Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AC/DC TIG-hitsin ostoon suosituksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    AC/DC TIG-hitsin ostoon suosituksia

    MIGistä on jo keskustelua, mutta TIGistä ei.

    Eli pitäisi ostaa AC/DC-TIG, ja olen kuullut ammattihitsareilta että Everlast tekisi hienoa saumaa (tietty sekin on osaajasta kiinni). Tuohan on ilmeisesti kiinasta, mutta ilmeisen toimiva kampe.

    Onko kenelläkään Everlastin 210 EXT:tä? Se tosin on uusi malli. Itse ajattelin ostaa sellaisen jos en parempaakaan keksi. Saa tietty suositella jotain muitakin saman hintaluokan vehkeitä mitkä on todettu hyviksi ja kestäviksi.

    http://www.everlastwelds.fi/tuotteet...Tig210EXT.html

    #2
    Mun IMS AC/DC 180A kone on pavellut hiton hyvin jo monta vuotta. On hitsattu puikoilla, mustaa, rosteria ja alsaakin vähän kokeiltu. Talvet se on kylmässä vajassa ollut ja aina lähtenyt tulille, kun on napista painanut virrat päälle. IMS, GYS ja Wallius tigit kaiketi kaikki samoja koneita eri kuorissa. Niin hyvä tuo on ollut, että taidan hankkia kaveriksi saman merkkisen Pearl XL migin jossain kohtaa. Kaikenlaista on hitsailtu saunan lauteiden rungoista pakosarjoihin ja terassin runkoihin asti. Harrastelukäyttöön en oo osanut parempaa kaivata.

    Comment


      #3
      Uskaltaisin väittää, että enemmän on hitsaajasta kiinni millasta saumaa saa aikaseksi. Toki toisilla koneilla voi olla helpompi tehä hyvää ku toisilla.

      Vesijäähdytetty poltin olis joskus kyllä poikaa, ku tuppaa kuumenemaan alumiinihitsauksessa aika reilusti. Itellä on halpa ebay ac/dc/pulssi/puikko/plasma/200A yhdistelmäkone ja aluksi oli hankaluuksia saada kelvollista saumaa aikaseksi. Mut nyt alkaa pikkuhiljaa oivaltamaan miten hitsata ja välillä tulee jopa siistiä saumaa.

      Hyvä puoli ainakin tässä omassa on se et ihan standardiosat sopii polttimeen ja niitä saa paikallisesti suoraan hyllystä.

      Huono puoli on sit kaasun kallis hinta. 20kg Argon täyttö oli ny viimeks 140e.

      Comment


      • #4
        Everlastin koneet on toimivia, suosituksena ota voimavirta, vesijäähy ja kunnon kaapeli vakiotoimituksen tilalle.
        Itse en mikään hitsari ole ja omatoimisesti oppineena kolvailen mitä nyt millonkin sattuu omiin romuihin.



        Comment


          #5
          Tossa IMS:ssä on Binzelin poltin. Siihen saa osia hyvin. Mulla taitaa olla joku CO2 pottu, joka katsastettu argonille. Semmonen vyötärön korkedele tuleva, tilavuutta en nyt muista. Sen täyttö on n. 50e. Kaasun virtausta oon pidellyt jossain 4-5L/min paikkeilla ja semmosella säädöllä sillä pullolla hitsaa aika paljon semmosia juttuja, joihin tuo tiggi sopii. Tämä koskee sitten vain mustaa ja rst-hommia. Alsaa en tosiaan oon kolvailut juuri ollenkaan. Kokellut vain, että sekin puoli toimii. Mulla taikasana hyvään jälkeen oli riittävän ohkainen elektroidi. Alkuun tuli hitsattua liian paksulla ja silloin kärki oli koko ajan tylsä ja saumat tykkäs lähteä karkailemaan. Pulssilla tulee hitsattua melkein eniten. Silloin ei sauma pakene ja jälki on nättiä.

          Skeletorilla on kyllä saumat kohdalaan. Jäähdytety kahva on varmasti hyvä, jos alsaa meinaa enemmän hitsuutella. Mustan ja rosterin kanssa en oo semmosta kaipaillut.

          Comment


            #6
            Mulla on Everlastin 250:nen pulssikone. Neljä vuotta ollut. Hyvä kone,mutta iso ääninen, kun puhallin pyörii kokoajan. Aluhommiin vesikahva jos mahdollista.

            Comment


            • #7
              Mulla on everlast 200EXT. Tosiaan vakio kaapelit on mallia sotakirves/kankea. Vesijäähdytetty weldcraftin kaapeli/poltin olis hommattuna. Jäähdytin vain vielä tekemättä tai ostamatta. Kone itsessään ollut loistava ei moitittavaa.

              Comment


                #8
                minkäslaisia kolveja ihmisillä on tigeissä? Itsellä Esab:n kolvi enkä tiedä miten päin tuon saisi pysymään kädessä.

                https://www.ahlsell.fi/external-asse...g?preset=large

                Comment


                  #9
                  Kiinalainen WP17 flex. Ihan ok ku saa taiteltua haluamaansa asentoon.

                  Comment


                  • #10
                    Tuo esabin kahva oli kyllä puosta, oli yhden kesän lainassa ac/dc caddy. Weldcraftin poltin odottaa jäähdytys yksikköä että saan käyttöön. Mallia en nyt muista ulkoa pitää katsoa mikä se oli.
                    Viimeksi muokannut To87; 24.4.2016, 20:08.

