittävää touhua :).

      Viimeksi kun muutin(7,5 v sitten)päätin että se oli viimeinen kerta kun sen itse hoitaa.
      Pari ketjua netistä tuli tossa luettua läpi ihmisten kokemuksista ja mielipidekirjo oli iso,Niemeä tosin harva on haukkunut. 500-600 € olisin ehkä valmis maksamaan hyvästä ja ajallaan olevasta muuttofirmasta jonka ukot ei haise kaljalle, eikä hajota mitään:seiniä,ovia tai huonekaluja.

      Meillä muutto tosin suht helppo. Kämppien etäisyys n:500 m.Kerrostalo kolmiosta(2 krs)paritaloon(1-taso). Tekis sen itsekkin vaikka jollain pakulla,mut nyt ei yksinkertaisesti riitä virta, eikä aika, eikä mielenkiito.

      Comment


      • #4
        Se raha tosiaan ensin tuntui kovalta, mutta meilläkin kämppien hintaero oli kymmeniä tuhansia euroja + remontti uuteen kämppään pari kymppiä päälle. Siihen joutui joka tapauksessa aika läjän velkaa tekemään lisää niin siinä vaiheessa yksi 600e ei ihan oikeasti kyllä ole juuri mitään siitä ilosta että uudet juuri laitetut pinnat pysyy ehjinä ja hermot kunnossa raskaan remonttirupeaman päätteeksi. On totta, että jos joka asiassa ajattelee ettei se 600e ole paljon mitään, niin silloin potti kasvaa isoksi mutta järki tietysti kun on mukana mihin sen "ylimääräisen" rahan laittaa niin hyvä tulee.

        Comment


        • #5
          Jep. Mulle oikeastaan hintaa tärkeämpi on laatu. Tollasen 500 € hässää niin moneen typerämpäänkin että se ei ole oleellista,vaan se että maksais senkin summan hyväksi todetulle muuttopuljulle.Säästys ainakin hermot!

          Jos ei keltään parempaa vinkkiä tule,niin taidan soittaa Niemelle.

          Comment


            #6
            Lainalaatikkoa käyttäny kaks kertaa. Ekalla kerralla oli pari vankilakundin näköstä jätkää, mut ei mihinkään tullu naarmuakaan ja homma hoitui nopeesti. Seuraavalla kerralla oli pari jotain opiskelijaharjottelijoita ja esimies pakkaamassa autossa ja oli hitaampaa ja tavaroihin tuli kolhuja, joten on se varmaan tekijästäkin kiinni, oli sitten mikä firma tahansa.

            Comment


            • #7
              Hieman ohi otsikon, onko jollain kokemuksia Turun muuttofirmoista?

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja niksu Näytä viesti
                Hieman ohi otsikon, onko jollain kokemuksia Turun muuttofirmoista?
                Niemi palveluilla on toimipiste myös turussa. Ei ole halvin, mutta varmasti hyvä.

                Comment


                  #9
                  Niemi on kallein, mutta en ole pahaa sanaa kuullut

                  Grundell jos on saatavilla, on hiukan halvempi, mutta omasta kokemuksesta uskallan suositella.

                  Tai no, Viktor Ek taitaa olla vielä kalliimpi ku Niemi, mutta sen mitä touhuja sivusta seurannut, ei pahaa sanottavaa heistäkään.

                  Comment


                  • #10
                    Päivitelläänpäs tänne omaan alkuperäiseen kysymykseen kokemuksia. Pestasin hommaan JY-PI:n. Neljä ahkeraa ja selvää kaveria saapui sovitusti klo:8.00 ja homma lähti käyntiin. reilu 1,5 timmaa ja kamat oli kannettu kerrostalon kolmannesta kerroksesta ilman hissiä autoon. Lyhyen siirtymän(600 m)jälkeen tavaroiden purku uudessa osoitteessa vei about puol timmaa 1-taso paritalokämppään. Sovitun urakkahinnan sijasta "nokkamies"laskutti keikan jälkeen aikaan perustuvan veloituksen joka jäi muutaman kympin alle sovitun urakkahinnan, koska aikaa meni vähemmän kun arvioitu! Aika hienoa! Tuli hyvä fiilis, vaikka kyse ei ollut isosta rahasta.

