Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Osakkeiden omistajia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Olis kiva ostaa, mutta on hiukka kallis osake omalle lompakolle.

    Comment


    • Tuolla p/e luvulla se on halpa, toinen asia on sitten koska se on kallis ja hyvällä voitolla myytävissä.

      Comment


        Eikös se riitä, jos osake tuottaa hyvää osinkoa ja sitähän se on tuolla p/e:llä.

        Next Games listautuu First Northiin maanantaina, aikooko kukaan osallistua? Itse ajattelin pienen siivun sitä ostaa, kun salkku alkaa muuten olemaan niin täynnä arvoyhtiöitä, jotka kyllä tuottavat, mutta ovat pikkuisen tylsiä. Eiköhän yksi pieni riskisijoitus noiden kylkeen mahdu.

        Comment


        • Kyllä itelläkin olisi tarkoitus vähän Next Gamesia ostaa listautumisesta. Jos et veikkaa et voi voittaa, eli aivan lottolappu noilla tunnusluvuilla. Jos oikein muistelen lukeneeni, niin tekevät pelejä lisenssillä tunnetuista alan brändeistä. Tämäpä taas vähän pistää jarruja päälle ostohousujen nostossa, koska brändin omistajilla lienee aika hyvät tontit polkea ehdot huonoiksi. Toisaalta taas JOS tämä sattuisi muutamankin menestyspelin tekemään, niin mahdollisten kokonaan omienkin tuotteiden markkinointi voisi tulevaisuudessa helpottua.

          Edit: Olisiko Nordnetissä salkkuaan pitävillä kiinnostusta, jos loisi Sharevilleen oman ryhmän "Meikäläislle". Euromäärät tuolla ei toisille näy, vain osakkeiden osuudet prosentteina sekä tehdyt kaupat että kokonaiskehitys. Tuntuu vähän pöljälle näin autofoorumilla jaaritella täysin toisen alan asoista.
          Viimeksi muokannut b7567; 11.3.2017, 00:16.

          Comment


            Minulla on varsinaiset osakesalkut nykyisin muualla, kuin Nordnetisssa -> Sharevillessä ei näy salkun tilanne. Mutta olen kyllä kiinnostunut liittymään jäseneksi Sharevillen meikäläisten ryhmään.

            Comment


              Kukaan perehtynyt Componentan tilanteeseen?

              Comment


              • Semmoinen mutu on, että vielä kannattaa pysyä sivusta seuraajana.

                Comment


                  Kuutioinut tässä hetken, josko sijoittaisi pääomaa uudelleen. Yli 60% arvonnousu alkaa jo houkutella, jos myyt voitolla, et tee tappiota. Asiahan ei ole tietenkään ihan niin yksioikoinen. Pitäisi tietää, milloin osake alkaa olla kallis hintaisekseen, tai vastaavasti edullinen.

                  P/E-luku? Joku muu mikä ja kaikki samaan yhtälöön? Tästä tekisi varmasti väitöskirjan halutessaan, mutta jos jollain on heittää nyrkkisääntöjä.

                  Comment


                    Itse suosin menestyvien osakkeiden osalta tapaa, että kotiutan puolet reilun nousun jälkeen. Tällöin ei "tapa lypsävää lehmää", mutta saa myös kotiutettua voittoa. Samalla tulee myös pidettyä huolta hajautuksesta, eli noussut osake ei pääse liian isoon painoon.

                    Tosin näin jälkikäteen sitten välillä harmittaa, että miksi piti myydä edes se puolet pois :)

                    Comment


                      Tämähän se dilemma on. Asiaa ei varsinaisesti helpota pelissä olevat summat. Meikäläisen salkku on niin pieni, että kovin moneen osaan ei viitsisi pilkkoa, kun voitot valuu komissioihin.

                      Comment


                        Kuutioinut tässä hetken, josko sijoittaisi pääomaa uudelleen. Yli 60% arvonnousu alkaa jo houkutella, jos myyt voitolla, et tee tappiota. Asiahan ei ole tietenkään ihan niin yksioikoinen. Pitäisi tietää, milloin osake alkaa olla kallis hintaisekseen, tai vastaavasti edullinen.

