Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Shell V-Power 99+ oktaaninen bensiini myyntiin!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Joo mulla nollaantu taas tossa viimeksi, kun akun vaihdoin. Kieltämättä kulkee näillä keleillä hyvin :)

    NOS maksaa tosiaan sen 18-19 egee paikasta riippuen, siis se järein malli (Racing Formula), mitä olen testaillut.

    Ratapäivien turvavarustehan se vain on, ei päivittäisessä käytössä raaski käyttää :)

    Comment


      #62
      saiskohan sitä jollain määräalennuksella jostain? En panis pahitteeks hieman NOSsii ratapäiville vaikka laskenkin ahdot 1bariin. Vartilla on sitten varsinaisesti enemmän hyötyä.

      Mä voi harrastaa vaihdantataloutta NOS<-->tolueeni

      Comment


      • #63
        Millä hyötysuhteella NOS-tankkin litraa koden?

        Comment


          #64
          Yleensä ne on annostelty tankillista kohden.

          Comment


            #65
            Jos käyttää tota octane boosteria vaikka varttimailivedoissa ja ei muuten, niin kannattaako varikolla resetoida ecu ja aloittaa vedot "tyhjältä pöydältä" ?

            Tuli vaan mieleen toi Olan tapauksen nopeampi cf:n reagointi boottauksen jälkeen eli oppii suoraan boosterin mukaan ?

            Viimeksi meinaan joka vedolla loppunopeudet parani, vaikka aika ei välttämättä..

            Comment


              #66
              Kyllä minä boottaisin mutta muutama kolmosen veto bootin perään olis ehkä paikallaan että ME7 saa pikkasen hajua sopivista korjauksista ja ennakot on sitten kohdillaan kun alkaa tapahtua ihmeellisiä.

              Comment


              • #67
                Tankkasin alfa 156 v6:seen Formula Bensaa...ei mitään/havaittavaa eroa normi 98:iin,täytyis vissiin kierrättää koko ajan rajottimella n.7300 rpm/min että eron huomais jos sittenkään...eli pelkää mainosmiesten kujeita !!!!!

                Comment


                • #68
                  Eihän se tee bensasta mainosmiesten kujeita jos joku tai edes kukaan ei huomaa ajossa mitään eroa. Ei voi oikein edes odottaa että 98e vs 99+ eroaisi niin paljon että huomaisi pään liikkuvan niskatukeen selvästi nopeammin..

                  Minä käytän tuota v-poweria noin 90% tankkauskerroista,
                  Ja jos shelliä ei näy lähettyvillä kun valo syttyy niin tankkaan 98:ia.
                  Ei se sentin parin ero 95 välillä merkkaa kyllä yhtään mitään kun kallista se täällä kumminkin on.

                  Comment


                    #69
                    Heh ! tankata nyt perus vapariin v-poweria ja odottaa tehoja :)

                    Kyllä ne hyödyt on rankasti ahdetuissa, joissa nakurajalla mennään => saadaan lisää ennakoita yms. Sekin on tässä topic:ssa jo selvinnyt.

                    Itse asiassa sen voi todeta ihan vag-com:lla mutta silloin pitää myös liikkua nakurajalla ;)

                    Edit: Taitaa uusimmissa turboissa perusversioidenkin ecut ymmärtää nakuohjauksen päälle oppivasti, ilman että rajoilla mennään ?

                    Comment


                    • #70
                      Itse käytän yleensä E95:sta ja 400 kilometrin maantiereissulla on kulutus ollut parhaillaan 6,5l/100km. Kerran sitten saman matkan ajoin E98:lla ja pihistelin 6,3l/100km. Hintaerot kun ottaa huomioon, niin yhtä kallis reissu.

                      Tuosta V-Powerista en oikeen tiedä pitäiskö nauraa vai itkeä. Mielestäni ihan vaan mielikuvien kauppaamista.

                      Comment


                        #71
                        Eihän se tee bensasta mainosmiesten kujeita jos joku tai edes kukaan ei huomaa ajossa mitään eroa. Ei voi oikein edes odottaa että 98e vs 99+ eroaisi niin paljon että huomaisi pään liikkuvan niskatukeen selvästi nopeammin..
                        Niinpä, mutta mikäli ei huomaa mitään eroa tehossa saati kulutuksessa 98E vs V-Power, niin herää kysymys miksi ihmeessä pitää tankata kalliimpaa laatua?

