Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ostoa harkitsemassa: A6 (C6/4F) TDI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Itse olen kutosen penkeistä täysin erimieltä kuin ylläolevat. Perusjakkarat ristiselänsäädöllä ja muistilla parhaat pitkänmatkan penkit. Tosin olenkin keskimääräistä läskimpi. :D

    Mutta tuosta ylläolevasta, itse en A6:sta tuolla neekerimallin mmi:llä ottaisi missään tapauksessa. Vähintään mmi high+audi sound system, mutta mieluummin sellainen jossa navi ja peruutuskamera.

    Comment


    • Pystytkö avaamaan vähän mitä meinaat tuolla neekerimallin MMI:llä. Itselle ei ole tuttu asia kun en ole vielä päässyt niin syvälle tähän maailmaan. Mitä ominaisuuksia tuosta mallista jää uupumaan, tai mitä siinä käytännössä on? Onko näytössä siis aina navigointi, jos se on värillinen ja suurempi kuin tuo linkitetty?

      Jakkaroilla ei suurta merkitystä ole, mieluiten ei kuitenkaan täysnahkoja, eikä ehkä pappamalleja, eli väliin taitaa jäädä kangassportit ja "puolinahka"sportit?

      Tuo linkitetty voisi olla ihan ok, mieluusti kuitenkin muutaman vuoden nuorempaa ehkä etsisin, eikös jossain vaiheessa moottorin speksit muuttunet 171kw -> 176 kW ja kulutuslukemat vähän laskivat? Lieneekö muita teknisiä merkittäviä muutoksia koneessa? Olen jotenkin ymmärtänyt, että jotain teknisiä asioita on korjailtu faceliftissä?
      Viimeksi muokannut Ksisi; 8.4.2014, 12:48. Perustelu: lisätty kysymys näytöstä.

      Comment


        Joo enpä huomannu, en ottas minäkää tuota nekrumallia..Eli ei ole värinäytöllä ja taitaa puuttua ainakin navigaattori myös? ja onhan se kamala näkönenkin..

        Comment


          Ei ne kyllä ole ns perusjakkarat, jos löytyy muisti ja ristiselän säätö. Perus-perusjakkaroissa kun ei sellasia taida olla, tai sitten on maakohtaisia eroja.
          Tässä esimerkkiautossa on sellaset perusnahkat, jotka ei ollu kovin häävit.
          http://www.kamux.fi/Vaihtoautot/Vaih...XNB363/AUDI/A6

          Comment


            Tuo mmi basic siis tuolla järkyttävän rumalla punasävynäytöllä. MMI high:ssa 6,5-7" väriruutu, huomattavasti mukavampi katsella. Lisäksi tosiaan Audi sound system(dsp, 3 kaiutinta etuovissa+jotain muuta) tainnut tuon high-version kanssa tulla aina, joka siis sekin jo huomattavasti perusäänentoistoa parempi.

            Itse tosiaan käsitän perusjakkarat noina "ei sporttijakkaroina", mutta tosiaan en ole ajanut itse sellaista jossa ei olisi sähkösäätöjä ja ristiselän säätöä. Mutta ilman noitahan suurin osa suomessa myytävistä taitaa olla.

            Comment


              Pakko sanoa että reilu 3kk omistuksella täysin karvalakki 4F 3.0tdiq oli pirun hyvä laite. Itseä ei haitannut se että oli tavispenkit ja monokrominäyttö. Selkä on tarkka penkeistä ja siirtyminen Volvosta saksalaisiin penkkeihin lopetti selkävaivat reissuilla. Toki sportit on paremmat, mutta hyvin pärjäsi vakioillakin.

              Comment


              • Kutosen sporttipenkki on toisaalta sellainen että siinä jaksaa istua reilu 1000 km päivässä jos tarve vaatii ja tuollaisia 500 km siivuja vetää ihan mielellään. Ainoastaan Bemarin 5- ja 7-sarjojen ns. comfort-penkki vetää vertoja tuolle.

