Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • VT 9:llä Suonenjoella tipun keltaisen mopoauton, jonka kuljettaja väisti kun oikeita autoja ilmaantui perään.

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja Stuga
      VT 9:llä Suonenjoella tipun keltaisen mopoauton, jonka kuljettaja väisti kun oikeita autoja ilmaantui perään.
      paikallisen kuljetusyrittäjän poika!
      Viimeksi muokannut arto s; 3.11.2011, 12:30. Perustelu: lainaus koodattu

      Comment


      • Mitäs näit tänään liikenteessä?

        ihmetyttää joidenkin ohittajien hinku kiilata heti keulan etteen ohi päästyään, varsinkin moottoritiellä. hommassa ei oo jären hiventäkään...

        liekkö muuallapäin suomea sama tilanne?

        ( juttu olis käyny kyllä ottaa päähän osioonkin)

        Comment


        • Samaa joskus kiroaa. Itsellä saattaa se ohitusnopeus kyllä hetkellisesti kasvaa laittomaksi hieman, mutta ainakaan en yleensä ihan naaman eteen työnnä takaisin, niin että kurapaska ja nastat lentelee takana olevien tuulilasiin.

          Comment


          • Eilen meijän edellä ajeli diisseli munanjatke joka yht äkkiä veti liinat kiinni ja ajo tien sivuun. Me mentiin tietysti ohi jonka jälkeen se läks kauheel kiireel perään, ajo taakse ja pitkät päälle... Hetken päästä ohitti meijät ja kiilas ittensä meijän ja uudemman mallin astran väliin (jostain syystä ei viittiny sitä sitten ohittaa saman tien) ja taas pitkät päälle ja ajeli useamman kilometrin kunnes tuli mutkainen kohta tiessä ja sen jälkeen lähti ohittamaan tätä astraa ja säiliövaunu rekkaa. Taas tippus mun arvotus muutaman pinnan noita kohtaan..

            Toinen mikä on ärsyttävää: Sopivasti liikennettä,ajetaan rajotusten mukaan ehkä hieman ylikin, niin sitten jonkun täytyy yksitellen ohittaa auto ja tunkea aina väliin jopa 2 bussin/rekan. Muutaman kilometrin päässä on liikenne valot ja kyseinen auto seisoo siellä samaan aikaan kuin itse. Eli tosta voi laskea sen pienen hyödyn: Saa ootella valoissa muutaman sekunnin ennen muita.

            Comment


            • Kanttitoledon hattuhyllyllä kaksi koiraa.

              Comment


              • Eikö tuo pidä erikseen tilata halogeeneilla. Xenonit muistaakseni on alkuperäisenä.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja jussi1967 Näytä viesti
                  ihmetyttää joidenkin ohittajien hinku kiilata heti keulan etteen ohi päästyään, varsinkin moottoritiellä. hommassa ei oo jären hiventäkään...

                  liekkö muuallapäin suomea sama tilanne?

                  ( juttu olis käyny kyllä ottaa päähän osioonkin)
                  Itse ajan sen verran pitkälle että ohitettava näkyy kokonaan taustapeilistä ennenkuin palaan kaistalle.

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja tailax
                    Itse ajan sen verran pitkälle että ohitettava näkyy kokonaan taustapeilistä ennenkuin palaan kaistalle.


                    näin minulle aikanaan aatokoolussa opetettiin ;)
                    Viimeksi muokannut arto s; 3.11.2011, 12:32. Perustelu: Lainaus koodattu

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja JokkeJ Näytä viesti
                      Toinen mikä on ärsyttävää: Sopivasti liikennettä,ajetaan rajotusten mukaan ehkä hieman ylikin, niin sitten jonkun täytyy yksitellen ohittaa auto ja tunkea aina väliin jopa 2 bussin/rekan. Muutaman kilometrin päässä on liikenne valot ja kyseinen auto seisoo siellä samaan aikaan kuin itse. Eli tosta voi laskea sen pienen hyödyn: Saa ootella valoissa muutaman sekunnin ennen muita.
                      Minkä takia ne välit siellä letkassa on sellaiset, että ohittaja joutuu niihin tunkemaan sen sijaan, että pääsisi sujuvasti palaamaan omalle kaistalleen?

                      Vastaus käy tosin ilmi lainaamastani. Letkassa hinaajia ärsyttää, kun joku ohittaa, he kun tietävät sen juuri oikean nopeudenkin. Oikeaoppiseen suomalaiseen tieliikennekäyttäytymiseen kuuluukin välien kurominen umpeen ja valoshow kaikille ilkeille ohittajille.

                      Ohittamisesta koituvan hyödyn arviointi lienee sen ohittajan asia, ei ohitettavan.

                      Comment


                        Toi liikennevalovertaus on kyllä näistä klassisista selityksistä kaiken turhin. On aika lyhytnäköistä ajatella liikennettä yhdet valot kerrallaan ikään kuin se liikennevaloissa seisominen olisi lopullinen määränpää. Ehkä näissä valoissa ohittaja onkin vain kolme autonmittaa edessä mutta jos matkaa on jäljellä vaikka 100km niin loppupäässä tilanne lienee jotain aivan muuta.