                        Onhan tuosta V-Powerista suhteellisen luotettavaa kokemusperäistä(kin) näyttöä siitä, että se antaa lisätehoa tietyissä tapauksissa ja jossain ratapäivillä voi koneen hyvinvoinnin kannalta olla hyvä asia, että marginaalia nakurajalle on normaalia enempi, vaikkei kone sitä osaisi hyödyntääkään ennakoiden yms. suhteen.

                        Itse olen kokeillut V-Poweria jonkun tankillisen verran ja todennut ettei se ole minun juttu. Mitään eroa en huomannut normiysikasiin verrattuna. Ratapäiville saatan sitä tankkiin kylläkin laittaa em. syistä.

                        Comment


                          #72
                          Lukaiskaapa viesti #52 ja niiltä main. Jos odottaa saavansa jotain iloa 15 vuotiaassa autossa, kannattaa kääntyä lääkärin puoleen.

                          Comment


                          • #73
                            Niinpä, mutta mikäli ei huomaa mitään eroa tehossa saati kulutuksessa 98E vs V-Power, niin herää kysymys miksi ihmeessä pitää tankata kalliimpaa laatua?

                            Onhan tuosta V-Powerista suhteellisen luotettavaa kokemusperäistä(kin) näyttöä siitä, että se antaa lisätehoa tietyissä tapauksissa ja jossain ratapäivillä voi koneen hyvinvoinnin kannalta olla hyvä asia, että marginaalia nakurajalle on normaalia enempi, vaikkei kone sitä osaisi hyödyntääkään ennakoiden yms. suhteen.

                            Itse olen kokeillut V-Poweria jonkun tankillisen verran ja todennut ettei se ole minun juttu. Mitään eroa en huomannut normiysikasiin verrattuna. Ratapäiville saatan sitä tankkiin kylläkin laittaa em. syistä.
                            Ehkä se mielikuvan myyminen on tepsinyt minuun, tai ehkä vaan uskon noita kavereita jotka on todennut sen parantavan tällaisen koneen toimintaa.
                            Kuitenkin kenkää annan aika usein matkanopeuteen asti, ja usein siksi kun joudun testaileen tuota vehjestä kun sitä saa aina laittaa, silloin on mukavampi ajella kun koneessa palaa tuo eikä 95.
                            Eikä se nyt ole juuri kalliimpaa kuin 98.

                            Comment


                            • #74
                              Ei varmaan huomaa eroa,varmaan päinvastoin jo oikeen tarkotaan,täytyis varmaan kokeilla meitin jäärata-autossa n.450hv...hestec ym.ym...joskos anturit haistais eron ja säätäis koneen uutelle bensalle ja tehoille !!!!!!!!

                              Comment


                              • #75
                                Lukaiskaa uusiksi nuo viestin #9 evo-lehtiskannaukset. Hyöty saadaan vain modernin moottorinohjauksen, ja silloinkin vain riittävän laajojen sopeutusalueiden, kanssa.
                                Samassa jutussa testattu uusi BMW M5 ei vaikuttunut käytännössä mitenkään, koska softaan säädetyt raja-arvot (voimansiirron säästämiseksi ilmeisesti) tulivat vastaan jo miedommilla litkuilla.

                                Comment


                                • #76
                                  Tulipa itse testailtua bensoja tuolla 2.8 AAH-koneella noin vuosi sitten. Ko.
                                  kone on hieman korkeapuristeisempi ( n. 0.6mm kansisista pois). Tulos:
                                  99-V-Power oli paras, Nesteen 98 pirtubensa pudotti selvästi tehoa ja lisäsi bensan kulutusta jopa n.0,5 l/100km. 95-oktaaninen pudotti hieman
                                  vääntöä. Erikoisin juttu V-Powerissa oli koneen selvä herkistyminen, joka tuli esiin vasta usean kuukauden käytön jälkeen eli bensassa on ilmeisesti muutankin hyvää kuin pelkkä oktaaniluvun
                                  lisäys. Katsastuksessa päästöarvot olivat erittäin pienet : O2 0% CO 0% tyhjäkynnillä , 3000r/min 0,01 % myös hiilivetymäärät olivat erittäin pieniä.
                                  Katsastusmies testasi autoa erittäin pitkään ja totesi päästöarvojen olevan poikkeuksellisen pienet , lambda oli 0,99. Allroadissa eroa ei tunnu olevan niin paljon, kuitenkin kulutus ajotietokoneen mukaan nyt 11,6l/100km eli ehkä hieman tavallista pienempi.