                Comment


                • Osaako joku vielä konkretisoida tuota S-linen ja normaalimallin eroa (alusta, ulkonäkö, sisusta, muut?). Olen huomannut, että s-line istuimia ainakin sisällä on joissakin ja urheilullisempi ratti, mutta niitäkin on muutamaa eri näköistä.

                  Entäpä tuo moottoripuoli, eniten kiinnostaa tosiaan 176 kWh versio. Onko tällä ja sen edeltäjillä (ennen faceliftiä) suuria eroja luotettavuudessa/luonteessa? Entä onko 176 kWh versioissa eroja, saksan myyntilistoilla ainakin tuntuu olevan kaksillä eri päästöillä/kulutuksilla 179 g ja 189 g, mistä lie johtuu?

                  Kuume nousee :)

                  Comment


                    S-Line-varusteita on saanut sekä sisäpakettina että ulkopakettina, toisistaan riippumatta. Kummassakin tapauksessa auton mainitaan olevan S-Line. Ei siis ole ihan yksiselitteistä, mitä sieltä löytyy. Kaiken lisäksi lähes kaikkia pakettien varusteita on saanut erillisinä lisävarusteina.

                    Ei ne automyyjien ilmoittamat kulutus-/päästölukemat aina ole oikein. Olisiko 10 gramman ero selitettävissä vaihteiston erolla - manuaali/automaatti? Kannattanee kuvitella, että yksi myyjä ottaa päästötiedot vastaavan automaattivaihteisen auton tiedoista kun kyseessä onkin manuaali. Lyhyesti sanottuna, myynti-ilmoituksissa tiedot ovat epäluotettavia. Luotettavammat tekniset tiedot löytyvät Audin saksankielisten sivujen kautta, klik.

                    Comment


                    • Ite ostin la 2009 vuotisen A6:n, jossa on S-line sisusta ja alusta. Sisusta on siis ainakin itsellä kokomusta ja penkit puolinahkaiset, tykkään kovasti. Samoin ratti ja vaihteenvalitsin on päällystetty rei'itetyllä nahalla.

                      Ymmärtääkseni S-line ulkonäköpakettiin kuuluu helmat, takadiffuusori ja sumuvalot ovat eri malliset... Kellään tietoa, käykö takadiffu norm. puskuriin? (ja anteeksi jo etukäteen jos siitä on tässä keskustelua ollut)

                      Tänään pitäisi noin muuten perehtyä hiukan, mitä tuo auto tarjoaa. Lähinnä sähköinen lisälämmitin pitäisi löytää, kun sellainen siinä kuulemma on ja toimii MMI:n kautta...

                      Ja vielä tuosta kulutuksesta, 176 kW mylly (ei sähkön kulutusta mittaava 176 kWh kone) vienyt ensireissuilla selkeästi enemmän kuin luvattu. Alle seiskan pääsee tyhjällä kuormalla vain jos hissuttelee 80km/h.

                      Comment


                      • Sline ulkopaketissa on erilainen etupuskuri, takapuskurin diffuusori, takaluukun yläreunassa isompi spoileri ja matalampi alusta.

                        Sisustassa S-line tarkoittaa yleensä S-line penkkejä ja sporttirattia (3-puolainen) Sisustaan on kuitenkin valita komponentteja myös erikseen. Esim penkkejä on olemassa ainakin kankaspenkit sähköisellä ristiselänsäädöllä, puolinahka (nahka+kangas sekä nahka+alcantara penkit sähköisellä ristiselän säädöllä, normaali kokonahkapenkit manuaalisella tai sähköisellä säädöllä, Kokonahkaiset S-line penkit manuaalisella säädöllä (sähköinen ristiseläntuen säätö) tai täysillä sähköisillä säädöillä. Sitten sähkösäätöisiin on saatavilla vielä muistiominaisuus.

