Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuntoiletko?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Yli 30 v squashia eikä vuosikausiin muuhun ole riittänyt kipinää. Kesää lukuunottamatta 2-3 kertaa / vko a n. 1,5 h. Ei liene ihme, että olkapää ja lonkkanivel "vaihtokunnossa". Mahtasko Tepolla olla edullisia varaosia... Niin - kesällä vetouistelua eli kädet on kovilla, kun lohia nostelee ;)

    Comment


    • #32
      Teininä tuli pelattua kiekkoa, juurikaan muuta liikuntaa en silloin harrastanut. Myöhemmällä iällä lätkäkin jäi pois, aikuisena kun akottui alkoi hillitön keskivartalonkehitys, jopa niin että uhkasi terveyttä.

      Nyt olen saanut elämäntapani remonttiin, liikuntaa harrastan 3-12h viikossa säistä ja aikatauluista riippuen, mutta mahdollisimman paljon kumminkin. Lenkkeilen juoksemalla ja kävelemällä sekä hiihdän. Kesällä sitten rullaluistimilla. Elopainostani olen karsinut 40kg, ja liikunta on nykyään todella mukavaa, keväällä olisi tarkoitus marssia Wado-Ryu peruskurssille, ja jos se kolahtaa niin sitten jatkokurssille, sen näkee sitten.

      Comment


      • #33
        Lasketaanko Wii Fit Plus mukaan kuntoiluun ?? :)

        Comment


        • #34
          Karatea tulee jonkuverran treenattua, mutta työ meinaa vähän haitata tätäkin harrastusta.

          Comment


          • #35
            Keilaus treenit 1 kerta viikossa + kerran kuussa peli .
            2 kertaa viikossa sählyä ja töissä pylväisiin kiipeilyä.

            Comment


              #36
              Kolmas sählyvuoro tällä viikolla, ja tällä kertaa kahden hengen joukkueessa kolmea vastaan. Kyllä tuntuu jaloissa, mutta erät (maalit viiteen) meille 4-0 :)

              Comment


              • #37
                Matkaluistelu. Munkkiniemessä jäällä 1.8km ja 7km radat. Pirkkolassa erittäin hyvin hoidettu 400m rata, jossa valoa piisaa pilkkopimeälläkin. Luistimiksi retkiluistimet, joihin luisteluhiihtomono. Merenjäällä sauvojen kanssa ja pikkuradalla ilman sauvoja.

                Hyvät puolet:
                - rentouttavaa tasaista menoa, jossa saa kuorman säädettyä juuri omalle kunnolle ja tavoitteille sopivaksi. Helppo luistella vaikka 20-25km lenkki kerralla. Jos harrastat ennestään luisteluhiihtoa, niin tarvitset vain luistimet kaupasta.

                vetten päällä...
                http://www.youtube.com/watch?v=7Da7z...eature=related

                http://www.youtube.com/watch?v=GvS4F...rom=PL&index=5

                http://www.youtube.com/watch?v=uSDRwzjrs-o

                Releitä:
                http://koti.nettilinja.fi/~welho/fin/retkiluis.html

                Jääkiito II
                http://www.retkiluistelu.com/fi/inde...3&sub=49&pu=49

                Sns pilot skate -metalliside on ok kahdella "monokiinnityskoukulla". Monot kannattaa ottaa hieman väljät niin mukavuus taattu. Kovalla viimalla kasvomaski on paikallaan. Kypärä on ihan hyvä turvallisuuslisä kaatumisen varalta.

                Comment


                • #38
                  Tulee tuota jonkun verran harrastettua. Pelaan 5-10 krt jääkiekkoa viikossa. Sitten vielä salibandyt siihen päälle, sekä tuomaroinnit lätkässä plus jotain sekalaista hommaa. Kunto on ihan hyvä, olen tosin vähentänyt tuota pelihommaa, kun alkoi mennä vähän ylikunnon puolelle jo.

                  Comment


                    #39
                    En. Eli siitä lähdetään, että jos matka on pitempi kuin auton, mennään autolla.

                    Comment


                    • #40
                      Kylmän kelin aikaan useamman kerran viikossa salibandyä ja futista, satunnaisesti hiihtoa ja pakollinen lasketteluviikko kerran talvessa.

                      Kesäisin runsaasti golffia ja silloin tällöin maastopyöräilyä. Matalan sykkeen raksahommatkin voisi mieltää jonkin sortin liikunnaksi.

                      Urheilu/liikunta on mukavaa ja siitä tulee hyvä fiilis, harrastaisin enemmänkin jos työt, lapset ja muut arjen kiireet antais myöten.