                        En minä ainakaan koe mitään paremmuuden tunnetta jos huomaan valoissa auton joka on minut ohittanut muutamaa kilometriä aiemmin, antaa muiden mennä menojaan.

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja ville Näytä viesti
                          Minkä takia ne välit siellä letkassa on sellaiset, että ohittaja joutuu niihin tunkemaan sen sijaan, että pääsisi sujuvasti palaamaan omalle kaistalleen?

                          Vastaus käy tosin ilmi lainaamastani. Letkassa hinaajia ärsyttää, kun joku ohittaa, he kun tietävät sen juuri oikean nopeudenkin. Oikeaoppiseen suomalaiseen tieliikennekäyttäytymiseen kuuluukin välien kurominen umpeen ja valoshow kaikille ilkeille ohittajille.

                          Ohittamisesta koituvan hyödyn arviointi lienee sen ohittajan asia, ei ohitettavan.
                          Samaa voisi kysyä siltä ohittavalta porukalta. Miksi siellä välit on semmoiset, että jos haluaisin sieltä "hitaampien" kaistalta tulla ohituskaistalle, on se melkein mahdotonta. Raot vedetään kiinni, ja ajetaan mentaliteetilla että minä olin tässä ensin, pysy sinä siellä. Sama valoshow alkaa myös taatusti, jos vedän omaan tyyliini siitä sitten jonkun nokan eteen. Toki näytän vilkkua aina ensin reippaasti, että tiedetään mitä meinaan.
                          Ei kannata unohtaa myöskään sitä, että kaistanvaihdon estäminen on pykälissä kielletty, eli juurikin se että kummasti löytyy kaasupedaali kun joku haluaa eteen vaihtaa kaistaa.

                          Comment


                            Puhut nyt varmaan moottoritie- tai muusta vastaavasta tilanteesta jossa puhutaan ohi ajamisesta. Minä käsitän ohittamisen 2-kaistaisella tiellä tapahtuvaksi toiminnaksi jossa käydään vastaantulevien kaistalla. Ei ole mitään hitaampien kaistaa, on vain hitaampia ajoneuvoja. Eikä yksi auto jonoa tee vaan se toinen joka jää siihen ensimmäisen taakse nussimaan uskaltamatta itse ohittaa, kuitenkin ajaen niin lähelle ettei yksitellen ohittaminen ole kolmannelle autolle mahdollista.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja Petsku73 Näytä viesti
                              Samaa voisi kysyä siltä ohittavalta porukalta.
                              Puhunet ihan asiaa, ja normaalia menoa siellä teilläpäin. Kun nyt kuitenkin mun viestiä katsoit tarpeelliseksi lainata, niin selvennettäköön, että siinä oli kyse ihan sellaisesta ohituksesta, johon käytetään vastaantulijoiden kaistaa.

                              Comment


                                Olen minäkin ohittanut nopeusseilailijoita vähän ennen valoja jopa ihan, että pääsen sitten lähtemään valoista ennen heitä ja muutenkin kun tiedän, että valojen jälkeen saa ohituspaikkaa taas odotella. Valoista lähdössä saa usein sitten satoja metrejä eroa hujauksessa, kun jäävät etsimään vaihteita.

                                Ohituskaistalle olen kyllä minä ainakin aina päässyt, kunhan vain oma nopeus on liityttäessä kaistaa vastaava. Ihan yhtäläisesti olen kyllä aina onnistunut palaamaankin takaisin oikealle samalla periaatteella. Väärällä nopeudella kaistalle liittyville ei minusta tilaa tarvitse ollakaan.

                                Toki joskus jää ns. pussiin, mutta se menee melkein aina oman arviointivirheen piikkiin, kun ei ennakoi riittävästi sitä lähestyvää ohitettavaa. Ennakointi tarkoittaa siis ohituskaistalle siirtymistä ennen sitä "pussituksen" syntymistä. Onnistuu joko himmaamalla tai painamalla kaasua.

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja JokkeJ
                                  Eilen meijän edellä ajeli diisseli munanjatke joka yht äkkiä veti liinat kiinni ja ajo tien sivuun. Me mentiin tietysti ohi jonka jälkeen se läks kauheel kiireel perään, ajo taakse ja pitkät päälle... Hetken päästä ohitti meijät ja kiilas ittensä meijän ja uudemman mallin astran väliin (jostain syystä ei viittiny sitä sitten ohittaa saman tien) ja taas pitkät päälle ja ajeli useamman kilometrin kunnes tuli mutkainen kohta tiessä ja sen jälkeen lähti ohittamaan tätä astraa ja säiliövaunu rekkaa. Taas tippus mun arvotus muutaman pinnan noita kohtaan..
                                  Itse olen joskus väistänyt tien sivuun takaa tullutta, joka on meinannut ajaa peräluukusta sisään. Oliko teillä välimatkat kunnossa?

