Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s6 2.2t kulutus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s6 2.2t kulutus?

    auto on avant ja 6v manuaali,mitä teillä on kokemuksia kulutuksesta mulla näyttää tietsikka kylmänä 12-14l mutta keskikulutus kun laskeskelee menee +-9,ja tehas lupaa eu-kulutus 10,5?

    #2
    Mikä se semmonen mies on joka tommosella autolla ajellessa kulutuksia laskeskelee ;)

    nimim. työkaverin S-mersu keskikulutus 15l ja bensanhinnasta toteaa tyynesti että maksakoon vaikka 3e/l.. eipähän tule kun tutut vastaan :)

    Comment


    • #3
      kyse on siitä kun kaikilla on eri kulutus arvot samanlaisilla autoilla ja siihen vaikuttaa ajotyyli,mutta olisi kiva saada tietoa esim kuinka pienellä on päässy. ps:PH-taitaa se sun työkaveris ajaa mersulla ku ei rahat riittäny audiin hah hah.

      Comment


      • #4
        tuolla jotain juttua: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=24791

        Comment


        • #5
          http://www.tankkaus.com/graph_yearco...searchcar=3101

          Tuossa oman ässän kulutuksen seurantaa. Tuossa lienee maantie - kaupunki aikalailla 50%-50%. Tuo marraskuun kova kulutus on yhdeltä päivältä, jolloin tuli ensimmäiset liukkaat kelit :)

          edit:siis 5 vaihteinen manuaali kyseessä.

          Comment


          • #6
            itellä oli ajotietokoneen mukaan kesk.kulutus viime viikolla alimmillaan 8,6l/100km(matka-ajoa), muuten on 10-12l/100km

            Comment


            • #7
              tossa mun kulut:
              http://www.tankkaus.com/graph_yearco...searchcar=1816

              viimeviikolla vaihtui lambda-anturi, vaikutus kulutukseen oli aika selvä, katotaan miten käppyrät alkaa muuttumaan

              edit:

              kyllä se litran luokkaa putosi

              Comment


                #8
                Kyllä sitä täälläkin kulutuksia laskeskellaan. Yritetään päästä alle 10l sadalla :)

                Helsingin reissulla tuli 70l/632km ja tankkauksen jälkeen ajelin erään rekan imussa ja kulusmittari näytti sellasia lukemia ettei niitä näe kyllä kovin usein. 5-7l välillä heiluttiin 80km/h vauhissa. Harmi kun piti mennä sitten ohi kun alkoi kyydissä olleesta parakista irtoilemaan jotain tavaraa.

                Comment


                • #9
                  Petri;

                  Toi sun V8 vei 11.1l/100km ja tais olla suht rauhallista matka-ajoa, ainakin keleistä päätellen (mut ei nii kauheen vähän kumminkaan),ja takas tullessa 5-7l, ei varmasti pidä paikkansa (siis todellista)

                  Joskus huomasin kanssa S2:ssa että tietokoneen näyttämä kulutus on pienenpi tai suurempi mitä todellisesti se on.Mutta se johtu erillaisista lastu kokeiluista.Se tietokoneen näyttö kiertää luultavasti boxin kautta ja näin reagoi eri lastujen antamiin suuttimen aukioloaikoihin.

                  Mutta vaihtakaa lambda-anturi uuteen (vaikka ei vikaa olisikaan),niin yllätytte.Kulutus voi parhaassa tapauksessa laskea yli litran jopa kaksi/100km (siis todellinen kulutus).Mutta joka tapauksessa kulutus pienenee.Jostain olen lukenut,että lambda-anturi pitäs vaihtaa 80.000km välein.

                  Comment


                  • #10
                    mulla ei kyl lambdojen vaihto vaikuttanu kulutukseen ollenkaan, mut tulpanjohtojen vaihto vaikutti hiukan

                    Comment


                    • #11
                      Sulla taitaa olla hieman erillainen moottorinohjausjärjestelmä kuin turbo peleissä.

                      Comment


                        #12
                        Mullakaan ei auttanut lambdan vaihto kulutukseen. Vaihdoin männä viikolla sen ja ei muuttanut muutakuin,että vastaa ehkä kaasuun ajatuksen verran nopeemmin.

                        Juu ei toi 5-7l todellakaan pidä paikkaansa. Tuohan pitäis olla hinauksessa, jotta päästäisiin sellasiin lukemiin.

                        Automaatti, v8, nastarenkaat, neliveto ja vakionopeudensäädin käytössä ja menee noin 11l/100km niin eihän se kauhee ole. Vähemmänkin se voisi toki viedä, mutta siis täähän on jo 13v vanha auto, ei siis uusi.

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä ja tarkemmin ajateltuna juuri näin;

                          Automaatti, v8, nastarenkaat, neliveto ja vakionopeudensäädin käytössä ja menee noin 11l/100km niin eihän se kauhee ole. Vähemmänkin se voisi toki viedä, mutta siis täähän on jo 13v vanha auto, ei siis uusi.
                          Juu en unohtanut muutakuin automaatti,nastarenkaat,neliveto ja vakionopeudensäädin:-)...vanhuus ei tuu yksin.

                          Oon seurannut myös kulutuksia eri autoilla talvi/kesä niin mun autoissa se on ollut n.1.5l/100km (eli kesärenkaat vs nastarenkaat) ja on mielestäni aika kova ero.Ja kun ottaa vielä huomioon kylmäkäynnistykset (esim kaupunkiajo) niin ero taitaa olla +2l/100km eli pikaisella laskutoimituksella on bensa n.15-25% kalliimpaa talvella.......elämä on:-)

                          Comment


                            #14
                            Mulla on alkuvuoden sekakulutus vajaan parin tonnin kilometrimäärällä ollut aika tarkkaan 12.

                            Comment


                              #15
                              Mulla putosi lambdan vaihdon jälkeen kulutus n litralla, mutta se olikin finaalissa.

                              Comment


                              • #16
                                Näin se näköjään ainakin S2:ssa

                                Mulla putosi lambdan vaihdon jälkeen kulutus n litralla, mutta se olikin finaalissa.
                                Ja noin se pitäisi ollakkin,koska boxi saa tiedon lamdalta ja säätää sen mukaan seosta,ainakin 3B ja AAN, ABY, ADU koneissa toimii näin.

                                Comment

                                Working...
                                X