Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Askin "lifetime" öljyt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Askin "lifetime" öljyt

    Moro.

    Elikkäs. Käytin eilen A4sta ei merkkiliikkeen huollossa ja sopimus oli, että vaihtavat öljyt niin koneeseen kun vaihteistoonkin.
    Autoa noutaessani totesivat, että "vaihteistossa on niin sanotut lifetime öljyt jota ei voi vaihtaa, eikä siellä ole edes vaihto proppuja."
    Itse asiaa hieman epäilen mutta kysytään täältä ennekun aletaan voohottaan enempää.
    Autona siis A4 1.8Tq b6 -02 5lovisella.

  • #2
    Itselläni on tuo A6 2.0 TFSI 6-lovisella manuaaliaskilla ja kyllä siihen pystyi ölpät vaihtamaan vaikka kyseessä ns. ainaistäyttö. Oli se marmorin ukkokin sitä mieltä että askin öljyt kannattaisi joskus vaihdella... omallani oli rullattu vaihdettaessa noin 75 tkm.

    ihanan kallista muuten tuo homma...

    Comment


    • #3
      Paskapuhetta. Kaikissa Audien vaihdelaatikoissa on öljynvaihto ja -täyttöproput. Vaihtosuositus on 60-100tkm riippuen vähän siitä keneltä kysyy.

      Öljyjä ei kannata ottaa marmorilta vaan laittaa vaikka Castrolin TAF-X:t tai Mobilin VS200 sisään tarvikeliikkeestä. Tälläkin foorumilla on ainakin 1 kattava ketju vaihteistoöljyistä.

      Comment


        #4
        Kyllä mulla aivan vastaavanlaiseen audiin on saatu vaihdettua öljyt moottoriin, vaihdelaatikkoon sekä perään. Mitään muuta lifetimeä noissa laatikon ja perän öljyissä ei ole muutakuin se ettei niiden vaihtoa ole huolto-ohjelmassa.

        Comment


        • #5
          Muistelisin, että varsinkin tuo 6-lovinen loota on erittäin tarkka siitä mitä sinne laittaa...Joten itse en miettisikään sinne mitään muuta kuin orkkisöljyä...32€/litra oli ainakin b7 a4:sen askiin marmorilla...
          Viimeksi muokannut Sleepy2; 14.12.2010, 22:26. Perustelu: ^-merkin käyttö kielletty viestien alussa.

          Comment


          • #6
            Luulen, että se lifetime on melko paljon lyhempi ilman öljyjen vaihtoa. Hirvittää ajatellakin, jos automaatilla ajelisi lifetime-tyyliin.

            Comment


              #7
              vaikka Castrolin TAF-X:t tai Mobilin VS200
              Red Line MT-90 voisi lisätä listaan.

              Luulen, että se lifetime on melko paljon lyhempi ilman öljyjen vaihtoa
              Eivät taitaneet määritellä mikä tuo "life time" on, eli jos laatikko laukeaa huomenna niin life time on täytetty :)
              Jos vakavasti puhutaan niin taas vaihteeksi ihme pelleilyä marmorilta, proput sieltä löytyy ja luulisi että ovat valmiita rahastamaan asiakasta kun kerran asikas haluaa öljyn vaihdon.

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
                Paskapuhetta. Kaikissa Audien vaihdelaatikoissa on öljynvaihto ja -täyttöproput. Vaihtosuositus on 60-100tkm riippuen vähän siitä keneltä kysyy.

                Öljyjä ei kannata ottaa marmorilta vaan laittaa vaikka Castrolin TAF-X:t tai Mobilin VS200 sisään tarvikeliikkeestä. Tälläkin foorumilla on ainakin 1 kattava ketju vaihteistoöljyistä.
                Paitsi jos kysyy marmorilta (btdt): Ei niitä vaihdeta, eli ns. auton elinikä. Joka ainakin salkun osalta voi olla vähän lyhkäisempi ;). Mulla vaihdettiin 250tkm kohdalla, tiiä sitten olisiko aiempi vaihtaminen vaikuttanut tyypilliseen varsinkin kylmänä vähän huonoon kakkosen synkkaan.

                Comment


                • #9
                  Jep, vanhoilla öljyillä on kyllä suuri vaikutus. Golfissa kenkkuili kolmonen ennen öljynvaihtoa ja nyt vaihdon jälkeen ei mitään ongelmaa. Castrolin TAF-X tuntuu toimivan hienosti itse vaihdettuna :)

                  Comment

                  Working...
                  X