Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 97 vetokoukkuasennus / ERI SÄHKÖSARJA AVANT vs. SEDAN!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 97 vetokoukkuasennus / ERI SÄHKÖSARJA AVANT vs. SEDAN!

    Näkyipä olleen jonkin verran keskustelua näistä koukkuasioista, sopivuuksista ja etenkin sähköistä, joten aloitan oman tarinani.

    Ostin kiinteän Fixus -koukun ja mallikohtaisen johtosarjan A4 Avant -97:aan.
    Koivusen koodi koukulle 120-5716 (A4 1995-01), johtosarjalle 121-180211 (A4 1995-1999).

    Koukun valmistaja on Monoflex ( www.monoflex.nu ), valmistajan numero 5716.
    Asennusohje kertoo sopivan A4 sedan/Avant/quattro 1995-2001.
    Näyttää olevan mukana erilaisia asennusosia sedaniin ja avantiin.
    Näyttää myös siltä, että takapuskurista pitää sahata pala pois...

    Sähkösarja myös Monoflex, valmistajan numero 180211, mutta sen asennusohje kertoo käyvän A4 Sedaniin 1994-1999 (jännät paikat, tuleeko pulmia Avantin kanssa...).
    Sähkösarjassa liittimet, jotka tulee takavaloliittimien välille (1 uros- naaraspari molemmille puolille).

    Sovittelen koukkua paikoilleen varmaan tällä viikolla ja jatkan topicia asennuskokemuksilla.

    Onko kellään viikon vinkkejä asennukseen?

    #2
    Tuo sähkösarja ei tule toimimaan avantissa. Halvemmalla pääset kun viet sen ehjänä takaisin kauppaan ja ostat yleismallisen tilalle.

    Comment


      #3
      Asennus tehty. Aikaa meni jokunen tunti (noin 6), mutta koukku istui paikoilleen ongelmitta.
      Onnistui myös mukana tulleen asennusohjeen avulla, eli OK ohjeetkin.
      Sähkösarja toimi plug & play (=moninapaliittimet takalamppujen ja lampulle tulevan johdon väliin), eli kaikki valot toimi laakista niinkuin pitääkin!
      Myös sähkösarjan asennusohje oli hyvä.

      Eli tämän kokemuksen perusteella yksiselitteinen vastaus: Ko. kamat käypäset -97 Avantiin.
      Eikä sedanissakaan pitäisi oleman ongelmia.

      EDIT: Eipä käynytkään... eli Sedan vs. Avant johdinjärjestys liittimillä eri, vaikkakin liittimet samantyyppiset.
      Jouduin siis minäkin rakentelemaan sähköt uudelleen yleissarjamalliin.

      Comment


        #4
        Sori, mutta mikä tässä mulla meni ohi ? Ostit kaupasta vetokoukun ja merkki/mallikohtaisen sähkösarjan Audi Avant -97 malliin ja ihmettelet, kun ne menivätkin siihen heittämällä ja toimivat normaalisti ?

        En mä ainakaan usko, että noi maahantuojat silmät laputettuina arpoo niitä sopivuuksia eri autoihin.

        Mutta sinällään hyvä juttu, koska mulla on sama edessä -98 A4 avantiin ja samoja osia aion ostaa.

        Mistä ostit ja mitä maksoi ?

        Comment


          #5
          Ai mikä meni ohi?
          Kun olin ko. kärryyn koukkua kysellyt, niin tuntui olevan tarvikeliikkeillä hämmennystä sopivuuksista.
          Ja kun ko. sähkösarjan laatikon päällä sanottiin sopivan vain sedaniin.
          Ja näyttää täällä foorumillakin keskusteluttavan koukkuasiat (etenkin sähköt) melko taajaan.

          Laitoinpa tuon oman kokemukseni lähinnä tiedoksi muille, että ainakin tässä tapauksessa sopivina myydyt osat myös sopivat. Ja ettei koukun asennuksesta kannata mitä tahansa maksaa, koska mäkin sen pystyin tekemään itse.

          Kyllähän sitäkin ihmetellään myös, jos saa jossakin rahalla hyvää, asiallista & ystävällistä palvelua -vaikka senkin pitäisi olla itsestäänselvää.

          Osat hain suoraaan Koivuselta, koska duunin kautta mahdollista. Hinta oli "sopiva".
          Jos saat vähän yli satkulla koukun ja vähän alle satkulla sähkösarjan, niin osta heti pois.
          Käytetty koukku hyvä vaihtoehto, olisin ottanu mutta tuntuu olevan vähän liikkeellä.

          Käytännössä toi sähkösarja "ryöstää" takalyhtyjen liittimiltä, eli yleissatsilla + ryöstäjillä olis voinu tehdä saman kytkennän? Mut oli toi vaan helpoin sähköasennus (mun 4. asennettu koukku).
          Sitäpaitsi, mulla ei ole mitään lamppudiagnostiikkaa, joka alkaisi temppuilla ryöstöistä.

          Comment


            #6
            Minun kommenttini tuossa ylempänä perustuu siihen että ostin saman Koivusen sähkösarjan 121-180211 silloiseen autooni A4 Avant 1.9 TDI 9/96 (auto-check).

            Liittimet sopivat kyllä fyysisesti paikoilleen mutta napajärjestys oli totaalisen väärä. Jouduin tekemään koko johdotuksen uudelleen. Olisin palauttanut setin kauppaan kun oli niin sikamaisen hintainen mutta kun piti seuraavana aamuna päästä kärryn kanssa liikeelle.

            Edit: Tässäpä vielä erot takavalojen liittimissä:
            avant sedan
            jarru 1 6
            vilkku 2 3
            peruut 3 1
            sumuv 4 2
            parkki 5 5
            maad 6 4

            Minun maalaisjärjellä sama sarja ei voi sopia molempiin mutta hyvä jos sulla toimii.

            Comment


              #7
              Sähkösarjan laatikon päälläkin sanottiin, että käy vain sedaniin.
              Mulla oli kait säkää, kun joku oli tehnyt mun avantiin sedanin takavalojohdotukset.
              Eli opimme tästä kai sen, että neuvot ei aina ole yksiselitteisiä. Ken elää niin näkee...

              Comment


                #8
                Kiitos ja anteeksi. Asennuksen jälkeen kun näytti siltä, että koukun sähköt OK, mutta kun rakentelin venetrailerin valoja uudelleen, niin eipä ollutkaan...
                Jani Forss :in kommentti oli täysin asiallinen ja paikkansapitävä: Sekaisin oli kärryvalot mullakin, ja piti rakentaa koukun sähköt tyystin uudelleen.
                Liittimen pinnajärjestys sedan vs. avant poikkeaa Janin kertomalla tavalla.
                ELI SEDAN vs. AVANT tosiaaankin ERILAISET SÄHKÖSARJAT!

                Comment

                Working...
                X