Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljypohjantiivisteen vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljypohjantiivisteen vaihto

    Onko kukaan vaihtanut öljypohjantiivistettä itse omalla "nyrkkipajalla"?
    Käytin autoa huollossa ja huoltaja tuumas että moottoria pitäis nostaa että saa tiivisteen vaihdettua. Onko tosi?
    Korjaaja ei ollut Audi asiantuntija...
    Ikävä ku öljyä valuu pakoputken päälle ja tulee "Opel" haju...

  • #2
    En tunne ko tyyppiä, mutta harvoin öljypohjan tiiviste vuotaa. Ettei tulisi muualta? Voisit kokeilla muttereiden kiristämistä.

    Comment


      #3
      Itse kanssa vähän epäilisin, että tulee muualta, mutta jos on huollossa katsottu, että tulee öljypohjasta niin turha väittää. En vain saa mielikuvaa miten se sieltä pakoputkelle pääsis valumaan, vai meneekös tuossa pakoputki öljypohjan alta?

      Comment


      • #4
        Eilen vaihdoin tulpat Audiin ja katsoin että se öljy tulee ylempää...
        Vissiin kansi vuotaa jostain takaa...
        Audi vuosihuollossa kyl huoltomies sanoi et öljypohjantiiviste vuotaa...
        Pitäis tehdä asialle jotain. Ei ole kiva kun tulee öljyn haju sisään...

        Comment


          #5
          Ainakin Wanhojen Witosten venttiilikopan tiivisteet fuskaa aina sen verran, että perinnetuoksua mutkaisella kuumalla kesätiellä aina välillä löytyy. Viitosen imusarjan syvennykset kerää öljyä vajaan puoli litraa, josta se sitten sopivassa tilanteessa leviää muuanne.

          Comment


          • #6
            Mulla näyttää pikkusen tihkuvan venttiilikopan tiivisteen alla olevien puolikuun muotosten kumien alta. Ne on siellä kabiinin puolella. Ota muovi koneen päältä pois ja vilkase ne.

            Comment

            Working...
            X