                        Noissa kutosissa siis varusteet voivat vaihdella miten tahansa, Eikä jostain yksittäisestä varusteesta voi päätellä muita. Lisäksi automyyjillä ei juurikaan ole ymmärrystä noiden päälle, joten nettiauton ilmoitusten vertailu on melko hakalaa. Esim S-line merkki puskurissa ei tarkoita S-line ulkopakettia, ja TEL nappi MMI:n käyttöpaneelissa ei vielä tarkoita että puhelin valmius olisi asennettuna. Auton hulotkirjan ensimmäiseltä sivulta löytyy varustetarra, josta voi lukea mitä kaikkea autoon on tehtaalla asennettu (Varusteet koodattuina 3 kirjaimisilla lyhenteillä).

                        Tuosta koneesta on jo niin paljon keskustelua täällä (tässäkin topikissa). Pääsääntöisesti kuitenkin melko luotettava kone ollut, Joitain huono-onnisia yksilöitä tietysti väliin sattuu.

                        Comment


                        • Kiitos kattavista vastauksista, näin pelkäsinkin tuon S-linen olevan, eli vertailu on vaikeaa. 176 kW luonnollisesti, liikaa tullut tuijotettua sähkönkulutuksia :) !

                          Lueskelempa vielä lisää tätä topickia ja käytän hakua, tarkennellaan tarvittaessa kun taas kysymyksiä nousee. Koeajoja täytyy lähteä myös etsimään...

                          Comment


                          • A6 penkeistä

                            Niin ihmettelen joidenkin kommentteja A6 penkeistä. Jos ajetaan radalla varmasti sporttipenkit jotka ilmeisesti tuo sivutukea ovat perustellut. Itse ajoin eilen Muoniosta Olokselta alas Tampereelle ja ei selkäni vihoitellut tai nuo mun S-line A6 penkit aiheuttaneet minkäännäköistä selästä johtuvaa päänvaivaa. Tolppapoliisit taas huolehtivat ettei Saksan moottoritie nopeuksiin suunniteltuja tehoja tarvittu matkalla ja kulutus oli vastatuulta koko matkalla nyt 6,4l/100km.

                            Niin ja toi nelivetoauto olisi tietysti hyvä ominaisuus, mutta hyvin olen ainakin tänä talvena pärjännyt etuvedolla kun ei ole ollut talvi pahimmillaan. Nyt Lapissa oli kyllä vielä 69cm lunta mutta päätiet aivan sulat.
                            Jos mietitään A6 autoa taas lastattuna täyteen ja peräkärry paino päälle varmasti isompi kone on perusteltu, siitä vaan joutuu maksamaan aikas paljon. Itse olen tyytyväinen tuohon 2.0 L kokoon vaikka ajan puulasteja kärryllä. Asia on eri jos on mahdollisuus maksaa isompaa hankinta hintaa ja käyttömaksuja ja tarvitsee autossaan niitä ominaisuuksia.
                            Ajan nykyään 35..45tkm vuodessa, öljyä lisään 0,5l 14tkm jälkeen vaihtovälillä siis kerran.
                            Olen ymmärtänyt, että tuon öljyn viskositeetti on valittu se. kylmäkäyttöominaisuudet on hyviä, mutta hiukan sitä tuppaa kulumaan. Kyllä se seuraavakin autoni on myös A6 farmari ja diesel.

                            Comment


                            • Joo enpä huomannu, en ottas minäkää tuota nekrumallia..Eli ei ole värinäytöllä ja taitaa puuttua ainakin navigaattori myös? ja onhan se kamala näkönenkin..
                              Nono, eipäs haukuta meikäläisen pirssiä...ei se nyt ihan negromalli ole!:) Olisihan se monivärinäyttö ja navi ollut plussa, mutta omassa kriteeristössä tota ostaessa täyttyi riittävän monta kriteeriä!:)

                              Onhan se monivärinäyttö hienomman näköinen ja navi olisi iso plussa. Hyvin harvassa ns.Suomi autossa niitä kuitenkaan on johtuen järkyttävästä hinnasta kun auto ostettu uutena. Olisiko ollut navi jotain 5000-6000€ luokkaa muistaakseni. Vielä ei ole tielle jättänyt tuolla kaksivärinäytöllä!:)

                              Penkit on makuasia...jos on kuskilla tarpeeksi kokoa niin sporttijakkarat voi olla jopa epämukavat eli kropan koko ratkaiseen. Tällaisena hukkapätkänä on sporttijakkarat olleet ehdottomat että pysyy penkillä mutkissa!
                              Viimeksi muokannut jaarli81; 13.4.2014, 11:15.