                    Koko lysti maksoi loppujenlopuksi 570€(laatikoineen kaikkineen), kallistako, "ei liian":). KO. firmaa voin kyllä suositella, ainakin tämän kokemuksen perusteella. Mitään ei hajonnut, enkä oikeen voi valittaa mistään muustakaan.

                    Comment


                    • #11
                      Öh... Siis 600m muutosta 570€? Sisältipä hinta laatikot ja vaikka 10 miestä niin... Aikaahan tuossa säästy mutta kannattiko tuo nyt silti? :D

                      edit: Auto + kuski tekee tuossa vajaan satasen, eli 3 miestä ja laatikot maksoi 470€... Hyvin suunnitellussa muutossa laatikot ei maksa mitään ja nuo 3 miestä saa kaljapalkalla roudaamaan kaveripiiristä (kaljat toki luovutetaan vasta kun kamat on ehjänä kämpässä). Hinta: n. 160€ ;)
                      Viimeksi muokannut Hammurab; 16.3.2012, 22:32.

                      Comment


                      • #12
                        Toni vastaanpa, että todellakin kannatti! Riittävän iso auto johon kamat meni kerralla(kolmio 80 m2),aikaa meni reilu 2-tuntia ja tavarat oli onnellisesti vaihtanu paikkaa. Muuttomatka ei ole tässä oleellista vaan se armoton roudaus. Itse en pannu rikkaa ristiin, vaan nautiskelin kun joku muu tekee koko homman.

                        Toistakymmentä muuttoa tehneenä voin sanoa että se homma kaikkine paskahiacen vuokraamisineen ja koko tuttavapiirin vaivaamisineen on aivan perseestä, ja sekin maksaa 2-3 sataa ja siihen menee puol päivää! Sitten vielä haalit laatikoita jostain marketista ja teippailet niitä.

                        Toi hinta oli aika pieni niistä harmaista hiuksista mitä muutto yleensä aiheuttaa..

                        Comment


                        • #13
                          Pikku mainos oman duunin puolesta ei varmaan ole pahitteeksi.. :) Hakonen tekee nykyisin myös kotimuuttoja, hinnasta en tiedä, mutta uskoisin että halvempi kuin Niemi. Porukka on pääsääntöisesti asiantuntevaa, tehokasta, ja osaa hommansa. Kokemusta löytyy rutkasti yritysmuuttojen puolelta sekä kotiinkuljetuksista.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Zikke Näytä viesti
                            Toni vastaanpa, että todellakin kannatti! Riittävän iso auto johon kamat meni kerralla(kolmio 80 m2),aikaa meni reilu 2-tuntia ja tavarat oli onnellisesti vaihtanu paikkaa. Muuttomatka ei ole tässä oleellista vaan se armoton roudaus. Itse en pannu rikkaa ristiin, vaan nautiskelin kun joku muu tekee koko homman.

                            Toistakymmentä muuttoa tehneenä voin sanoa että se homma kaikkine paskahiacen vuokraamisineen ja koko tuttavapiirin vaivaamisineen on aivan perseestä, ja sekin maksaa 2-3 sataa ja siihen menee puol päivää! Sitten vielä haalit laatikoita jostain marketista ja teippailet niitä.

                            Toi hinta oli aika pieni niistä harmaista hiuksista mitä muutto yleensä aiheuttaa..
                            Mika, en todellakaan puhu minkään paskahiacen vuokraamisesta vaan ihan oikean kuorma-auton hinnasta ja tuttavapiirin hyväksikäytöstä. Auton kuskeineen saa ihan oikeasti parin tunnin keikkaan satasella paikalliselta KTK:lta ja jos ei kaverit kalja/ruokapalkalla autoa lastaa ja tyhjää niin voiko noita kavereiksi kutsua... 570€ vaan nyt tuntuu käsittämättömältä hinnalta tuommosesta matkasta ja ajasta... Ei ihme ettei tuo nokkamies koko sovittua hintaa kehdannut ottaa :D

                            Edit: Sitä en tiiä mistä asti tuo muuttoporukka tuli mutta muuttofirman kulut tuossa oli n. 150€...
                            Viimeksi muokannut Hammurab; 17.3.2012, 00:26.

