Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokka-akselin asentotunnistin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    A6 C6 2.4 V6 vikakoodi P0340

    Eli nokka-akselin asentoanturi. Tulee koodi päälle AINA kolmannella käynnistyskerralla. Molemmat anturit olen vaihtanut, liittimet suihkuteltu sähköcrcllä, säätösolenoidit irrotettu, ihan karstattomat ja liittimet putsailtu. Koneessa tuoreet Castrol Magnatecit.

    Kone käy kuin uutena, jakoketju on kunnossa. Mikä mättää? Miksi joka kolmannella tulee helikopteri mittaristoon? Akku ja laturi mitattu, kunnossa ovat.

    Ongelmat alkoivat 3 viikkoa sitten kun vaimo oli unohtanut sisävalon päälle, akku melkein tyhjä mutta lähti käyntiin ja vikakoodit tulivat. Aluksi P0011 ja sitten tämä P0340.

    Viikon päästä on aika merkkihuoltoon mutta jos löytyisi vielä kokemuksia tai vinkkejä millä helikopteri pysyisi loitolla.

    Comment


    • #62
      Minä kokeilisin irrottaa akku kokonaan vähäksi aikaa.

      Comment


      • #63
        Oma vika selvisi Länsiauton avulla. Johtosarjassa katkos. Eipä ole ennen moista sähkövikaa Audeissani ollut. Nykyaikaa...

        Comment


        • #64
          A4 b5 1.6 vm 2000, nokka-akselin asentotunnistin pitäisi vaihtaa. (Hall anturi G40) sanoopi vcds. Missäs päin tämä löytyy kyseisestä koneesta ja onnistuuko itse vaihtaa pajalla? Tuntuu että youtubesta löytyy videoita mut kaikissa se o eri paikoissa ja suurin osa 1.8 koneita, joissa varmaan vähän eri mestassa?

          Comment


          • #65
            Hihnan vierestä löytyy, vartissa vaihtaa. Multa korjaantui pelkästään liittimen putsauksella, siitä kun oli tiiviste mennyt huonosti.

            Comment


            • #66



              Tossa näkyy toi liitin mut se itse anturi taitaa olla ton rattaan alla?

              Comment


              • #67
                Juuri se, kokeilitko anturin toimivuutta?

                Comment


                • #68
                  VW 2001 1.6 ALZ moottorista joutuu mielestäni irrottamaan nokka-akselin rattaan anturin vaihtoa varten. Siinä on liitteenä olevan kuvan kaltainen anturi.

                  Comment


                  • #69
                    Alkuperäinen kirjoittaja St. Petersburg Näytä viesti
                    Juuri se, kokeilitko anturin toimivuutta?
                    Kokeilin eikä vaikuttanut toimiva. Vaihdoin anturin eikä anna enää vikakoodeja ja autokin toimii nyt paljon paremmin!

                    Comment


                    • #70
                      Audi A4 3.0 V6 ASN vikakoodi P0011

                      Terve. 2003 vuosimallin audi 3.0v6 asn koneella antaa päivittäin vikakoodin p0011= a. nokka-akselin asennon ajoitus liian aikaisella tai järjestelmä toiminta piiri1. Olen vaihtanut nokka-akselin asentoantureita, kone ei kilkata ja toimii hyvin. olisiko jollakin vinkkejä antaa?

                      Comment


                      • #71
                        Nokkapyörän sisällä kuraa. Hihna ei vedä nyt toiseen laitaan saakka (kun sitä öljykarstaa on välissä).


                        Voi omalla vastuulla koittaa moottorin sisäpuhdistusta. Kerran olen VR6:n säätimet saanut ilman purkua elvytettyä.

                        Comment


                        • #72
                          Koodi:
                          17800 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163)
                                      P1392 - 35-00 - Open Short to Plus
                          Hoitaako apukuskin puolen anturi myös kuskin puolen anturin arvot, jos se on sökö? Paljonko suunnilleen kuskin puolen anturin vaihto vie aikaa?

                          Comment

                          Working...
                          X