Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a4 2.5 v6 tdi-98 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a4 2.5 v6 tdi-98 ei käynnisty

    Moro, elikkä tulipahan koettua tuossa kolmisen viikkoa sitten audin äkkikuolema tien päällä. Hehkun merkkivalo vilkutti vähän aikaa ja sen jälkee hyyty ihan suoraan ajosta.
    Auto pörhölle ja vikakoodit lukuun: Koodiksi pukkasi 01441:stä eli ilmeisesti polttoaineen määränanturi tai joku vastaava.Vikaha viitannee syöttöpumppuun ja Pörhöllä halusivat tietenni koko pumpun vaihtaa, mutta ite tyydyin lähettämään aivot korjattavaksi MTM:lle.
    Nyt sitten sain uusitun elektroniikan pumppuun, mutta eipä auto puhu vieläkään mitään, suodatin täynnä tavaraa ja myös pumpulle menevä letku. Tämän jälkeen suutinputket raolleen, vaan eihän sieltä tule muuta ku pikku noro diisseliä, eli mikähän voisi olla avuksi?
    Koko pumppuko vaihtoon?

    #2
    Ja tankki on täysi?

    01441 - Low Fuel Level Sensor (G210)
    30-00 - Open or Short to B+

    Viittaa siis TANKISSA olevaan polttoaineen määräanturiin. Mun mielestä siinä käy niin että tyhjä tankki aiheuttaa "vikakoodin" tuohon anturiin joka taas aiheuttaa moottorin vikavalon vilkkumisen - joka on tuo hehkun merkkivalo. Hetken päästä sammuu auto. Löytyy paljon juttua aiheesta tältäkin foorumilta.

    Jos olen oikeassa tuon anturin suhteen niin onnittelut Pörhölle diagnoosista :)
    Viimeksi muokannut peiponen; 10.11.2012, 17:37.

    Comment


    • #3
      Ala ilmaamaan sitä pumpun pyörimisjärjestyksessä, eli myötäpäivään. Ensin avaat pumpunpäästä putken, ja kun valuu kiinni ja suuttimen päästä auki, kun valuu kiinni. Sitten myötäpäivään seuraava jne.

      Pitäisi lähteä jos tankissa on tarpeeksi tavaraa. Kannattaa laittaa ihan reippaasti sitä sinne, vaikka täyteen.

      Comment


      • #4
        Olen tässä tosiaan lukenut näitä läpi aika paljon ja tottahan tosiaan, kun tuota LBM:n sivustoa lueskelin niin sehä oli fuel pump, eikä injection pump mihi tuo koodi viittaa.. Vaan se alkoi sitten ihmetyttää, että kun kuitenkin löin suodattimen ja tuon pumpulle menevän letkun diisseliä täytee, nii ei siltikää lupaillu..
        Ja eikö tankin pumppu vaikuta vasta siinä vaiheessa kun tankissa on alle puolet jäljellä? Hyytymis-hetkellä tankki oli vielä puolivälissä, ja ennen ilmausta hain vielä lisää täytettä tankkiin n.20litraa.

        Eli jos yrittäsin suoraan kanisterista pumpata tavaraa, niin pitäskö syöttöpumpun sillon vetästä tavaraa, vai onko tämä anturi siis katkassut syötöt kokonaan syöttöpumpulta? Pörhöllä olivat tuota yrittäneet, mutta ei ollu alkanut silloin imemää ainetta, sen jälkeen siis aivot korjattu, niissä vika oli ollut kuulemma kosketushäiriö jossain komponentissa, joka ohjaa magneettiventtiiliä, mutta ei ollut antanut mitään vikakoodia tämä ohjainlaite kuitenkaan..

        Comment


          #5
          Ecu ei anna lupaa käynnistä kun anturista tulee tieto, että tankki tyhjä. Tuo anturi on on keräys-säiliössä. Luultavasti on tankin lappauspumppu sökö tai sulake mennyt, eli kantse varmaan aloittaa sulakkeesta. Sulakkeen numeroa en ulkoa muista, mut karkea veikkaus olis 28. Kannattaa kuitenki tarkistaa. :)

          Comment


          • #6
            Sulakkeet on tarkastettu, jos ne nyt kaikki siinä kuskin päässä kojetaulua on. lappauspumppu on ilmeisesti siis siirtopumppu. No pittää huomenissa kokkeilla vaik suoralla virralla sitä siirtopumppua, että pitääkö se minkäänlaista ääntä. Startatessa ei kyllä vilkuta vikavaloa, mutta eihän se vissii ookkaa tapana, että se sitä heti tekiskään.

            Comment


            • #7
              Elikkä elikkä... Autohan saatii sitten tänään käyntiin, paineilmaa tankkiin ja suuttimia vähä raolleen nii ei ollut kuin noin puolen tunnin homma ja hyvin tuntu käyvän. Jospa se sitten tällä.

              Comment


              • #8
                Mulla antoi myös tuon vikakoodin silloin kun oli ollut suutinputket irti ja aloin ilmailemaan. Naftaa oli tankissa riittävästi eikä vikaa polttoainepuolella.

                Comment


                • #9
                  elikkä tänään vaimoke ilosesti pirautti mulle töihin .oli ajelemassa kotiin päin ,ja kas kumma hehkun valo oli alkanut yhtäkkiä vilkkumaan .2 minuuttia myöhemmin puhelu taas ja jaahas auto tien poskessa odottamassa minua hakemaan sen pois .
                  no kaverilta lainaamaan ross tekk ja koodi on
                  01441 - Low Fuel Level Sensor (G210)
                  27-00
                  jep no olin huomannut jo aikaisemmin että audin (a6 2.5 tdi -99)dieselmittari ei toimi kunnolla.
                  no sen jälkeen kun olin kantanut autoon 70 l dieseliä kannussa aloin kokeilla starttaamista.
                  mutta dieseliä ei tuntunut suuttimista ulos tulevan (kaikki ollut auki ja pakolla yritetty syöttää disukkaa pumpulle , mutta mitään ei tule suuttimista ulos ).
                  miten on poistuuko toi vikakoodi kun dieseliä tulee tankkiin lisää vai tarviiko resetoida hälyytys erikseen .
                  kaveri ehti viemään ross tekin veke ennen kuin sain tuon dieselin kanto rumban valmiiksi.
                  mitään muuta järkevää syytä en meinaan koko hommaan ole löytänyt kuin että autosta tosiaan loppui diesel.
                  ja nyt sitten yritän vaan korjailla vikoja mitä tästäkin huolimattomuudesta aiheutu.
                  kiitos neuvoista jo etukäteen .

                  Comment


                  • #10
                    Itsellä oli myös vaikeuksia ilmata konetta silloin ja paras keino oli työntää paineilmaa tankkiin ja samalla startata ja suutinputki kerrallaan ilmata. Lähti muistaakseni neljänne jälkee käyntiin. Ja minul vikakoodi nollautui, tosin akusta oli kenkä irti jonkun aikaa.

                    Comment


                    • #11
                      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...+k%C3%A4yntiin

                      Alipainepumpulla VP44 paluulinjasta imemään löpöä pumpun läpi, niin lähtee.

                      Comment

                      Working...
                      X