                            Comment


                            • #15
                              Joo Toni, mulla ei oo noin hyviä kavereita :(. Tietty mun oma laiskuus vaikutti asiaan :)

                              Aikansa kutakin. Seuraavankin muuton, jos sellanen tulee, teen näin.

                              Hintoja noin yleisesti täällä mattimeikäläisille: Kuorkki:150, ukot: about 35 €/h/karju. Lootat:0,13 ekii tsippe/vrk. Veloitus alkaa aina puulaakin konttorilta.

                              Comment


                              • #16
                                katteet kohdillaan... Noin äkkiseltään... Seuraavan kerran kannattanee silti miettiä josko hakis ne ilmaset laatikot marketista, tarjois muutamalle kaverille sapuskat ravintolassa ja tilais auton pariks tunniks vaikka sieltä KTK:lta... ;)

                                Comment


                                • #17
                                  kuorkki(iso)150 €/muutto. Muuttomiehet noin 30-35 €/h/jamppa. lootat 13 centtii/kpl/vrk.?

                                  Ei toi nyt hirveetä ryöstöö ole. Pitäähän niille ukoille kuitenkin maksaa raskaasta työstä kohtuullinen liksa, right? Tosta kun ynnäät elon(-)matikalla, niin ei ne katteet nyt mitään ihan järjettömiä ole!

                                  Nykyisin kait taitaa kustannus työnantajalle olla noin 1,7X tuntiliksa

                                  Viisaammat vahvistakoon.

                                  Tää kai riittää homman kannattavuudesta!

                                  Topicin ideahan oli se että pestais jonkun muuttopalvelun. syystä tai toisesta...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nuo muuttomiehet saanee siinä kympin tunti, auto on sen 40-50€/h, kuski 15€/h jos on ammattitaitonen... Työllistävä vaikutushan tuolla on mutta minä en kahden tunnin keikasta lähes kuutta sataa maksais :D

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Hammurab Näytä viesti
                                      Nuo muuttomiehet saanee siinä kympin tunti, auto on sen 40-50€/h, kuski 15€/h jos on ammattitaitonen... Työllistävä vaikutushan tuolla on mutta minä en kahden tunnin keikasta lähes kuutta sataa maksais :D
                                      Kommentoidaan vielä kun on tullut näissä hommissa pyörittyä.

                                      Yllättävän moni on valmis maksamaan sen muutaman sataa siitä, että ei tarvitse itse kantaa ja vaivata kaveripiiriä asialla. Oma lukunsa ovat tietenkin vanhat ihmiset ja muut joille tavaroiden roudaaminen on jo ihan fyysisistä syistä mahdotonta.

                                      Niemeltä ainakin löytyy ns. avaimet käteen muutto, jossa asiakkaan ei tarvitse itse olla edes paikalla. Muuttomiehet pakkaavat, siirtävät ja purkavat tavarat. Itsekkin olisin tuollaisesta luksuksesta valmis vähän maksamaan.

                                      Tietenkin jos itse pystyy kantamaan, kuorma-auto on ja kaveripiiristä löytyy auttajia niin ei ole mitään syytä muuttofirmoja käyttää. Kaikilla asiat eivät vain ole näin ruusuisesti :D

                                      Comment


                                      • #20
                                        Käsittämätöntä että porukka ihmettelee muutosta aiheutuneita "suuria" kuluja samaan aikaan kun ostelevat kaikkea paskaa audeihinsa.

                                        Itsekkin mielelään maksoin 300e muutosta vaikka kuorma-autot olisi ollut omasta takaa ja kavereitakin olisin luultavasti saanut avuksi. Silti kolmannesta kerroksta ilman hissiä muuttaminen on perseestä.

                                        Ja otetaan esimerkki. Omistat kalliin pianon. Viet itse parin kaverin kanssa sen ja huomaat uudessa kämpässä että pianossa on metrin pituinen naarmu <- menee omaan piikkiin.

                                        Sama homma ammattimiesten kantamana ja näin ollen vahingot menevät muuttofirman pussista.

                                        Ja kaikille "minä teen itse kaikki" tyypeille; olen varmaan 10 muuttoa tehnyt kaveriporukalla niin itselle kuin kavereille mutta itse aion maksaa omista muutoista tuon muutaman satasen. Piste :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Muuttoaika parituntia ja millä miehityksellä ?