                      Comment


                        #41
                        Jep, aina on tullut paljon liikuntaa harrastettua mm. sählyä, yleisurheilua, hiihtoa, koripalloa, suunnistusta, ratsastusta, aerobiciä. Nyttemmin intohimona kuntosali+bodypump yhdistettynä spinningiin, rpm:ään, kävelyyn ja uintiin. Kuntoilu on parasta ja tulee huippuhyvä fiilis.

                        Comment


                        • #42
                          Elixian jäsenyys takataskussa, ja kyllä nuo ryhmäliikuntarykäykset on melko koukuttavia. Xycling(/spinning), keskivartalojumpat jne.. Hieno fiilis on aina saunassa reenin jälkeen. Futis vähän jäänyt taas tänä kesänä ikävä kyllä, mutta ehkä taas joskus.
                          Onkos Tampereella kuntoliikkuvia clubilaisia paljon? :)

                          Comment


                            #43
                            Joo kyllä, spinning (tai muut vastaavat esim. rpm) ovat to-del-la koukuttavia.
                            Viimeksi muokannut 8866; 10.8.2010, 20:33. Perustelu: Eihän me näitä ^ käytetä.

                            Comment


                            • #44
                              Muutama vuosi sitten vesijetteilyä Ski SM -sarjassa (silloin Super Stock, nykyään Open) ja sitä varten spinning 3x viikossa, lisäksi 3x 10km juoksulenkki ja mahdollisuuksien mukaan "punttisalia" sen mitä ehti. Käytännössä pakko, jos n. 130kg vesilaitteessa on yli 150hv ja ajetaan seisaaltaan.
                              Nykyään... Ei mitään. Lenkki maistuu (makkaran muodossa) kunhan saa muutaman oluen päälle.
                              Painoa ehkä 10kg+ aikaisempaan, paljon jäykemmät lihakset, jne...
                              Aloitusviestiä mukaillen; Miksi?

                              Tuo SM -sarjassa ajaminen vei kaiken ajan ja siitä perheelliselle aiheutui turhan paljon sotkua koska "isi/aviomies ei ollut koskaan kotona".
                              Kisaaminen jäi, ja koska ilmeisesti olen sellainen persoona että kaikelle täytyy olla syy, en näe mitään syytä "rääkätä" itseäni missään kuntoa kasvattavassa harrastuksessa.

                              Harmittaa todella koska tuolloin olin oikeasti hurjassa kunnossa, nykyisellään en luultavasti jaksaisi ajaa yhtä ainoaa ratakierrosta kisavauhdilla...
                              Ja nyt tuo "parempi puolisko" alkaa mainita siitä kun "ulkomuoto alkaa paksuuntua"! Häh! Joo, pitäis olla tasan huippukunnossa mutta sitä ei saa ylläpitää(?).

                              Comment


                                #45
                                Tiede-lehdessä ollut artikkeli herätti mielenkiinnon paljain jaloin juoksemiseen. Tänä aamuna tuli jo kokeiltuakin; toki varovasti ja lyhyt lenkki.

                                Harmi vain, että läheinen kuntorata on "hiekkatie" eikä pururata: kivikovaksi sementoitunut pohja, jonka päällä ohuelti soraa 4-8 mm raekoolla... Muutama sata metriä, ja oli kuin hellan levyillä juoksisi. Lopussa tuli oikaistua niitetyn "heinäpellon" poikki, tuntui sametilta jaloissa, mutta kun pysähdyin laittamaan sandaaleita takaisin, niin johan siellä punkki vilisti pohjetta ylöspäin... Onneksi huomasin. Positiivista oli havaita, että yli puolen vuoden tauko juoksemisessa ei ollut aivan rapakuntoon vienyt.

                                Pohkeet varmasti kipeytyy ekan yrittämän jäljiltä, mutta varmasti jatkuu kokeilu. Kunhan tekniikka hioutuu, pohkeet vahvistuu ja nahka paksunee, väittävät jotkut jopa asvaltilla juoksemista ongelmattomaksi.

                                Comment


                                • #46
                                  Jos karting on kuntoilua...?

                                  Comment


                                    #47
                                    Aloittajan viestiin kantaa ottaen, on totta, että nykypäivänä joka tuutista syydetään tietoa kaloreista, itsensä rääkkäämisestä, terveellisestä ruokavaliosta yms., eikä tämä suinkaan ole vain ja ainoastaan hyvä asia. Uskon, että se aiheuttaa joissakin tunteen, että on turha edes yrittää, kun tuntuu niin vaikealta. Ehkä tämä johtunee siitä, että terveellisen ruokavalion ja liikunnan positiiviset vaikutukset ovat suhteellisen kiistämättömät.