                                  Comment


                                    #77
                                    Ei varmaan huomaa eroa,varmaan päinvastoin jo oikeen tarkotaan,täytyis varmaan kokeilla meitin jäärata-autossa n.450hv...hestec ym.ym...joskos anturit haistais eron ja säätäis koneen uutelle bensalle ja tehoille !!!!!!!!
                                    No eipä kyllä hestec mitään nakutusrajaa siellä itse etsi eli säätöhommiksi menee, jos iloa haluat.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Itänaapurissa myydään Shell V-Power 95 bensiiniä ,ainakin itse olen huomannut eron muihin venäläis bensiineihin verrattuna, moottorin kierrosherkkyys parempi +vääntö .Voi olla että k.o bensiini on lähes suomesta ostetun bensiinin veroista.pers tuntuma olisi että olis potkua enemmin ja ajotietokoneen kulutuslukemat myös pienemmät.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Vartilla tms voi tosin käyttää myös ihan oikeaa esim 105 oct hapekasta kisabensaa.Ero on merkittävä v-poweriinkin nähden. Saa sitte oikeesti laittaa lisää ennakoita ja bensa on tasalaatusta. maantiellä ajellessa v-poweri on oikeen hyvä valinta JOS ecu osaa sitä hyödyntää

                                        tuossa taannoin säätölenkkiä ajellessa jouduttiin kisabensan uhatessa loppua tankkaamaan mittarista v-poweria. eka polkasu motarilla ja naulas tulpat paskaks....eli bensalla ja bensalla on todella eroa

                                        hintaa satavitosella on noin 5e/litra, eli ei välttämättä jokapäiväseen käyttöön.

                                        Jos jotakuta kiinnostaa koittaa ko bensaa voin myydä pieniäkin määriä tältä kesältä jäänyttä kisabensaa, koska ens kesään se ei säily.

                                        Comment


                                          #80
                                          Jos en ihan väärin kuullut radiossa niin huomenna 2.9 saisi 95e:n hinnalla taas.

                                          Comment


                                            #81
                                            Itse kuulin myös tuon kyseisen mainoksen!!! jos sais jostain rahnaa niin voisi käydä tankilla ;)

                                            Comment


                                              #82
                                              Joo, tervetuloa Shellille 2.9. tankkaamaan V-Poweria 95:n hinnalla...

                                              Comment


                                              • #83
                                                Ja sitten vielä ferrarilelu 2 egellä päälle ;)

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Nyt kun käyttöauto vaihtui janoisemmaksi niin taitaa 6v pojalle kertyä kytkykauppaleluja koko setti lyhyessä ajassa.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    RS2 janoinen? Ei kai sentään.. :)
                                                    En ole eroa huomannut omassa juurikaan eroa V-Powerin ja 98 välillä. Ehkä aluksi tuntui, kun oli uutta ja hienoo. Mutta onpahan "turvallisempi" olo kiihdyttelyissä takapihalla..

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Sinänsä hassu juttu sattui, että vaikka tuo sHell V-power on korkeaoktaanisempaa yms. parempaa nassetta autolle, niin kesäpirssillä tuli melko outo reaktio v-powerilla..
                                                      Kesäpirssissä oli sytkäennakko n. 15 astetta liian aikaisella ja kaasari hel****n laihalla. Nakuttihan se. Ja helposti. Tankkasin sitten rikkaana miehenä V-poweria tankin täyteen ja yllättäen kuitenkin kone alkoi nakuttamaan jo heti pintakaasulla. Herkemmin jopa kuin 98lla. Liekö sitten mua vaihteeksi taas kerran kusetettu vai oliko sitten nimeltä mainitsemattomalla Lapualaisella kantatie 19 varrella olevalla huoltsikalla sekoitettu 95- ja V-power -säiliöt keskenään.

                                                      ..sytkä ja seokset kesäpirssissä säädetty ekan kerran sitten kevään 1971, ei tarvitse enää murehtia mäntäpistiäisestä..

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Virtualpoweria tankkiin 95:n hinnalla on ihan hyvä tarjous.
                                                        Johtuuko porukan ongelmat sitten ko bensan kanssa autosta vai bensan laatuerosta?

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          taitaa loppua turbo- v-powerin myynti ?

                                                          http://www.shell.com/home/content/fi...ote060410.html

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Riippuu kuka ostaa. Jos joku nykyinen iso jo olemassa oleva ketju, jolla oma bensanjalostus, niin sitten loppuu. Jos taas joku muu, niin oletettavasti myyvät Shellin bensaa jatkossakin.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Kuraahan tuo oli. Okei en tiedä tiukoilla koneilla, mutta itsellä esim. kulutus varmaan 95 luokkaa, ellei kovempaa. Mahdollinen tehonlisäyskin niin häviävän pieni. Ei tule ikävä. Miten mahtais olla sitten ässillä tai ärässillä?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X