Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4/100 ABS rele J106

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C4/100 ABS rele J106

    Epätoivoisesti yrittänyt etsiä c4/100 (1993) kytkentäkaaviota absien osalta, vastaan on tullut vain sellaisia mistä en ole löytänyt mihin releen J106 nasta 87a on kytketty. Se on siis normaalisti kiinni oleva, joka on suojattu sulakkeella (joka siis tässä tapauksessa on rikki). Hakusessa olisi siis tietoa mihin tuota käytetään/kytketty. C4/a6 kytkiksessä siinä ei ole mitään.

    Voisihan tuohon kolvata jonkin sulakkeen väliin, mutta kun ei ole hajua mikä tuo alkuperäinen on kooltaan, ja mikä sen on rikkonut. Tähän veikkaan mahdolliseksi mittarimodia c4/100 -> c4/a6 (oli pieni härökytkentä), mutta kun en tiedä missä kohtaa mokoma rele lopetti toiminnan.

    Jossain urkin kytkiksessä se on kaiketi suoraan maassa kiinni, jos alarivissä on pallon sisällä numero (joka kaiketi vastaa maadotuspistetä).

    #2
    Jos kytkistä ei löydy, auttaisiko mallikappale? Mulla on se vitoskoneinen tallin pihassa, siitä voi koittaa käydä ottamassa mallia, mikäli tarvii.

    Comment


    • #3
      ABS-malli vähän muuttui juuri 1993, tuli diagnostiikka yms., mutta tuossa noita kytkentäkaavioita Audi 100 kytkentäkaavio:
      http://www.diakom.ru/CAR/Audi/1993/1...NG%20DIAGRAMS/

      Comment


        #4
        Unohtui tänne raportoida, mutta näyttää siltä ettei siinä releessä ole sulaketta. Eli muutin tuon ohjeen mukaisesti kytkentää https://24max.de/audifaq/A6_KI_umbau/ ja sen jälkeen absit ei toimineet ollenkaan, ja antoi vikakoodia tuosta releestä J106:
        00302 - ABS Solenoid Valve Relay (J106)
        35-00

        Releen pohjaan on merkitty tosin S1 ja sitä väliä kun mittailin niin ei ollut yhteyttä kumpaankaan suuntaan. Tinailin siihen väliin sitten sulakkeenpaikan ja lopputulos oli sitten palannut mittariston sulake.
        No otin sitten vanhan rikkinäisen mittariston ihan vaan testiksi hajosiko mittaristo vai mikä sille tuli. No vanhalla mittaristolla absivalo toimikin ihan oikein, eli rele olikin ollut täysin kunnossa, eli veikkaan että se komponentti on kumminkin diodi (en näe sitä käytännössä olleenkaan, joten merkinnöistä en osaa sanoa). Olin varmaan tohinoissani mitannut jompaankumpaan suuntaan väärät piikit.

        Löysin itse myöhemmin S4:n kytkiksen ja c4/a6:n, joita ihmettelemällä absivalo näyttäis muuttuneen siten, että pinni tosiaan vaihtuu 13->19 ja signaali pitää kääntää niinkun ohjeessa sanotaan, mutta ei ainekaan minulla toiminut.

        No onneksi arto_s:ltä löytyi ylimääräinen mittaristo, ja sain kahdesta rakenneltua toimivan version (lisämittarien piuha pitää viellä tinailla piirilevylle kun möllöttävät pimeänä).

        Ei muuten ole tuossakaan vepekin linkkaamassa kytkiksessä sitä pinniä 87a joka liittyy juurikiin siihen abs valon toimintaan.

        Comment

        Working...
        X