                                    Itse olen liikunnan suhteen todella periksiantamaton ja vaativa, mutta kyllä minulla myös riittää ymmärrystä sille, että aika on rajallista ja liikunnan yhdistäminen muuhun elämään voi olla hyvinkin konstikasta toisilla. Tosin, olen myös hieman sitä mieltä, että monesti saattaa olla kyse tekosyiden keksimisestä(?). Elkäähän suuttuko, kun sanon näin :). Pienillä asioilla voi vaikuttaa; jättää sen makkaran ja muutaman oluen väliin, niillä kaloreilla voi vapaasti syödä pari kolme broilerinkoipea. Laihduttaminen tai optimaalisen painon ylläpito ei todellakaan ole mitään salaatinpupertamista puolipyörryksissä ;). Itse olen joskus sortunut tähänkin, jälkeenpäin olen häpeillen naureskellut, että miten sitä on jaksanut ylläpitää aineenvaihduntaa ja muka vielä jotain liikuntaakin harrastaa. Ei liikunta edes tuolloin ole kivaa, kun kropalla ei ole polttoainetta. Omasta mielestäni hyvä "sääntö" on, että älä jätä pois mitään, mitä ilman et voisi olla koko loppuelämääsi. Joten ei makkarasta ja oluesta kokonaan tarvitse luopua, kunhan ei käytä niitä joka päivä.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Taskille ja muille paljasjalkajuoksusta kiinnostneille lomavihjeeksi, kokeilkaa juoksua Feelmaxin töppösillä pitkällä hiekkarannalla. Itte olen hölkötellyt lomalla pitkää hiekkarantaa pitkin niillä, ei haittaa kotilot eikä tartte pelätä meduusoja. Ei kuitenkaan kannata juosta niin syvässä, että hiekansekainen rantavesi menee nilkasta sisään -> hiertää.

                                      Comment


                                        #49
                                        Feelmax on ihan ok, mutta niiden pohjaan tarttuu kaikenmaailman pikkukivet yms. Itse vaihdoin Fivefingers malleihin ja todella tyytyväinen ollut jo usemman vuoden.

                                        http://www.vibramfivefingers.com/products/index.cfm

                                        Comment


                                          #50
                                          lomavihjeeksi, kokeilkaa juoksua Feelmaxin töppösillä pitkällä hiekkarannalla
                                          Mutta se lomareissu pitäis suunnata sitten tuollaisten rantojen tuntumaan, ja se on likipitäen poissuljettu vaihtoehto ;)

                                          Jep, netissä on jo tullut vastaan juttua niin Enimmäistunnoista kuin Viisisormisistakin, katsellaan.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Lähin hyvä ranta löytyy tuosta Viron puolelta vastarannalta......Narva- Joesuusta, sopii varmaankin Joensuulaisillekin.....:)

                                            Comment


                                            • #52
                                              Joskus aikoinaan tuli kuntoiltua paljoki ja harrastettua kilpaurheilua mutta nykysin jäänyt kaikki pois. Mieli tehny pitemmän aikaa alotella taas uudestaan mut alkuinnostuksen jälkeen se tyssää taas tyystin. Ei taho oikein millään löytyä sitä et miten sen sais pysyväksi...

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kun en saa millään vietyä itseäni parin kilometrin päähän lähes puoli-ilmaiselle kuntosalille niin ostin kahvakuulan kotiin. Toiveena lihaskunnon nostaminen ja jenkkakahvojen hävittäminen. Ensimmäinen treeni takana ja olen suorastaan yllättynyt miten hyvin tuo kahvakuulatreeni puree tällaiseen rapakuntoiseen varhaiskeski-ikäiseen ruhoon. Parinkymmenen minuutin paini 16 kg:n kahvakuulan kanssa ja hiki lensi kuin pistetyllä sialla. Saa nähdä kauanko intoa riittää heilua tuon kanssa säännöllisesti. Ainakin nyt olen ihan into piukassa.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  toista vuotta sitten innostuin liikunnasta pitkästä aikaa uudestaan, lähinnä just siks kun huomasin miten huonoon kuntoon olin päässyt menemään.

                                                  alkuun lenkkeily, hiihtäminen, rullaluistelu ja pyöräily oli aika takkuista koska ei vaan jaksanu tehdä mitään puolta tuntia pitempään ja tuli tunne ettei tästä mitään tule.