                                          Monesti olettamus kuultaa tiedon siitä, mitä firmalla tekeminen maksaa ilman vedätystäkään. Tuntihinnat kaikkineen kuluineen ja katteineen vaikka 35-40 egee, kuorma-autosta ja välineistä pitää veloittaa toki ja jostain se porukka starttaa liikkeelle ja johonkin se lopulta vie kamansa takaisin.

                                          Tuollaiset "parin tunnin" hommat kaikkineen juoksuineen tekee hiukan enemmän tunteja ja pitäisi päivälle olla muuta keikkaa peräänkin, että edes kannattaa ja toki ottaa tämäkin veloituksessa huomioon => suora tuntiveloitus*1.7 tyylillä ei saa kuin konkurssin aikaan.

                                          Satasella tai parilla ei mikään firma tee useammalla äijällä juuri mitään kaikkien sääntöjen mukaan päivän valon kestävällä kirjanpidolla :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Hakemalla banaanilaatikot marketista, värväämällä kaikki kynnelle kykenevät kaverit/tutut ja vaikka porukalle kaljat+pizzat tarjoamalla saa todennäköisesti kuunnella sitä muuttoa seuraavat 10v.

                                            Meillä on nykyisin kämppä viidennessä kerroksessa, toki hissitaloa, vaikka vanha onkin, kun 8 pysähtymispaikkaa hissillä. Jo pelkkä punkkien kantaminen (90x210 punkka x 2) tänne olisi saanut vittuilun alkamaan. Lisätään pesukoneet, kuivausrumpu ja kulmasohva (jonka osat eivät myöskään mahtuneet hissiin), niin 20v vittuilu muutosta olisi taattu. Grundellin pojat ilmottautuivat edellisen kämpän ovella tuntia aijemmin kuin piti (kiitos siitä), ja laskuttivat sen tasan tunnin ylimääräistä tuosta (eivät sitä kun olivat ruokatauolla jne). Koko muutto kesti 18 tuntia, vaikka kaikki oli pakattu valmiiksi. Muutettiin siis 55 neliön kaksiosta (70 muuttolaatikkoa ei muuten riittänyt :D) 75,5 neliön 4h+kk. Matkaa välissä 1,5km. Itse olin remontoinut uutta kämppää tuota ennen 3 viikkoa, ekan viikon lomalla, seuraavat 2 viikkoa duunin jälkeen. Itse siis tein kolme viikkoa etukäteen sellaista 18h/päivä duunia, että voidaan ylipäätään muuttaa. Jos muuttofirmaa ei olisi palkattu olisin varmaankin ollut Auroran Psyk Poliklinikalla huomattavasti pidempään kuin sen yhden yön mitä tuon jälkeen jouduin siellä viettämään.

                                            Seuraavan kerran kun muutan, pistän mieluusti vielä enemmän rahaa tiskiin, ja joku muu saa pakata kamat laatikoihin kantamisen lisäksi.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
                                              Grundellin pojat ilmottautuivat edellisen kämpän ovella tuntia aijemmin kuin piti (kiitos siitä), ja laskuttivat sen tasan tunnin ylimääräistä tuosta (eivät sitä kun olivat ruokatauolla jne). Koko muutto kesti 18 tuntia, vaikka kaikki oli pakattu valmiiksi. Muutettiin siis 55 neliön kaksiosta (70 muuttolaatikkoa ei muuten riittänyt :D) 75,5 neliön 4h+kk. Matkaa välissä 1,5km.
                                              Seuraavan kerran kun muutan, pistän mieluusti vielä enemmän rahaa tiskiin, ja joku muu saa pakata kamat laatikoihin kantamisen lisäksi.
                                              Ehkä vähän ohi aiheen, mutta pakko kysyä.

                                              Siis kestikö Grundellin miehillä 18 tuntia tuossa valmiiksi pakatun muuton tekemisessä? On nimittäin käsittämättömän pitkä aika tuon kokoiselle kämpälle. Monta autollista tavaraa oli? Jommassa kummassa päässä autoa ei saanut oven lähelle?

