Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AFB säksätys ja lyö painetta ilmanputsariin tasaisesti! kone tärisee? HELP.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AFB säksätys ja lyö painetta ilmanputsariin tasaisesti! kone tärisee? HELP.

    Tuli käytyä kaupassa vasta ja pihaan jätettäessä kaikki oli vielä ok, mutta sitten kun olin lähdössä elikkä starttasin -> hyvin tulille mut kone tärrää ja semmoinen säksätys rupes kuuluu konehuoneesta.

    ja autona tosiaan A4 2.5 AFB -98 mittarissa kohta 400tkm jakopää tehty noin 10tkm sitten.

    Lisänä vielä:
    -kone kiertää ehkä sen 3000 kiekkaa.
    -ilmanputarista kuuluu ehkäpä se poikkeavin ääni (humputus) eli luo painetta tasaisesti käsille jos ottaa irti sen imu torven ennen suodatinta.

    Voisko olla venttiili jääny auki? tai jtn?

    #2
    Nokkaremontin aika, vipuja pudonnut paikaltaan.

    Comment


    • #3
      Jeps, identtinen loplotus kuului omastanikin kun nokkaremontti ilmoitti aiheellisuudestaan ;)

      Comment


      • #4
        Juu kiitti vastauksista!
        Onko tässä mitään oikeesti edullista ratkasua kun auton arvokin on mitä on.
        Onko siis pakollista vaihtaa noi akselit?
        Eli johtuuko homma nokan kulumisesta vai kilometreistä?

        Comment


        • #5
          Omassa kotterossa oli hiljan samanlaista probleemaa juurikin hihnarempan jälkeen. Mulla vaan ei lähteny käyntiin lainkaan hihnarempan jälkeen. Kolme keinua oli poikki ja kolme oli pois paikoiltaan... Alkuperäiset nokat on vielä paikoillaan (jos joku ei oo aikaisemmin vaihtanu originaalinokkia kertaalleen).

          Nokissa ei ollu merkittävää kulumista havaittavissa, vaan nostimet oli kaikista irronneista kulunu ja juminu sillain ettei ne toiminu ja keinuvivut olivat kuluneet ihan loppuun. Sanoisin että omassa ongelma oli nimenomaan nuissa nostimissa.

          Tepolta tilailin soppelit osat kohtuuhintaan ja taas rallattaa 365tkm ajettu AFP kone niin ku uus...:) Kannattaa varmaan ensin aukaista venakopat ja tehä lopullinen diaknoosi ja osien tilaus vasta sitten jos ei meinaa kaikkia hilppeitä vaihtaa kerralla.

          Comment


            #6
            Ei nokka-akseleita tartte vaihtaa, jos ne ei ole kulunut, eli ei niillä kilometrirajaa ole.

            Comment


              #7
              Niin paitsi jos laaharit on kulunut jo pinta puhki, niin on vaan ajan kysymys kun nokka lähtee lastuamaan.
              Tuo laahareiden kävely meinaa kyl aika monesti jumittavia venoja. Melkovarmasti on banaaneja, kun on mäntä käynyt kylässä. Siinä kun nokat irti niin voi koittaa käsin painella venoja ajas, et miten jumittelee.
              Mä en saanut omasta venaa irti ku tollaisella reilun metrin piuisella murtoraudalla vääntämällä, sen verran jumis. :D

              Mun suositus olis et kannet irti ja peruskunnostus.

              Comment


              • #8
                Joo siellähän kuus keinua olla lekotteli irrallaan tai siis viis ja yks vielä kadoksissa.
                Kaikki oli vänkääjän puolelta ja suurin osa alhaalta..

                Comment

                Working...
                X