Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varaosat netistä/euroopasta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Perus autodoc. Syy miksi en itse tilaa sieltä koskaan mitään.

    Comment


      Jos maksu tehty luottokortilla tai paypalilla, niin reklamaation kautta saa ainakin rahat takaisin. Yleensä pekkä tästä mainitseminen riittää.

      Comment


        Kyllä toi ihan suoramaksuna tililtä meni. Sinänsä tuota toimintaa on kehitetty, että nyt kysyttiin haluanko halvempaa tilalle ennen toimitusta eikä vaan toimitettu mitä sattui hyllystä löytymään. Kunhan nuo rahatkin vielä saisi tilille takaisin, kun ei pikkusummasta ole kyse.
        Ebaysta vastaava setti n.20e halvempi, mutta erotus nollautuu toimituskuluissa (19,90e).

        E. 29.10 vastasivat, että rahat tulee tilille takaisin 2-4päivässä.
        Viimeksi muokannut vV8m5; 29.10.2018, 20:53.

        Comment


        • Surkea pulju! Tilasin osan joka sivuston mukaan, rekisterinumeron syötettyäni, kävi autooni. Mutta ei käynytkään. Ohjelma ei tarkasta mitään rekisterinumeron avulla vaan itse pitäisi etsiä alkuperäisosan oe- koodi ja verrata siihen. Takaisin lähettäminen ei kannata koska postimaksut pitäisi maksaa itsellä! Sopiva osa paljon halvempi Motonetissa. Sivusto hoonoa soomea eikä muutenkaan vakuuta. Ei voi suositella kenellekään!

          Comment


          • Miksi et siis hakenut Motonetista alkujaan? Näitä kun lukee, niin on ihan arpapeliä mitä tuolta tulee. Korvaavat lennossa osan jollain omalla merkillään yms. Autodoc samaa lafkaa ja itse tilasin joskus sieltä ja sain juuri ne mitä tilasin, mutta tarkkana sai olla mitä osia sivusto ehdottelee vaikka syöttäisi rekisterinumeronkin.

            Comment


            • Mua ainakin hämää ihan helvetisti, jos paketista ei löydy niitä osia, joita on tilannut. Eli jos vaihdellaan Starkkia kaikkien tilattujen osien tilalle. Btcf:llä, io-techillä ym foorumeilla porukoilla ollut samaa ongelmaa, että ei saa sitä mitä tilaa. Itse yleensä katselen valmistajan osakatalogista numerot, niin tulee todennäköisemmin oikeita osia. Ei siinä ole suurta vaivaa, kun oppii katsomaan, melkein helpompaa niin päin kuin alkaa tuollaisen varaosapuljun sivuilta hakemaan.

              Comment


              • Pari kertaa on nyt jäänyt mustapekka käteen, kun on tilannut tuolta autodocilta. Vesipumppu ja jarrupalat tuli vääränlaiset, tosin omaa laiskuuttakin osasyy, kun ei jaksa tarkistaa moneen kertaan osien sopivuutta sivuja kahlaamalla. Minulla on kyl aina muuten ollut osat tilattua merkkiä.

                Sääli että tuo motointegrator ei enää toimita Suomeen, siitä puljusta ei jäänyt huonoa sanottavaa.

                Comment


                • Mulla on takana useita tilauksia Autodocilta ja aina on tullut, mitä on tilattu. Hyvänä puolena on, että tuolta löytyy tuohon mun vanhempaan Volkkariin paljon osaa, mitä ei muualta tunnu löytyvän.

                  Comment


                  • Pugmannin ville, kyseisen, huomattavan halvan osankin piti olla sopiva. Oikeasti käypäinen motonetissa 140 ja tuolla huijarilla 170e.

                    Comment


                    • Niin niin, pointti olikin se, että jos saan vastaavan osan halvemmalla tai kutakuinkin samalla hinnalla, niin helpompi on hakea Suomesta, jolloin palautuskin onnistuu helposti väärän osan suhteen. Jos tarvitsee useampaa osaa kerralla ja kaikki löytyisi esim Autodocilta, niin lähtisin silloin sieltä ehkä tilaamaan. Toimituskulujakin tulee joissain paikoissa kivasti, niin ei viitsi ihan yhtä osaa lähteä tilaamaan.

                      Vinkkinä, että Spareto.fi tilasin joskus tukivarsia yms ja oli alkuperäislaatuisia osia (TRW), kun näki että oli Audin rinkulat hiotu pois. Varaosanumerot olivat vielä tallella.

