Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Navi plus RNS-D firmware päivittäminen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Navi plus RNS-D firmware päivittäminen?

    2001 vuoden auto, jossa RNS-D navi plus. Ostin uusimman (2010/2011) RNS-D malliin käyvän scandinavian karttalevyn marmorilta ja laite ei hyväksy sitä. "Cannot read CD". Googlaamalla sain tietoa, 2001 RNS-D hyväksyy kartat vain 2006 asti, jonka jälkeen se vaatii firmware-päivityksen. Tämä tieto löytyi netistä, luotettavuudesta en tiedä. Miten tämä firmware-päivitys tehdään, tai missä? Pitääkö tämä paikkaansa?

  • #2
    Olen mielestäni lukenut ihan täältä foorumilta että joku on sen päivittänyty kyllä onnistuneesti, vaikka hänelle oli marmorilla sanottu ettei se olisi mahdollista. Päivitys tapahtui muistaakseni niin, että uusi versio laitettii cd:lle joka työnnettiin sinne "navi cd:n" paikalle päivityksen ajaksi.

    Comment


      #3
      Tääl forumilla on kyllä jossain päivitys ohjeet jos en aivan väärin muista. Vaatii tosiaan levyn miltä päivittää. Voit helposti tarkistaa onko viimeisin firmis sisällä. Zoomaa ja jos pääset 50m asti, on laitteessa viimeisin firmis.

      Comment


      • #4
        Vähän on vaikea zoomata jos se navi ei futaa ollenkaan, mulla ei siis ole toimivaa CD:tä siihen. :)

        Löysin netistä ohjeet ja viimeisimmän firmiksen tuohon RNS-D malliin, päiväys syyskuulta 2003.

        http://www.lumpistefan.de/Audi/image...X_10092003.zip

        Odottelen tänään soittoa marmorilta voivatko he tehdä jotain, jos eivät niin ajan tuon päivityksen itse.

        1. purkaa tiedostot koneelle
        2. tee tiedostoista ISO-file
        3. polta ISO-file CD:lle mahdollisimman hitaalla nopeudella
        4. CD naviin, sammutus, virrat päälle navi + "flag"-nappi pohjassa. Päivityksen pitäisi alkaa.

        Comment


        • #5
          Laitetaan vähän tietoja lisää. Eli selvisi et mulla on jälkiasennettu RNS-C malli... ex-omistaja ostanut RNS-D mallina mutta eipä ollutkaan ja myyjään ei jostain kumman syystä saatu enää yhteyttä. Jotta tällaista ei enää pääsis tapahtumaan niin löysin listan Navi Plus C/D vehkeistä. Jos ei ole DX, niin on RNS-C malli. Käännetty Saksasta googlella, saa nauraa...

          Riippuen ajoneuvon etulevyn ja osanumerot ovat erilaiset.

          A2
          8Z0 035 192 D TMC

          A3 8L
          8L0 035 192 Index D, F, G, kaikissa laitteissa, joissa TMC

          A4 B5
          8D0 035 192 D ei DX ilman TMC
          8D0 035 192 E TMC-DX
          8D0 035 192 g TMC-DX

          A4 B6
          8E0 035 192 ilman indeksiin ja indeksi-ja B kaikkien laitteiden TMC
          8E0 035 192
          8E0 035 192 B

          A8
          4D0 035 195 e ilman TMC-toiminto ei ole DX yksikkö
          4D0 035 195 H, K, TMC-DX

          A6 C5
          4B0 035 192 ei DX ilman TMC
          4B0 035 192 E ei DX ilman TMC vasta viikolla 48/99
          4B0 035 192 F TMC-DX viikolla 49/99
          4B0 035 192 H TMC-DX
          4B0 035 192 K-TMC-DX
          4B0 035 192 L TMC-DX
          4B0 035 192 M TMC-DX etupaneelin väri sielun

          Comment


          • #6
            Onkos joku onnistunut tässä. Mulla on päivitystiedostot koneella ja olen tehnyt kaksi eri levyä niistä mutta kumpikaan ei alkanut toimimaan, meni valikkoon mutta ei tunnistanut levyn päivityksen tietoja. vanha firmis on 1999 vuodelta. Millai tuo kuuluu polttaa, tein levykuvatiedoston ja poltin sen.

            Scandinavian kartoistakin (09-10) löytyy onneksi varmuuskopio kun koira söi levyn mutta en saa oikeilla asetuksilla poltettua mun asemalla ja levyillä, ei tosin toimikkaan ilman tuota päivitystä... Joku vois vähän jeesiä, vaikka privallakin.

            Comment


            • #7
              Jossain oli juttua et on jotenkin levyvalmistaja riippuvainen? Ei onnistunut tuo päivittäminen itseltäkään vaikka ihan imagella levyn poltin. Joku oli saanut vissiin toimimaan Verbatiumin levyllä?

              Comment


                #8
                RNS-D:ssä mulla toimii parhaiten Sonyn levyt.
                En muista, että onko firmislevy jotenkin suojattu, epäilen. Mutta Clone CD ja siihen teleatlas profiili toimii.

