Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RFC Imports - Audi ruotsista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onkohan Stefan lomilla vai mikä? Ei meinaa yhteyttä saada millään.
    Edit: kipeenä oli, saatu kiinni.
    Viimeksi muokannut LauriJT; 13.4.2015, 11:11.

    Comment


      Onkos näitä muita firmoja mitkä välittää autoja Ruotsista?

      Comment


      • Ei kauhean hyvin taida enää firma olla kuosissa... Ei juuri vastailla mihinkään viesteihin...
        Mitäs muita vaihoehtoja on?

        Comment


        • Onko kenelläkään tietoa tuoko Stefan enää autoja Ruotsista?

          Muutaman viikon olen yrittänyt soitella ja lähettää sähköpostia, mutta ei vastaa puhelimeen tai viesteihin.

          Viimeiset viisi Audia tullut RFC:n kautta ja homma toiminut hienosti. Harmittaa jos nyt joutuu etsimään uuden välittäjän. Olisiko mitään muuta vaihtoehtoa? Saksa toki vaihtoehto, mutta jotenkin nämä Ruotsi autot tuntuu luotettavammalta vaihtoehdolta ja kokonaisuus saattaa tulla jopa halvemmaksi.

          Comment


            Toi on ihan normaalia että ei vastaile..

            Yritin viime vuoden puolella saada autoa sieltä, kahta eri vaihtoehtoo,
            vastasi mun puheluihin ,teksitiviesteihin, s-posteihin sen jälkeen kun autot oli myyty jollekin muulle, että on ollu vähän sitä ja tätä...

            Comment


            • Samaa oli minullekkin ettei vastaa. Siinä meni vajaa 2 viikkoa kun soitti niin oli ollut sairaana... Sen puhelun jälkeen ei kuulunut mitään.

              Comment


              • Joo ei vastauksia ja selityksiä roakapostiin menneistä viesteistä vaikka lupasi soitella seuraavana päivänä takasin... Eli en suosittele myöskään...

                Kk-import hoiti minulle sitten auton suomeen. Hyvin toimi!

                Comment


                • Itseäni ihmetyttää jonkun firman käyttäminen näihin auton tuontiin. Eikö iso ihminen osaa itse mennä sitä hakemaan? Jos ruotsi ei taivu, niin onhan englanti, jota kokemuksesta tiedän, että sillä jopa tulee toimeen jopa Albaniassa. Joskus hyvin, joskus vähemmän hyvin, mutta kumminkin. Tietenkin tekninen sanasto voi olla hukassa, mutta sitä varten on netti ja yleensä auton tiedot on myynti ilmoituksessa. Joten laiva perseen alle, auton tiedot takataskuun, koeajo, tarkka tutkiminen, ja loppu herran haltuun. Ei se muutu miksikään, mistä maasta auton ostat. Eikä tarvitse maksaa turhasta!

                  Comment


                  • Ei se ihan niin simppeliä ole. Ruotsalaisilla tuntuu olevan jotain suomalaista ostajaa vastaan kun eivät halua edes peruskysymyksiin vastata. Lähepä siinä sitten toiselta puolen ruotsia autoa katsomaan mikä sitten osoittautuu vielä pommiksi kun myyjä ei viitsi vastata mitään

                    Yritin itsekin ensin että hakisin itse auton mutta ei siitä tullut mitään juurikin tuosta syystä.

                    Comment


                    • Ittellä kans kokemus yrittää ostaa auto ruotsalaiselta. Kiitos kuuluu kaikille niille jotka eivät ole lähettäny ruotsin kilpiä takaisin. Soitin kyseiselle myyjälle, puhui hyvää englantia. Mutta homma pyssäsi siihen että ei ollu luottoa että homma menisi hienosti. Olisi ollu siisti ja hyvin pidetty c4 avant 2.5tdiq.

                      Comment


                        Joo järjestään tahtovat että rekisteröidään ruotsalaisen nimiin. Käsittääkseni eivät saa pois rekisteristä ilman kilpiä.

                        Comment


                        • Autoliikkeistä ostettaessa toimii paremmin. Jos jollakin on vaikeuksia ruotsin kielen kanssa niin voin auttaa tarvittaessa. Itse asun Vaasassa joten voin noutaakin auton Uumajasta jos vain myyjä suostuu sen satamaan ajamaan. Työkaveri haki juuri volvon Tukholmasta, autoliikkeestä eikä ongelmia ollut.

                          Comment


                          • Saavat. Paikallinen Trafi jostain syystä ei vaan ole saanut melkein 10v vanhaa ohjeistustaan päivitettyä Suomen osalta. Suomen ja Ruotsin välillä pelaa tietojenvaihto jossa toisessa maassa aiemmin rekisteröidyn auton rekisteröinti toiseen maahan automaattisesti menee tiedoksi toiseen päähän.

