Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä rasvaa vetoakseleihin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitä rasvaa vetoakseleihin?

    TDI:n voimansiirto on peräisin 200 20 V:stä. Käytettyä vetoakselia on tulossa eteen ruottinmaalta, kun vanhat venyy ja paukkuu. Vaihdon yhteydessä lienee aiheellista vaihtaa / lisätä rasvaa. Mikä on sopiva rasva? Pitääkö olla VAG- tuote, vai riittääkö jokin tuotemerkillä myytävä?

    #2
    VAG:illa on muistaakseni jokin G6-niminen möhnä vetoniveliin. Itse olen käyttänyt tarvikkeena myytävää vetonivelrasvaa, olikohan se jotain litiumrasvaa, saman näköistä tumman harmaata stuffia, kuin orkkismöhnä. Ongelmia ei ole (ainakaan vielä) ollut. Rasvan määrä on muistaakseni 90g / nivel. Orkkismöhnä tietty on varma valinta.

    Comment


      #3
      Molybdeenisulfidi on ymmärtääkseni vallan toimivaa kamaa, sitä ainakin itse olen ongelmitta käyttänyt.

      Comment


      • #4
        Harmaa molyrasva saa minunkin ääneni, joskus olen nähnyt kun on käytetty kirkasta litiumrasvaa ja se saattaa ajan myötä notkistua öljyksi tai paakkuuntua nivelen reunoille.

        Ja noiden vetonivelten kumien ei pitäisi olla niin herkkiä rasvan laadulle kuin esmes. satulan liukujen ruttukumien, jotka turpoavat litiumrasvaa käytettäessä.

        Comment


        • #5
          Tilasin uudet Löbrön kumit ja mukana tulee rasva ja klemmarit, joten keskustelun anti jäi yleissivistäväksi.

          Molybdeenisulfidi (kauhia hankala sana) olisi ollut valintani ennen keskustelua, jos moinen olisi pitänyt kylmiltään tehdä.

          Nyt ei tartte löbrötä hankalampaa sanaa tiskillä sanoa:-)

          Comment


            #6
            Juu, mölyrasvaahan se meikän käyttämä tarvikerasva olikin. Mistä lie tuo litiumrasva jäänyt mieleen.

            Comment

            Working...
            X