Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kellokosken Coupe Quattro 2.2 -86

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kellokosken Coupe Quattro 2.2 -86

    30-vuotta vanha haaveeni toteutui viime viikolla kun hain kotiin Hollannista grafiitinharmaan Kuatron :) Hymy ei ole vieläkään lähtenyt naamalta, mutta vielä sekin aika tulee.
    Itse olen tekniikka-asioissa melkoisen tietämätön, mutta.innokas oppimaan. Onneksi tietotaitoa löytyy kaveripiiristä. Voisitteko jeesata minua hieman alkuun parilla vastauksella?

    1. Täällä puhutaan autoista tyyliin typ81 ja typ85 jne. Mikähän minun autoni mahtaa olla?
    2. Kytkinremppa edessä. Mistä te kaivatte osanumeroita ja.osia? Kovasti surffannut mutta vaikeeta tuntuu olevan varsinkin jos ei tiedä oman autonsa tarkkaa tyyppiä jne. :)

    Vastauksista kiitollinen, Jussi (TUUSULA, KELLOKOSKI)

    ps.tulen tänne laittamaan jossain vaiheessa kuvia ja kuulumisia
    Viimeksi muokannut jta; 31.8.2014, 21:43. Perustelu: tervehdysten poisto

    #2
    Moromoro, näitähän on näköjään joka kylässä useempia ;)
    Tuolta löytyy verkkoversiona volkkarin alkuperäiset varaosakirjat http://www.partscats.info/ ja siitä googleen niin alkaa löytyä. Mulla on tallissa ko. laitteen vakiokytkin,asetelma ja vauhtipyörä hyvinkin siistikuntosina ylimääräsinä jos kiinnostaa.
    Viimeksi muokannut qbo; 31.8.2014, 21:15.

    Comment


      #3
      Tältäkin pääset katsomaan varaosanumeroita.

      Comment


      • #4
        Moi Aapo "naapuri" ja kiitos vastauksestasi. Ens yö meneekin sitten tuolla varaosia katsellessa...
        Onko sulla oleva kytkin ja vauhtipyörä siis käytetty mutta toimiva? Olen kiinnostunut...
        Viimeksi muokannut jta; 31.8.2014, 21:42. Perustelu: Jatkossa kaupankäynnit privaan ja tervehdyksiä, sekä allekirjoituksia ei käytetä täällä

        Comment


        • #5
          Kiitos vastauksista. Osaako kukaan ottaa kantaa tuohon tyyppikysymykseeni? Löytyykö jostain joku rautalankayhteenveto tyypeistä ja malleista?

          Comment


            #6
            Katso VIN numerosta, tästä decoder.
            Ja lisävarustekoodit katsot tästä. Toki en tiedä miten toimii jos kyse noin vanhasta autosta.

            Comment


              #7
              Täältä Audistien perus-sanastoa. Hyvä yleiskatsaus eri korimalleihin löytyy esim. Wikipediasta. Kun perusteet on räpylässä, on helpompi lähteä hakemaan yksityiskohtaisempaa tietoa muista lähteistä.

              Takakontin pohjassa on verustetarra, josta selviää mm. moottorin ja vaihteiston koodit, värikoodi, varusteet ja runkonumero. Jos runkonumero alkaa WAUZZZ85.., autosi on typ 85. Vuosimalli viittaisi juuri typ 85:n.

              Comment


                #8
                Meneekö se peräti niin, että q on aina typ85.

                Comment


                  #9
                  Mein -84 jääratakasikymppi on kuitenkin valmistenumeroltaan wauzzz81... 2,0q alunpitäen. En tiedä tosin meneekö sit kanttisedanissa ja coupessa samoin perustein. Vai onko siinä muutenkaan mitään logiikkaa.

                  Comment


                  • #10
                    Kun puhutaan yleisesti näistä kanttimalleista (80/90/Coupe/"urQuattro") niin nimityksenä käy myös B2.

                    Tarkempana jakona quattro-malleissa:
                    5-sylinteriä (sedan ja coupe) -> typ85
                    4-sylinteriä (vain sedan) -> typ81

                    Yleisenä luulona näyttää olevan että typ81 olisi aina etuvetoinen ja typ85 aina quattro.
                    En tiedä onko tuo 4-sylinterinen quattro se ainoa poikkeus tuohon sääntöön vai onko 5-sylinterinen etuveto typ85. :P

                    Comment


                      #11
                      Mullakin on -84 80 quattro alunperin 2,0 vitoskoneella ja wauzzz81... alkuinen valmistenumero.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Kellokosken Kuatro Näytä viesti
                        30-vuotta vanha haaveeni toteutui viime viikolla kun hain kotiin Hollannista grafiitinharmaan Kuatron :) Hymy ei ole vieläkään lähtenyt naamalta, mutta vielä sekin aika tulee.
                        Itse olen tekniikka-asioissa melkoisen tietämätön, mutta.innokas oppimaan. Onneksi tietotaitoa löytyy kaveripiiristä. Voisitteko jeesata minua hieman alkuun parilla vastauksella?

                        1. Täällä puhutaan autoista tyyliin typ81 ja typ85 jne. Mikähän minun autoni mahtaa olla?
                        2. Kytkinremppa edessä. Mistä te kaivatte osanumeroita ja.osia? Kovasti surffannut mutta vaikeeta tuntuu olevan varsinkin jos ei tiedä oman autonsa tarkkaa tyyppiä jne. :)

                        Vastauksista kiitollinen, Jussi (TUUSULA, KELLOKOSKI)

                        ps.tulen tänne laittamaan jossain vaiheessa kuvia ja kuulumisia
                        Nonni, alkaa tässä Kellokosken seudulla olemaan jo laumallinen näitä typ 85:sia, koska tänään toteutin minäkin nuoruudenaikaisen haaveen...ja hommasin -86 Coupe GT:n. Hyvä, että "samanhenkisiä" on näinkin lähellä, koska tarvetta varmaan kaikennäköiselle tulee. Pidetäänpä yhteyttä.

                        Comment


                        • #13
                          Moi Pekka ja onnittelut :) Kokoontumisajo k-kaupan pihassa :)

                          Comment


                          • #14
                            Ei ihavviäl. Kohtuu mittavat ruostekorjaukset menossa, joista kuskinpuoli jo kylläkin tehty.

                            Comment


                            • #15
                              saisko kuvia menossa olevasta projektista?

                              Comment


                              • #16
                                Morjens. Pieni päivitys lienee paikallaan. Vanha rouva muutti syksyllä 10km pohjoisempaan, Mäntsälän Hirvihaaraan. Ajoin autolla maahantulosta lähtien toukokuun loppuun yhteensä n. 30.000 km. Nyt kun sain oman autotallin, on ensi talvena konerempan aika. Mitään akuuttia ei ole, mutta huolto on halpa korjaus jne jne. Mittarissa kuitenkin 305tkm. Pistelen tänne muutaman foton kunhan päästään vauhtiin :) Turvallisia ajokilometrejä kaikille Audi-miehille ja -naisille.

                                Comment

                                Working...
                                X