Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ongelma kaarrevalojen asennuksessa (A4 B7)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ongelma kaarrevalojen asennuksessa (A4 B7)

    Eli projektina on bi-xenon-kaarrevalojen jälkiasennus, potilaana A4 B7.

    Olen saanut xenonit kytkettyä ja koodattua niin, että ne toimivat kaikin puolin oikein. Samoin tasonsäätöanturit ja ohjausmoduuli ovat paikollaan. Johtosarjana käytin Kufatecin jälkiasennussarjaa.

    Ongelmana on nyt se, että en saa tasonsäätöä toimimaan ja VCDS antaa seuraavan vikakoodin ohjausmoduulilta:

    02071 - Local Databus
    004 - No Signal/Communication - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11100100
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 0
    Time Indication: 0

    Ohjausmoduuli löytyy kuitenkin oikein ja sitä pystyy koodaamaan, eli ainakin jollain tasolla purkki on väylässä. Tasonsäätöantureihin ei kuitenkaan saa yhteyttä eikä tätä myöten opetuskaan onnistu. Olen kokeillut kahdella erilaisella ohjausmoduulilla, ja kummallakin lopputulos on sama. Huomasin kytkentäkaavioita tutkiessani, että ohjausmodulin ja umpioiden säätömoottoreiden välillä pitäisi ilmeisesti olla yhteys väyläänkin, vai olenko ihan väärässä? Kuvassa on ohjausmoduuli J431, josta kaksi karvaa kullekin säätömoottorille: 53 ja 55 sekä 30 ja 32. Missähän vain mahtavat olla nuo B229 ja B230, tietääkö joku?

    En todellakaan ole mikään autosähkäri, mutta kun näin pitkällekin on päästy, olisi projekti tietysti kiva viedä loppuun asti. Kaikki apu on siis erittäin tervetullutta.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut jannes; 16.7.2011, 20:46. Perustelu: Anturit ja moottorit sekaisin, nyt korjattu.

    #2
    Missähän vain mahtavat olla nuo B229 ja B230, tietääkö joku?
    Kuvan mukaan, Vasen ja Oikea A-pilarin kytkentäpaikka. T17a ja T17c
    Valistunut arvaus :)
    Attached Files
    Viimeksi muokannut KimmoL; 16.7.2011, 21:50. Perustelu: kirjoitusvirhe

    Comment


    • #3
      Jaa, siltä tosiaan näyttääkin ;)

      Olen nyt vienyt nuo karvat suoraan umpiolle, siinäköhän sitten ongelma? Täytyy testailla lisää, kunhan tässä taas ehtii. Onkohan mitään merkitystä, missä kohtaa nuo signaalit vie väylään? On tämä melkoista hakuammuntaa tällä oppimäärällä.

      Comment

      Working...
      X