                      Comment


                        On kai nuo mulle aina lähettäneet mitä oon tilannutkin, mutta kuten melkein kaikissa nettikaupoissa niin se rekkarihaku ei takaa juuri mitään. Ainakaan jos on yhtään harvinaisempi vehje. Ainoan kerran olen "väärää" saanut kun tilasin itse epähuomiossa kaksi saman puolen koiranluuta eri valmistajilta :)

                        Comment


                          Autodocilla näköjään yli 10 päivän toimitusaika varastossa oleville osille. Saattaa kaksiviikkoa mennä rikki.

                          Comment


                            Tykkään Sparetosta sillä järkiään viikonloppuna tilatut osat on ovella torstaina, aina viimeistään perjantaina. Autodocista tykkään halvempien hintojen ja ilmaisen postin takia isompiin ostoksiin, tosin silloin varaudun remonttiin vasta kahden viikon päähän perjantaina.

                            Comment


                            • Samat kokemukset täälläkin ja etenkin Spareton pikarahti toimii jos pitää saada äkkiä. Eikä se 9e kulukaan paha ole. Trodosta myös hyviä kokemuksia. Auton autodocin unohtaisin kokonaan. Melkoinen vitsi koko toiminta :D hinnat vaihtelee päivittäin ja aina hyvä ale. Parasta on jos et seuraa tilausta niin starkia tulee jos suinkin vaan mahdollista.

                              Comment


                                Näyttää vähän tässä kohtaa joo siltä että tuli tilattua se kuuluisa tupla. Eka ja vika samalla kertaa. Onneks ei oo mitään ihan akuuttia tulossa. Ja postnordia en mielestäni heidän kuriirikunppaneista löytänyt. Oletin että dhl olisi jakanut.

                                Comment


                                • Autodocin ongelma on tuo pitkä viive maksusta toimitukseen ja toimituksessa taas pitkä viive on väli heidän varastoltaan Berliinistä Ruotsin Toftanäsin terminaaliin. Vasta tuolla Toftanäsissä lähetyksen ottaa kuljetettavaksi PostNord, joka kuljettaa sen Tukholman ja Turun kautta Suomeen varsin vikkelästi.

                                  Comment


                                  • Koitan välttää PostNordia kuin ruttoa. Useita paketteja ovat käyneet tai "käyneet" tarjoamassa kerrostalon alaovella mitään varoittamatta virka-aikana aamupäivisin. Ja mikäli varoittasivatkin etukäteen toimituksesta, niin toimittavat kuitenkin eri aikaan mitä sovittu. Seurantakoodia ei ole usein joko tullut tai sitten se päivittyy niin viiveellä ettei siitä ole mitään hyötyä. Ihmettelen, miksi pakettia ei kuulu ja lopulta pari viikkoa lähetyksestä tulee ilmoitus, että paketti lähtee Kuopion terminaalilta takaisin lähettäjälle. Siinä sitten jonotat kolme tuntia heidän puhelinpalveluunsa, että saan sovittua noudon paikalliselta terminaalilta, vaikka periaatteessa olen maksanut kotiinkuljetuksesta. Sinänsä paikallisen alihankkijan toiminnasta (Matkahuolto) on vähemmän valittamisen aihetta, vaan kommunikaatio-ongelmat ovat enemmän PostNordin.

                                    Comment


                                      Käyttääkö joku oikeasti vielä autodocia? Se on hieno mesta, tänään kun tilaat ja maksat jarrulevyt niin tulee neljän viikon päästä kymmenen litraa päärynäviiliä jonka palautusrahdit saat maksaa itse eikä alkuperäistä ostosummaa hyvitetä ilman erikseen tappelemista muuta kuin store credittinä. Sekin monen viikon viiveellä.

                                      Comment


                                        20 tilausta eikä yhtään väärää osaa. Ei haittaa jos jaksaa huolellisesti googlailla ja varmistaa ETKA:n, ebayn jne.. ja vertailla tarvikkeidenkin osanumeron. Sun kohdalla uskon että ei ollu kyseessä tilaajan virhe, mutta ite rummutan tässä vielä positiivista viestiä, kunnes sattuu omalle kohdalle :)

                                        Comment


                                        • Kymmeniä tilauksia ja aina on tullut oikea osa. Vain kerran oli halpa tarvikekura korvattu toisenmerkkisellä, mikä sinänsä on ärsyttävää mutta sinänsä mitään väliä. Kuljetus/valmistusvaurioittenkin reklamaatio on mennyt erinomaisesti, uusi osa tai rahojen palautus on aina tullut näppärästi. Ainut sähköpostirumba oli kun halpislevyt piti olla pinnoitettu eikä ollutkaan. Siitäkin sitten sai hyvityksen muutaman sähköpostin jälkeen.

                                          Sen sijaan tosiaan sieltä ei kannata hätäisesti mitään odotella, vähintään seuraavana päivänä kannattaa kysyä onko kaikki tilatut osat oikeasti saatavilla jos on "kiiru". Ne kun eivät ilmoittele mitään vaikka osaa piti olla tukkurilla mutta joutuukin oottaa 2viikkoa.

