Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Passatin GVS vaihdelaatikko Audi A6:seen ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Passatin GVS vaihdelaatikko Audi A6:seen ?

    Audi A6 Avant 1.9 Tdi 2004 GVS 6-vaihteinen vaihdelaatikko ulisee tasaisesti nopeuden kasvaessa aina kimeämmin (singen und surren sanois saksalainen).
    Korjaamon kommentti oli masentava, ..... ajoaikaa ei tiedä....korjaa...tai vaihda erikoisosaajalla...... voi hajota milloin vain.

    Kunnostettuja GVS -vaihtolaatikoita näyttäisi saavan Saksasta hintaluokassa 400- 600 euroa + rahtikulut, mutta monet ilmoitukset ebay.de kleinanzeigen -paikassa näyttää olevan Passat GVS -laatikoita, osa ilmoituksista molemmille ja muiillekin malleille.

    Onko ko. vaihdelaatikko sama Audille ja VW Passatille, eli asennusvaiheessa ei tule yllättäviä takaiskuja, jos ostaa passat-ilmoituksen perusteella?

    Pitäis edetä, kun autolle olis edelleen ajotarvetta ja se on muuten kunnossa.

    Korjaaja/vaihtajakin pitäis löytää.... (aikaisemmin olen teettänyt Audiin Vantaan Erikoisautossa vaihdelaatikkoremontin ym., mutta se on ilmeisesti kallis auton nykyarvoon verrattuna).

    #2
    Tee tuolta osanumerovertailuja:
    https://audi.7zap.com/en/rdw/
    https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/
    Perävälitys pitää olla sama, paitsi jos sinulla on etuveto. Saisi se siltikin olla sama ettei välitykset mene oudoiksi.

    Comment


      #3
      Minä olen hieman ulisevalla ja kihisevällä lootalla ajanut 200tkm ja se ole muuttunut mihinkään.
      Ja aikanaan ostin uuden Passatin 2012 ja siinäkin loota piti lievää ulinaa. Muuttunut mihinkään 70tkm matkalla mitä mulla se oli.

      Se riippuu tietysti miten se ääni on tullut, kuinka kova se on ja paheneeko kokojan.

      Itse voisin jopa kokella pistää RVS:t laatikkoon ja kokeilla hiljeneekö se. Kaapissa ollut odottamassa pönikkä jo pari vuotta.

      Comment


      • #4
        Jos laatikon tyyppi on sama on kyseessä sama laatikko kaikilta osin. Jos joku yksityiskohta on erilainen on myös tyyppi eri. Laitoin omaan multitroniciin FSL tyypin tilalle GHz laatikon, pieniä eroja oli mutta vaihdoin ne vanhasta.

        Comment


        • #5
          Nyt on Berliinissä kaverin takakontissa viallinen Passatin GVS -laatikko (40 Euroa), huomenna viedään vaihdelaatikkojen kunnostajalle Instandsetzung-Arga, jossa vaihdetaan kunnostettuun (438 Euro), mikä pitäisi saada Suomeen. Oisko kellään tulossa tyhjää takakonttia tms. kuljetusta Berliinistä Suomeen lähiaikoina?

          TNT Express Berliini- Helsinki, 3 päivän aikataululla näyttäisi olevan 170 Euron luokkaa 65 kg:n laatikolle, ja toteutuu, jos parempaa ratkaisua ei ilmene .

          Comment


          • #6
            kuljetettiin Suorakuljetus -sivuston kautta ja nyt omassa takakontissa kotitalon oven edessä! Nyt etsitään asiantunteva vaihdelaatikon vaihtaja, onko kellään ehdotuksia Etelä-Suomesta, voi laittaa yvnkin.

            Comment


            • #7
              JT-Carfix vaihtoi laatikon, hyvä, ei ääniä eikä ongelmia ajossa uudella vaihtolaatikolla. Siellä on nyt pari päivää tallessa tasaisesti ulvova GVS -vaihdelaatikko noudettavissa, jos joku sattuisi tarvitsemaan vaihtoon/korjaukseen aihiota tai vastakappaletta.

              Comment

              Working...
              X