                            Comment


                            • Minulla kokemus itseasiassa päinvastoin, että yksityisten kanssa onnistuu helpommin ja liikkeet eivät taas reagoi millään lailla. Viimeisin oli kyllä silti jo todella työläs. Kaupan teko venyi useita päiviä, kiitos myyjän.

                              Comment


                              • Itseäni ihmetyttää jonkun firman käyttäminen näihin auton tuontiin. Eikö iso ihminen osaa itse mennä sitä hakemaan? Jos ruotsi ei taivu, niin onhan englanti, jota kokemuksesta tiedän, että sillä jopa tulee toimeen jopa Albaniassa. Joskus hyvin, joskus vähemmän hyvin, mutta kumminkin. Tietenkin tekninen sanasto voi olla hukassa, mutta sitä varten on netti ja yleensä auton tiedot on myynti ilmoituksessa. Joten laiva perseen alle, auton tiedot takataskuun, koeajo, tarkka tutkiminen, ja loppu herran haltuun. Ei se muutu miksikään, mistä maasta auton ostat. Eikä tarvitse maksaa turhasta
                                Itse maksaisin mielelläni siitä työstä, koska säästää aikaa ja rahaa. Lapsiperheissä ei ole aikaa liikaa ja toiminimellä kun tekee töitä niin se on menetettyä rahaa jokainen päivä ja vaikk olisi palkkatöissä niin pitäisi pitää lomia ja jos Saksasta hakee niin ei ihan parissa päivässä reissua tehdä. Ruotsin reissu onnistuu helposti viikonlopussa jos on kohde ostokelpoinen.

                                Parashan on autonhaku yhdistettynä lomaan.

                                Mutta nämä on näitä mitkä on kiinni elämäntilanteesta. Ensin se 1000€ hakupalkkio tuntui hirveän isolta summalta mutta kun laskee omat kulut ja käytetyn ajan niin itse päätyisin käyttämään palvelua. Makuasioitahan nämä...

                                Comment


                                • Näimpä juuri, ei siinä itse hakemalla perheellinen säästä yhtään tuohon hakupalkkioon nähden. Mitä itse laskin, viikonloppukaan ei taida reissuun riittää jos hakee toiselta puolen ruotsia ja kalliimmaksikin itseasiassa tulisi.

                                  Comment


                                  • Ei tulisi itsellenikään ekana mieleen käyttää lomapäiviä jossain rekisteröintivirastossa siirtokilpiä hakemassa jne. Mielummin töissä tienaamassa taikka lasten kanssa pulkkamäessä. Auto tuodaan pihaan sitten jonkun muun toimesta.

                                    Marraskuussa haetutin auton tutulla joka halusi lähteä autonhakureissuun matkakuluja vastaan. Sai ajella autobaanalla lappu lattiassa ja kyläillä tuttujen luona matkan varrella, kaikki voittivat. Ensi kerralla varmaan rekan lavalla Suomeen, jos ei noutajaa yhtä helposti.

                                    Comment


                                    • Itse lomaillessa oli aikaa hakea auto Tukholmasta, laskin että puhelukulut, Carfax unlimited, taksi kentälle, lento, juna, taksi -> autokauppa Tukholman vieressä -> lautta hytillä Hkiin = 470€.

                                      Tossa meni perjantaipäivä ja sitten ollaan tolla kustannuksella Helsingin satamassa josta Suomen viranomaiset aloittavat sitten sen ahteriin kairaamisen. Bussilla, Kapellskäristä yli ilman yöpymistä ja aikaa käyttämällä tosta saa pudotettua pari sataa pois.

                                      Menee harrastuksen piikkiin.

                                      Ja sanottakoon vielä että kolme isoa autoliikettä kieltäytyi myymästä mulle autoa kun kuuli että menee Suomeen, joten kannattaa selvitellä ennenkuin lähtee.

                                      Comment


                                      • Parin päiväkotiikäisen lapsen ja sellaisen työn vuoksi että en täältä oikeastaan päivää kauempaa pois voi olla, niin ei ole vaihtoehtoja kun tuottaa auto. Stefanilla homma toiminut ennen tosi hienosti ja muutaman sadan säästön vuoksi en lähtisi itse autoa hakemaan. Harmi että on nyt ryssinyt koko homman.

                                        Olisi tietysti fiksua että edes ilmoittaisi että nyt ei tuo autoja. Ei tarvisi sitten tälläkään päätä vaivata :)

                                        Täytynee selvittää tuota KK-importia ja sitten löytyi salon autoagent, joka tuo tosin vaan tukholman lähistöltä. Löytyyköhän muita vaihtoehtoja?

                                        Comment


                                        • Eikö Ruotsista onnistu auton haku pelkän rekkafirman toimesta? Itse olen ostanut saksasta aika monta autoa Dekran papereiden (ulkopuolinen autonarvioija) perusteella ja rekkafirma on käynyt auton hakemassa autoliikkeestä kun maksusuoritus on näkynyt autoliikkeen tilillä. Saksasta saa auton rekalla kotiovelle 700-1000eur:lla. Ruotsista varmaan halvemmalla.