                    Comment


                      #11
                      Ite kans meittiny jos ostais pidemmän letkun ja vesijäähdytetyn polttimen. Tahtoo vaan kuumentua kovasti alumiinia hitsatessa. Pitäis vaan jäähy-yksikkö tehä...

                      Comment


                      • #12
                        Migatronic wp17f, plussaa tosiaan taipuvasta kaulasta. Alumiinia hitsatessa kyllä kaipaisi sitä vesijäähdytettyä poltinta, välillä joutuu paineilmalla jäähdyttelemään kun polttaa näppejä hanskojen läpi.
                        Paikallinen hitsikauppias porisi, että kun tekee jäähdytin yksikön tarpeeksi suurella säiliöllä, niin ilman puhallinta ja varsinaista jäähdytintäkin pääsee jo pitkälle. Siis säiliö ja jonkinlainen pumppu kierrättämään. Se ei mulle selvinnyt, että mikä on tarpeeksi suuri..

                        Comment


                          #13
                          Puolasta löytyy kohtuu hintaisa "everlasteja" punaiseksi maalattuina http://www.spaw.sklep.pl/200a-urzadz...242,sp,20,3934

                          Comment


                            #14
                            Perhana, ja nyt vasta sen sanot! Jos tuo nyt on ihan sama purkki kuin "aito" Everlast, niin tulipa maksettua siitä ~600€ enemmän!

                            Comment


                            • #15
                              Kyllä se näyttäis olevan sama.

                              Comment


                                #16
                                älä välitä olen samassa veneessä. maksoin just 1600€ käytetystä esabista :D

                                Comment


                                  #17
                                  Meillä on töissä Kempin MLS 3000 ja 4000 tigit, joissa myös puikkopuoli. Olen kelpuuttanut useamman käyttötunnin jälkeen parhaaksi ns "nahkaisen" hitsauskaapelin. Taipuisa ja kevyt hitsata. Lisäksi jokainen poltinpää on taipuisa. Ergonomian saa käsikohtaisesti kohdilleen.

                                  Comment


                                    #18
                                    Onkohan nämä kuitenkin edullisimmat "everlastit"
                                    http://lcdvision-schweisstechnik.de/...-WIG-Pulse-MMA

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kun paneelia vertaa aitoon ja tuohon saksan koneeseen. Niin ac puolen erikois pulssit puuttuu. Muut samat säädöt näköjään on.

                                      Comment


                                        #20
                                        ok en noin paljoa perehtynyt. Eikös everlastilla ole keskenään kaksi samankaltaista uutta ja vanhaa paneelia.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Puolan koneen paneeli on identtinen tuon mun koneen kanssa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ok saatan erehtyä.

                                            Comment


                                              #23
                                              Tässä on vanhanmallin Everlastin paneeli. Mä tykkään noista potikoista, kun niillä saa säädöt just eikä melkein. Alussa oli kyllä melko hakemista säätöjen kanssa, mutta nykyään ne muistaa melkein ulkoa, että missä asennossa mikäkin potikka pitää olla.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • #24
                                                https://www.tuontitukku.fi/tuote/tig.../997700161462/

                                                Tekeekö tuollaisella mitään?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Uskaltaisin väittää, että tekee.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tuollaisen tilasin noin vuosi sitten ja hyvin on toiminut. Ainakin omasta mielestä,kun ei ole ollut toista tig:iä,mihin verrata.

                                                    http://www.stahlwerk-schweissgeraete...sstattung.html

                                                    Plasmalla leikkaa ainakin 6mm levyä kevyesti. Puikkoa en ole vielä kokeillut.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tuli tuollainen Everlast 256 PowerPro tilattua.
                                                      Argon pulloa en ole vielä saanut mut plasmalla olen jo vähä päässyt leikkimään. Vaikuttaa kyllä laadukkaalta koneelta hintaan nähden.

                                                      Tig poltin on vähän turhan iso tai pitkä se kahva osa. Itse tottunut käärimään kaapelin käden ympärille ja tolla se ei oikein onnistu. Nestejäähdytetty kahva kuitenkin. Pitää varmaan jonkinlainen jäähdytys sille rakentaa (pikku syyläri, flekti ja vesipumppu)? 450€ oli jäähdytys yksikkö..

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Hirveä voisi sanoa everlastin oma poltin. Sotavasarana voisi käyttää. Itsellä kans samat aikeet. Weldcraftin nestejäähdyttetty poltin hankittuna mutta on jossain (hukassa ).

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Minä ostin Amazonista FlexLoc TIG-polttimen, mutta eipä sitä koskaan tullut. Se on todella notkealla letkulla. Nyt mietin että uskaltaakohan sitä tilata uudestaan, vai pitääkö ostaa esim Kempin poltin. Sekin on aika notkea, mutta ei niin hyvä kuin tuo FlexLoc.

                                                          Tuo alkuperäinen on kyllä hirveän kankea.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Niin mieltymyksiä nuo asiat on. Itse kun hitsailen työkseni putkia tigillä pääasiallisesti. Tähän mennessä weldcraftin polttimet on ollu laadultaan ja käteen sopivuudeltaan paras.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X