                              Comment


                                Autokuume nostaa täälläkin päätään, yhtä kävinkin viime viikolla jo koeajamassa. Kunto ei vastannut myyjän puheita, ja xenonit puuttui.

                                Oliskohan tässä Jyväskylän lähistöllä kenelläkään palstalaisella ilmajousitusta omassaan, ja olisiko päässyt testaamaan/koeistumaan miten eroaa normaalista? Lukemani perusteella tuo alkaa päästä ns. pakko saada varusteiden puolelle tämän mallin osalta.

                                Comment


                                • Mulla on tuo facelift Allroad pihassa samalla kylällä. Ilmajousitus on pakollinen varuste ensimmäisiin pakkasiin asti ;). Omassa oli pakkasilla ongelmia ilmeisesti kosteuden kanssa. Luultavasti se kuivain on jotenkin alimitoitettu ja ei onnistu estämään kondensoituvan kosteuden haittoja. Mulla auto päivät lämpimässä tallissa töissä, joten sekin varmasti aiheuttaa oman osansa tuosta ongelmasta. Pakkasten mentyä toimii taas kun unelma.

                                  En nyt tiedä miten selvästi tuon ilma-alustan eron huomais pikaisella testillä, mutta voithan tuota käydä kattelemassa.

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja Ksisi Näytä viesti
                                    Niin ja tuohon 30 000 haarukkaan saisi passatin tuoreempana ja takuulla Suomesta: http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/6167087

                                    Näkemyksiä ja vertaistukea siis tarvitaan :)
                                    Perjantaina koeajoin uuden Passat Alltrack 2.0TDI DSG:n oman Allroadin ollessa huollossa ja kotiin lähtiessä oman ratissa hymyilytti ihan eri tapaan. Pidä vaan tähtäin korkealla, ihan eri autoista kuitenkin kyse :).

                                    Comment


                                      Allroadeja myös katsellut, eli ei menisi varmaan hukkaan kerta täällä päin vaikutat. Laitan sulle msuomal yksityisviestillä jatkot aiheesta.

                                      Comment


                                        Mulla ois ilmajousinen ,keskiviikkona aamupäivästä Jyväskylässä.

                                        Comment


                                          Voi käydä täälläkin ihmettelemässä, jos on tarvetta...
                                          :-)
                                          yv:tä vaan kehiin.

                                          Comment


                                            Kiitokset ari ja Kari K. tarjouksista, ei sattumalta kummallakaan ole vielä manuaaliaskilla? Pikaisen kokeilun perusteella leppoisa tuo automaattikin oli, ja on automaattilootalla oleva auto itsellä ollut ennenkin.

                                            Silti manuaali houkuttelis, aika harvinainen taitaa vaan olla.

                                            Comment


                                              Automaattihan tuo on,jota kyllä suosittelen lämpimästi.

                                              Comment


                                                Niin ihmettelen joidenkin kommentteja A6 penkeistä. Jos ajetaan radalla varmasti sporttipenkit jotka ilmeisesti tuo sivutukea ovat perustellut. Itse ajoin eilen Muoniosta Olokselta alas Tampereelle ja ei selkäni vihoitellut tai nuo mun S-line A6 penkit aiheuttaneet minkäännäköistä selästä johtuvaa päänvaivaa.
                                                S-line penkit onkin erittäin hyvät ilmeisesti, ja hyvin lähellä ns sporttipenkkejä, ellei jopa samat.
                                                "Karvalakkimallien" perussohvat ovat erillaiset.

                                                Sport penkkit ovat monasti jämäkämmät muutenkin ja omaavat isommat muotoilut. Ei ne kuitenkaan mitään kuppipenkkejä ole.