                                          Comment


                                          • Itse menin aikanaan saksaan ostamaan autoa "tiukalla" aikataululla juurikin dekran paperin ja myyjän puheiden mukaan. Ei paljon naurattanut, kun maalipinnassa oli satoja naarmuja ja useita kymmeniä pohjamaaliin saakka. Nämä ei näkyneet kuvissa( ja dekran paperissa ei moisista ollut mainintaa. Taisi olla mainittu joku yksittäinen kontin naarmu vain.
                                            Liekkö tuttu dekran kaveri jobbarilla, mutta hieman ketutti.
                                            Samaa laskin viime syksynä perheellisenä. Kesälomalla olisin yhdistänyt lomareissun samaan, mutta kun olisi pitänyt asioikseen ottaa kahden aikuisen lomapäiviä, lennot 2+2 ja hotellit yms. saksaan totesin säästäväni pitkän pennin kun jätän haun muille :) Toki jos tukholmasta löytyy se mieluisa ja halvempi, niin sitten. Monesti omissa kohteissa vain on ruotsin autot olleet selkeästi kalliimpia ja huonommin vaihtoehtoja.

                                            Comment


                                            • Sen rekkafirman käytön kaataa se tosiasia että ruotsalainen ei monesti ala myymään. Ja juurikin sen kilpitouhun takia..

                                              Comment


                                                Pyytää ajamaan satamaan ja jos auto on hyvä niin paperien teko ja kilvet irti. Tämän jälkeen auto laivaan? Onnistuisko noin?

                                                Comment


                                                • Tuota yritin omassa tapauksessa mutta ei halunnu siltikään myydä.

                                                  Comment


                                                  • Mikäs se nyt on sitten tällähetkellä se tuontifirma, jonka kautta kannattaa alkaa nopeilla liikkeillä ruotsin tuontia kyseleen? Ilmeisesti ainakin toi KK-import on yksi. Oliko Salon Autoagentista kokemuksia? Tietty RFC:lle vois kyselyä kans pistää, mut ei tässä viikkotolkulla viitti vastausta odotella, kun hyvältä vaikuttava yksilö olis kiikarissa.

                                                    Comment


                                                    • Jos ihan sataprosenttisesti lakipykälien mukaan ei siellä ruotsissa välitä asioida, niin aina voi hakea kotimaiset siirtokilvet ja niiden kanssa kurvailla satamaan. Jos oikein hyvä yksilö löytyy, voi hakea jo siihen valmiiksi, silloin ei ole papereissakaan ongelmaa.
                                                      Kotimaiset tarrakilvet (ainakin pari vuotta takaperin) kelpasivat ympäri euroopan.

                                                      Comment


                                                      • Törmättiin viime viikolla juurikin tuohon että ruotsalainen myyjä ei myynyt suomalaiselle. Mikä asiassa suretti eniten oli että myyjä ei varsinaisesti ollut automiehiä eikä tiennyt asioista mitään, mutta oli kuullut niin paljon paskaa muilta ruotsalaisilta että kieltäytyi täysin myynnistä ja that's it. Sitten vasta muuttui ääni kellossa kun eräs kaveri joka omaa täkäläisen kansallisuuden soitti ja sovittiin kaupat hänen nimilleen. No nyt Suomessa taas yksi kpl komia C55:nen lisää.

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Oko^^ Näytä viesti
                                                          Jos ihan sataprosenttisesti lakipykälien mukaan ei siellä ruotsissa välitä asioida, niin aina voi hakea kotimaiset siirtokilvet ja niiden kanssa kurvailla satamaan. Jos oikein hyvä yksilö löytyy, voi hakea jo siihen valmiiksi, silloin ei ole papereissakaan ongelmaa.
                                                          Kotimaiset tarrakilvet (ainakin pari vuotta takaperin) kelpasivat ympäri euroopan.
                                                          OT: Kyllähän ne varmaan kelpaa mutta en välttämättä haluaisi Saksalaisen poliisin kanssa asiasta kinastella tien päällä. Onkos niissä edelleen pykälä että matkan täytyy alkaa Suomesta?

                                                          Comment


                                                            Ite kävin auton Ruotsista pari kuukautta sitten. Siirtokilvet valmiiksi autolle eikä mitään ongelmaa ollut. Vakuutukset sai otettua vasta kun auto oli Suomen puolella tai ainakin Lähitapiola ei suostunut laittaamaan vakuutuksia aikaisemmin voimaan.

                                                            Comment


                                                              Kaikkiin ruotsista hakemaani autoihin on saanut vakuutuksen suomen puolelta. VIN-numero vaan vakuutusyhtiölle. Näin ainakin pari-kolme vuotta sitten.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X