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                                    Itse olen joskus väistänyt tien sivuun takaa tullutta, joka on meinannut ajaa peräluukusta sisään. Oliko teillä välimatkat kunnossa?
                                    Kyllä oli, ajeltiin hissukseen pomon autolla kun oltiin kursseilta tulossa ja matkaa tähän munanjatkeeseen oli reilusti se roikkus jo sillon edellä ajavan puskurissa. Voipi olla, että astra kuskilla meni hermot ja näpäytti jarruvaloja niin tuli kiire topata :D

                                    Comment


                                    • Tuli käytyä miehen kanssa aamulla karisman avajaisissa. Parkkihallissa tuli komea musta avant A4 vastaan, mut mit helv... kuskilla oli FORDIN takki päällä

                                      Comment


                                      • Bemarin, jossa toimi vilkku!

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Timpe85 Näytä viesti
                                          Bemarin, jossa toimi vilkku!
                                          Tuo menee jo sen verran paksuksi, että en kyllä niele ilman kuvaa.

                                          Comment


                                          • Eikös kaikki SuomiB8 ole xenoneilla? tai sitten olen ymmärtäny väärin. Tosin itse myös nähny yhden B8 halogeneilla n. vuosi sitten. Aika karu..

                                            Liikenteessä näin tänään iltahämärässä ajavia mopoilijoita ilman valoja. Olisin poliisit soittanu perään, mutta kun en nähny rekisterikilpeä pimeässä koska mopoissa ei palanu mikään valo ja peräänkään ei kiinnostanu lähteä. Mutta joskus vielä jos kohille sattuu.. pidän puhuttelun ja otan kilven ylös.

                                            Comment


                                              Tuli taas huomattua kuinka ihanaa on ajella suomessa ulkolaisilla kilvillä varustetulla autolla. Pitänee ilmeisesti vaihtaa tuo CL GL:ään, ehkä jo sitten harmaalla tojotanissankialla ajeleva perusjuntti ymmärtää väistää ja olla vetämättä letkassa välejä kiinni.
                                              Onneksi ei tarvitse taas hetkeen tulla.

                                              Comment


                                              • B8:iin jos ei tilannut businesspakettia niin sen sai haloilla. Säästiköhän tossa satasen vai kolme?

                                                Comment


                                                  Minäpä näin bemarin jossa ei ollut sumuvalot päällä! Ja 406 pösön vastaavassa tilanteessa. Sulake palanut molemmista?

                                                  Comment


                                                    Pizzakuriiri tuli hämärässä vastaan täysin pimeällä autolla. Väläytin valoja, josta seuraksena hirveä valoshow ja lopulta pelkät sumarit päällä jatkoi matkaa. Eipä kestä kiittää.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja ommiK Näytä viesti
                                                      B8:iin jos ei tilannut businesspakettia niin sen sai haloilla. Säästiköhän tossa satasen vai kolme?
                                                      Halogeeni-B8 on mitä suuremmalla todennäköisyydellä niitä aina paremmin varusteltuja, itse tuotuja. Suomessa kuuluu business-pakettiin, saksassa jättävät ruksaamatta, kun ei ole kaikilla tarvetta.

                                                      Comment


                                                        Jorvaksen liikennevalot oli vihdoin poistettu.....
                                                        Kyllä kesti kauan.

                                                        Comment


                                                          Tuli nähtyä jotain uutta moottoritiekäyttäytymiseen.

                                                          Peilistä näin, että joku lähestyy kauempaa ohituskaistaa reilulla vauhdilla. Hetki sitten ohittamaani rekkaa oli juuri ohittamassa joku toinen, joka esti tämän kovempaa ajavan vauhdin. Sen sijaan että olisi vetänyt puskuriin kiinni ohitettavaa, ajoi kovaa vauhtia aivan rekan persiisiin ja jarrutti siihen. Kyttäili siellä niin kauan, kunnes se yksi auto oli päässyt rekasta ohitse ja sitten kurvasi ohituskaistalle jyrkästi ja polkaisi kaasun pohjaan.

                                                          Itse olin tuossa vaiheessa vielä ohittamassa yhtä toista autoa, kun tuo kyseinen kuski sai minut ohituskaistalla kiinni. Tuli julmetun kovaan lähituntumaan, mutta saman tien veti erittäin jyrkällä ratin liikkeellä takaisin oikealle kaistalle ohittamani auton perään. Roikku sen perseessä aivan kiinni niin kauan, kunnes minä olin päässyt ohituskaistalta pois. Sitten yhtä voimakkaalla ratin käännöllä kurvasi ohituskaistalle ja reilulla kaasulla myös minusta ohitse.

                                                          Sinänsä piristävää, että jotain uuttakin näkee joskus kaiken vanhan perseilyn sijaan :) Itse en uskaltanut nostaa nopeutta ohituskaistalla kuin 115 km/h mittariin ja tuo kaveri meni lopulta humahtamalla ohitse, jotein oli siinä ehkä vähän ylimääräistä.

                                                          Comment


                                                            Ehkä se oli hänen tapansa näyttää että vasemmalla kaistalla ei roikuta.

                                                            Comment


                                                              Voipi olla. Olisin toki voinut reilummallakin kaasulla siirtyä alta pois, mutta ei ollut laupeutta moiseen tekoon tällä kertaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X