                Comment


                  #9
                  Onnistuin pari vuotta sitten päivittämään oman soittimen firmiksen. Enää ei taida olla edes levyä tallessa kun on muuttokin ollut tuossa välissä. Mutta kyllä se onnistuu jos on oikeita aihioita jne.

                  Ja mulla on toiminut parhaiten verbatimin levyt aso (?) pinnoitteella, eli levyn poltettava puoli on sinertävä, jos nyt oikein muistan.
                  Viimeksi muokannut RistoEe; 14.9.2012, 08:26. Perustelu: levyn lisäys

                  Comment


                  • #10
                    Neljääkymmentä aihiota ovat parhaimmat sössineet joten jätän tämän ammattilaisille, ei tuo mun asema ole varmaankaan tarpeeksi hidas. Erään ystävällisen foorumilaisen kanssa ollaan pari privaa vaihdettu (en viitsi mainita jos ei halua) ja katotaan saadaanko toimimaan.

                    Mistä saa varmuuden onko rns-d vaiko c malli, auto on toi -99 facelift ässä bosen systeemeillä, levyvaihtajalla ja tv virittimellä (josta ei näy mitään muuta kuin alkuräjähdyksestä johtuvaa kohinaa).

                    Comment


                    • #11
                      Jos pyytää dx levyä on d-malli

                      Comment


                        #12
                        Onko kellään tästä kokemuksia? 2002 -malliseen Navigation Plus -vehkeeseen.

                        http://www.caraudio24.de/Navigations...b1a3505b3d7565

                        Comment


                        • #13
                          Oliskohan kenelläkään lainata varmasti toimivaa kartta- ja/tai firmwaren päivityslevyä Navigation plus masiinaan? Mieluiten Lahden lähettyviltä.

                          Jotain karttalevyä tuo oma kone lähti lukemaan ja palkit liikkui, mutta karttaa ei ikinä näkynyt ruudulla vaan valitteli jonkin ajan päästä ettei pysty lukemaan levyä.

                          Olisi kiva varmistua onko itse laitteessa tai cd-asemassa feelua, vai eikö vain ole sopivaa karttalevyä itsellä.

                          Comment


                          • #14
                            Löytyykö netistä jostain toimivaa kartta cd:tä tuohon d-malliin?

                            Comment


                            • #15
                              Kysy realcars.fi jos suostuu myymään levyn mun vanhasta S6:sta.

                              Comment


                                #16
                                RNS-D mallit

                                Ainakin A4 B6 navigaattoreiden numerot on google kääntänyt väärin ja A on pudonnut varaosanumerosta pois. Sama A6 4B... Olisikohan alkuperäinen lähde tämä threadi.

                                A3 8L
                                8L0 035 192 mit Index D, F, G alle Geräte mit TMC

                                A4 B5
                                8D0 035 192 D non DX ohne TMC
                                8D0 035 192 E mit TMC, DX
                                8D0 035 192 G mit TMC, DX

                                A4 B6
                                8E0 035 192 ohne Index und mit Index A und B, alle Geräte mit TMC
                                8E0 035 192 A
                                8E0 035 192 B

                                A8
                                4D0 035 195 E ohne TMC Funktion, ist ein non DX Gerät
                                4D0 035 195 H mit TMC, DX

                                A6 C5
                                4B0 035 192 A non DX ohne TMC
                                4B0 035 192 E non DX ohne TMC bis KW 48/99
                                4B0 035 192 F mit TMC, DX ab KW 49/99
                                4B0 035 192 H mit TMC, DX
                                4B0 035 192 K mit TMC, DX
                                4B0 035 192 L mit TMC, DX
                                4B0 035 192 M mit TMC, DX Frontblende in Farbe soul
                                --------------
                                4B0 035 192 P, RNS-E mit DVD LW, TMC Funktion integriert !

                                Audi TMC Box als CAN gateway zwischen Kombiinstrument und navi plus DX, Teilenummer:
                                8E0 919 895, 8E0 919 895 A, 8E0 919 895 B, 4D0 919 894 und 4B1 919 894

                                Comment


                                  #17
                                  Lainaan tätä topikkia ja kysyn, olisiko Tampereen seudulla lainaan toimivaa firmwarelevyä RNS-D:lle?

                                  Comment


                                    #18
                                    Noissa tuntuu olevan sen verran varianssia, että "varmasti toimivaa" levyä on hankala luvata. Itse poltin muutaman kerran Clas Ohlsonilta tammikuussa ostetuille Verbatimin levyille ilman tulosta. Sen jälkeen hain Prismasta halvimpia Sonyn bulkkilevyjä ja poltin niille muutamalla nopeudella ja niistä toinen taisi lähteä toimimaan muutaman renkkauskerran jälkeen. Tuntuu, että on ihan tuurinn kauppaa miten päivityslevy toimii ja sama karttojen kanssa.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X