                                              Comment


                                                #24
                                                Nuo muuttomiehet saanee siinä kympin tunti, auto on sen 40-50€/h, kuski 15€/h jos on ammattitaitonen... Työllistävä vaikutushan tuolla on mutta minä en kahden tunnin keikasta lähes kuutta sataa maksais :D
                                                Eli jos laskutettavaa aikaa meni 3.5h (firmasta firmalle) on kustannukset firmalle seuraavat:

                                                - Miehet 178e (3 hlö x 3.5 h x 10e x 1.7),
                                                - auto 140e, (40e/h)
                                                - kuski 89e (3.5 h x 15e x 1.7)

                                                Yhteensä 407e

                                                Tuon hinnan ja veloitetun 570euron välinen osuus on sitten sitä mainitsemaasi katetta, vieläkö tuntuu kohtuuttomalta?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jos kate tuntuu kohtuuttomalta, laskekaapa huviksenne paljonko esimerkiksi linnatuuli Tre-Hki-moottoritiellä ottaa katetta 1,90 euron hintaisesta kahvikupista, ottaen vielä huomioon suuren ketjun kahvin sisäänostohinnan ym. muut halvennukset kuluttajahintoihin nähden. Ei paljon naurata ja silti sinne mennään juomaan se mokka.

                                                  paljon halvemmalla sen kahvin saisi, kun kuljettaisi mukanaan agrekaattia, kahvinkeitintä ja omia pööniä josta sitten pihauttaisi sumpit siinä pihassa. Ja pirun pienellä vaivalla ;D
                                                  Viimeksi muokannut ilkkapoika; 19.3.2012, 22:13. Perustelu: Lisää samaan

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    paljon halvemmalla sen kahvin saisi, kun kuljettaisi mukanaan agrekaattia, kahvinkeitintä ja omia pööniä josta sitten pihauttaisi sumpit siinä pihassa. Ja pirun pienellä vaivalla ;D
                                                    Eiii, siis sun pitäisi heittää vedet ja kahvit vanhan ajan kahvipannuun, ennen lähtöä heität sen konepellin alle mahdollisimman lähelle pakosarjaa niin sumpit on valmiina kun selvitä huoltsikalle :)


                                                    Tässä kohtaa ot varoitus, jos ei aikasemmasta tekstistä sitä vielä voinut päätellä ;)

                                                    Tuo on surkuhupaisaa miten jotka rupeaa samointein valittamaan suuresta hinnasta jonka olisi voinut säästää "helposti" itse tekemällä. En nyt tarkoita juuri Tonin huutelua, vaan yleisestikin.
                                                    Ei oikein uppoa omaan ajatukseen miksi pitää ruveta puhisemaan siitä, että henkilö X halusi päästä helpolla, ja palkkasi firman hoitamaan muuton, auton hinauksen, renkaiden vaihdon ymsyms askareita jotka itsekkin onnistuisi hoitamaan.

                                                    Ja vielä joissain huutelu tapauksissa kun lisätään soppaan Petrin mainitsema "kaikkea paskaa"... Ei nyt välttämättä autoonsa, voihan sitä paskaa ostaa muussakin muodossa :)
                                                    Käsittämätöntä että porukka ihmettelee muutosta aiheutuneita "suuria" kuluja samaan aikaan kun ostelevat kaikkea paskaa audeihinsa.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Muutto Hakosella 137e tunti sisältäen auton+kuljettajan ja kaksi jannua kantamaan. Tota tulee käytettyä 4.4 tapahtuvassa muutossa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Taas tuli muutto tehtyä alkusyksystä. Pestasin saman firman puuhaan ja homma hoitui yhtä hyvin! Tällä kertaa oli 3 reipasta ja ihmeen sitkeää kaveria roudaamassa kamoja. Ihmettelen "punttipellenä" miten kevyesti painavat kalusteet liikkuu.. :). Aikaa kului noin 3 tuntia ajoineen (matka 4,5 km) ja koko lysti maksoi noin 670 € laatikkovuokrineen ( 5 päivää). Taaskaan ei harmittanut lystistä aiheutuva korvaus ollenkaan, suosittelen.

                                                        Tällä kertaa muutto tapahtui 2-kerroksiseen asuntoon.
                                                        Viimeksi muokannut Zikke; 5.12.2016, 15:53. Perustelu: Typot

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X