                                                  nyt kuitenki paino pudonnu n. 7kg ja suoritustaso noussu jo siihen että jaksaa juosta toista tuntia vauhdilla jossa matkaa taittuu reilu 10km. pitempää matkaa en ole koittanutkaan, tähän olen aina lopettanu sen jälkeen kun eka kerran sen juoksin. kuukaudessa juoksukilometrejä kertyy n. 150.

                                                  rullilla en oo sen kummemmin mitannu, mutta tunnin jaksaa mennä lähes täysillä - matkaa tulee ehkä n. 20-25km.
                                                  pyörällä olen tehnyt 50+50km lenkkejä (tauko välissä) ja talvella tulee hiihdettyä jonkun verran - hiihto on mukavaa vaikkakin raskasta

                                                  kaiken tämän pisti alulle huono kunto ja jatkuva tylsyys, nyt on virkeyttäkin havaittavissa ja tavoitteena juosta HCM elokuussa 2011 - tämän vuoden startti olis 14.8. mutta siihen en vielä kerenny latautua.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Työmatkat (á 6km suuntaansa) hoituu tietyistä syistä tällä hetkellä fillarilla, ja kyllä on erilailla virtaa aamuisin. Edellisenä kesänä tuli poljettua joka aamu töihin ja kotiin, pitkät päivät ja vähän aikaa iltaisin pakottaa liikkumaan silloin kun mahdollista eli työmatkat paras kulkea ilman autoa.

                                                    Työmatkojen lisäksi kelkkauralla ja metsäpoluilla tulee käytyä polkemassa maastopyörällä. Salilla käymällä saa pidettyä selän ja niskat kunnossa (näyttöpäätetyö), ja kun päivät venyy eikä viikkoihin ehdi salille on jumitus aikas ***tumainen.

                                                    Koira on paras lenkkikumppani ja vkonloppuisin tulee tehtyä >10km lenkkejä ihmisen parhaan kaverin kanssa :).

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Auto on liikkumista varten! =)

                                                      Töissä tulee kuitenkin rasitettua itteä sen verran ettei kovin lihomaan pääse. Muutenkin oon sen verran luuviulu, että kokeillaan nyt vapaa-aikana sellaista (tällaista) kaljakuuria... ;)

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Itte kans heräs mielenkiinto kuntoiluu aivan uudella tasolla, kun mopo aikoina ajoin yhen kolarin ja menin todella huonoon kuntoo...Alussa en pystyny edes istumaan, saati kävelemään...Mutta ainoo mikä jäi tosta on toi polvi mikä estää isoilla painoilla kyykyt(mulle isot painot= pienet painot :D ) eli 5-7 kertaa viikossa kuntoilua, normisti punttia 5 kertaa ja lenkkejä pari päälle jos jaksaa...:D

                                                        Mutta fyysinen kunto ihan ok tasolla...jtn viime talven tuloksia, puolikyykky 120*10, penkki 100(en reenaa penaa) rinnalleveto 85, paino 67kg. Painnonosto ei kiinnosta, mutta omaks iloks veivaaminen painoilla lähellä sydäntä ;)

                                                        Kymppi kortti ois wolfille, ei vaan yksin jaksa käydä veivaamassa siellä :D käykö joku kenties täältä?
                                                        Salikortti toho ideaparkkii löytyy talvisi.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Itse en varsinaisesti kuntoile,mutta töitten takia kyllä lihasmassaa on tullut. Parhaimmillaan olen omistanut hauikset joiden ympärys mitta oli 33cm ja tästä on todisteita. Noh kolarin jälkeen kaikki lihakset on kadonnut ja seuraavaksi onkin sitten kuntoutus edessä. Eli sitten alkaa ihan oikeasti kuntoilu jos meinaan vanhoihin mittoihin päästä.Nuorempana tuli kyllä panostettua todella paljon yleiskuntoon. Mitä nyt pelasin 9vuotta koulun edustus joukkueessa salibandya. Siihen aikaan meni kuupperissa 2400m, leukoja veti yhteenputkeen 12kpl,punnerruksia n.20kpl ja lattiasta suorille käsille nousi 85kg. Voi ku olis vielä nuori...

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Kevyttä hyötypyöräilyä, eli n. 50 kilsan päivälenkkejä suurin piirtein joka toinen päivä jonkin erillisen asian perästä pitkin tätä kesää - vaikutus huhtikuun alusta elokuun n. puoliväliin ollut -4,67 kg/kk, eli -21 kg ko. Ei havaittavia kielteisiä vaikutuksia - alkaa tämä lievän naivisti määritelty BMI olemaan normaalissa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X