                                          Comment


                                            Pelkästään tuo että vaatii useamman sähköpostin myyjän selvän virheen hoitamiseksi, riittää siihen että tilaan mieluummin muualta. Plus se, että sivuston tekisteritunnuksella toimiva varaosahaku tarjoaa liian usein vääriä osia, jos sellaiset tilaat ja myyjä tilatut tuotteet toimittaa niin se on oma vika jos tulee osa joka ei sovi autoon. Menepä kivijalkakauppaan rekisteritunnuksen kanssa ja jos siellä myyjä antaa väärän osan niin aika ennenkuulumatonta olisi jos eivät huolisi palautusta tai velottaisivat sen käsittelystä. Ehkä on sitten sattunut eri asiakaspalvelija tai muuten huonoa tuuria mutta kun toisessa paikassa vaan hoidetaan tuollaiset perusasiat niin paljon paremmin. Ei mulla oo Spareton osakkeita mutta sitä minä aina tarjoan kun joku kysyy mistä tilata. Mulla on sinne vissiin pian parisataa tilausta takana ilman isompia kupruja. Toimituksetkin tulee kotipihaan asti eikä Postnordin kautta johonkin Siwan tiskin taakse.

                                            Comment


                                            • Itse tilaan muualta, koska parempiakin paikkoja on olemassa ja vielä useita. Saa ainakin juuri sitä merkkiä jota on ostamassakin.

                                              Comment


                                              • Mikä on genuine parts GmbH https://www.originparts.de luotettavuusaste tällä hetkellä, google ei kyllä löydä mitään huonoa?
                                                Hinnat tuntuu olevan 10-40% halvempia kuin muissa vastaavissa alkuperäisvaraosia myyvissä liikkeissä.
                                                Miinuksena voisi sanoa 6% lisämaksu kortti- tai paypal-maksusta joka nykyisellä ostoskorilla alkaa olla tuntuva summa ja ajaa maksamaan tilisiirtona.

                                                Comment


                                                  10 kertaa luotettavampi kuin yksikään kotimaan huijari tai siis "kauppias". Vajaan kymmenen vuotta olen tuolta ostanut orkkisosat, sen jälkeen kun "kerhon virallisen toimittajan" metkuihin paloi hihat lopullisesti. Etukäteismaksulla pankkisiirrolla. Ainut huono puoli on, että osien toimitus kestää yleensä normaaleilla tavoilla sen vajaan kolme viikkoa.

                                                  Comment


                                                  • Kiitos tiedosta! Eiköhän tuo sitten ole se paikka mistä osani tilaan.
                                                    Nopeasti tuli kysymyksiin vastaukset virka-ajankin ulkopuolella.

                                                    Comment


                                                      Tuolta tilaillut muutamaan kertaan. Pitkä toimitusaika mutta perille on aina tullut.

                                                      Comment


                                                        Autodocilla kannattaa kattoa tarkkaan tuo osa.
                                                        Itelle käyny nyt pari kertaa et tullu väärä osa.
                                                        Viime viikolla viimeks, tilasin quattroon takaiskari ja sivusto väitti että käyvät.
                                                        No tänää purkaessa huomasin että eihän ne oo lähellekään samanlaiset. Pikaisella tutkiskelulla selvisi että ovat vajaavetosen.
                                                        Ja tietysti ei tullut ruksittua sitä turvallinen tilaus täppää ja palautus omalla kustannuksella, 27€ olis toimitus.
                                                        Suosittelen käyttämään sitä.
                                                        Helpompi on yrittää myydä ne eteenpäin...

                                                        Comment


                                                          Suosittelen ennemmin käyttämään jotain muuta firmaa kuin Autodoc tai sen tytäryhtiötä.

                                                          Comment


                                                            Jos on osanumero tiedossa niin suosittelen ehdottomasti www.varaosa24.fi. Ei ole siis mitenkään yhteydessä noihin tytäryhtiöihin vaikka nimi hämääkin. Monelta vuodelta jo kokemusta eikä yhtäkään palautusta ole tarvinnut tehdä. Eri valmistajia on enemmän kuin tarpeeksi tuolla firmalla.

                                                            Comment


                                                            • Komppaan kaima okkimia siinä että ei koskaan ikinä milloinkaan autodocilta yhtikäs mitään. Spareto on se mitä käytän enää jatkossa. Sieltä kun saa kysymällä paljon erikoistakin osaa ja palautukset toimii niin että paketti haetaan kotoa jnejne :)
                                                              Ja toki spareton paketit jaetaan suurimmalta osin kotiin tai työpaikalle alkaen 9e kululla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X