                                                Minulla tarvitsee olla ristiselän tuki, tai minun hartiat vetää jumiin ja sitä ei ole kaikissa penkeissä. Minun mielestä aika typerä puute premium luokan autossa.

                                                Comment


                                                • Xsenon valoista

                                                  Ok jos penkit on karvalakki mallissa erilainen kuin S-line. Luulin että facelift koskee vain maskia.

                                                  Yksi tuttu A6 kuski päivitteli minulle hintaa, kun joutui vaihtamaan Xsenon etulampun. Itse en kaipaile tienpäälle kaasupurkaus valoja niitä autoja vastaan ei ole ollenkaan kiva ajella, ja korjauskustannus lampulle aivan järjetön. Kannattaa ottaa huomioon, jos /kun selvittää asioita.

                                                  Comment


                                                    Sekin vähän taas riippuu mikä niissä Xenon valoissa on ollut rikki. Polttimot on selkeästi kalliimmat, mutta eipä niitä kovin usein tarvitse vaihdella. Kestävät helposti vuosikausia menettäen toki hieman valotehoa.

                                                    Polttimot D2S tai D2R tyyppisenä maksaa reilusti alle satasen. Merkkitiskillä luultavasti saa noistakin maksaa itsensä kipeäksi.

                                                    Comment


                                                      Nikolle: Automaatti myös täällä...

                                                      Comment


                                                        Kuitti. Kyllähän se tomaatti tuommoiseen sopii mainiosti, hetken vaatii taas totuttelua muutaman vuoden manuaalikauden jälkeen.

                                                        Kiitokset vielä msuomal testihetkestä, autokuume kertaheitolla lukemiin 41,5 :) Missäs se lompakko olikaan?

                                                        Tässä täytyy nyt alkaa pitämään silmiä auki, onneksi on aikaa rauhassa etsiä. Varsinainen käyttö tuolle alkaa vasta syksymmällä.

                                                        Comment


                                                        • Reilu vuoden käyttökokemuksella oli kyllä tähän mennessä hienoin ja mukavin ajettava. Ei ihmeempiä vikoja perushuoltojen ja pyöränlaakereiden lisäksi.

                                                          Tuskin olisi luovuttu ellei olisi oman asunnon hankinta edessä(ylimääräisen irrotus käsirahaan kun en takaajia halua pyytää) ja elokuussa toinen perheenlisäys sekä kilometrit tippui max.15tkm/vuosi.

                                                          Juoksevat kuluthan tuossa on aika miehekkäät. Nuukana miehenä ei oikein mitenkään voinut perustella miksi pitää tuota eli järki voitti tunteet...tällä kertaa:)

                                                          Comment


                                                          • No niin.
                                                            B7 meni vaihdossa 4f 3.0tdiihin avanttiin
                                                            -06 tippi. Varustelista mielestäni kunnossa.
                                                            Boset
                                                            Sporttinahat
                                                            Iso värinavi
                                                            Bi-ksenonit, sekä ledit.
                                                            Kuvaa varmaan tulee kunnes hirveät kesäbarzetat saadaan alta pois.
                                                            Hieno auto. Täytyy myöntää.

                                                            Comment


                                                              Muutama viikko takaperin kun kesärenkaat tuli laitettua alle, iski pienoinen "järkytys" koeajolla. Meinaan rengasmelu. En muistanutkaan pienen "vieraissa" käynnin jälkeen kuinka hyvin rengasmelu kuuluu näissä rinkelivolkkareissa. Saatika sitten kun istut takapenkillä, niin ei kuule edes omia ajatuksia. Hirveä kohina. Vielä kun puhutaan A6 kokoluokan laitteesta, niin ihmetyttää hieman että ei voida eristää kunnolla. Premium, ilman kunnollista äänieristystä.
                                                              Toki voi olla että ovat unohtaneet tuosta minun kulkineesta ne vähätkin eristeet pois. Renkaatkin näyttäisivät olevan "jo" kolmisen vuotta vanhat.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X