                        P/E-luku? Joku muu mikä ja kaikki samaan yhtälöön? Tästä tekisi varmasti väitöskirjan halutessaan, mutta jos jollain on heittää nyrkkisääntöjä.
                        Ei ole olemassa mitään nyrkkisääntöä joka kertoisi milloin kannattaa myydä. Kukaan ei tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Oikeastaan vain silloin kannattaa myydä, kun on epäilys osakkeen arvon putoamisesta tulevaisuudessa.

                        Sitten on vielä se, että myyntivoittoa tehdessä valtio kiittää. Joudut siis maksamaan myyntivoiton verot. Osinkoja kuitatessa selviää selvästi pienemmillä veroilla. Osingot rules!

                        Itse teen myyntivoittoa nykyisin vain silloin, kun aikaisemmin tapahtunut myyntitappio on expiroitumassa tai jos tiedossa/luulossa on osake, johon sijoittamalla saa paremman tuoton.

                        Comment


                        • No itse teen vähän samalla tavalla. Osakkeet ovat toisaalta myös "käteiskassa", edelliseen pariin autoon olen ottanut tuolta vähän täppiä lisää ja maksanut verot jälkeenpäin.
                          Hyvät osakkeet näkyy nostavan arvoaan, vaikka miten olisivat yliarvostettuja. Itse aina aloitan pienellä uudet osakkeet ja seuraan niiden käyttäytymistä, jonka jälkeen joko sitten luovun, tai lisään omistusta. Omasta mielestäni olen suht ok arvonnousuun päässyt semi aktiivisella seuraamisella, reiluun 10% pintaan osingot ja arvonnousu huomioiden. Bruttona siis, eli veroja ne ole huomioinut noissa. Toki tuo ei ole vähästä paljoa, mutta parempi kuin tilillä makuuttaminen..

                          Comment


                            Jos alkuvuoden aikana en ole myynyt lainkaan osakkeita, niin loppuvuodesta olen keventänyt voitolla olevan osakkeen osuutta salkussa alle 1000€ myynnillä. Tällöin ei myyntivoitosta tarvitse veroa maksaa, joka on kuitenkin vähintään tuo 30%.
                            Onhan muutamassa tapauksessa tullut takkiinkin, Orion ja Neste nyt ainakin, kun kurssi vaan koilliseen jatkoi matkaa. Tällöin olisi kannattanut ostaa muutaman päivän päästä sama osuus takaisin, jolloin hankinnan keskihinta olisi noussut ja tulevaisuuden myyntivoitto olisi ollut pienempi. Mutta yleensä veromätkyihin on myynnistä saatu raha mennyt uudelleensijoittamisen tai joululahjojen sijaan.

                            Comment


                              Loistava pörssipäivä tänään. Affecton omistajana pikkuisen hymyilyttää :) Harmi vaan, että tuon joutunee myymään pois CGI:n ostotarjouksen vuoksi. No eipä se mitään, tänä vuonna expiroituu vanhoja myyntitappioita juuri sopivasti niin, ettei verottaja pääse rokottamaan myyntivoitoista.

                              Mutta mitäpä hommata tilalle? DNA:ta voisi tankata ja tuo SSH:kin vähän kiinnostaa, joskaan se ei maksa osinkoa mikä on vastoin sijoitussuunnitelmaa.

                              Onkos muilla hyviä ideoita?

                              Comment


                                Pistin Finnairin ja Siilin myyntivoitot Teliaan ja Remedyyn. Tiedä sitten, menikö munille..

                                Comment


                                  Minulla on jo Teliaa mutta sitä voisi toki tankata. On käynyt mielessä.

                                  Remedyn taidan passata, kun hommasin Next Gamesia heidän osakeannista. Yksi pelialan riskisijoitus riittää minulle.

                                  Niinkin tylsä firma, kuin Kemira on myös alkanut kiinnostamaan. Tekee sen verran tulosta, että on pystynyt maksamaan kohtuullista osinkoa jo pitemmän aikaa.

                                  Comment


                                  • Outokumpu ja jokeriksi Nokia. Suosin myös Dna:ta. Jännitystä jos hakee niin Componenta, Sotkamo Silver ja SSH.

                                    Comment


                                      Mä olen ottanut pienet määrät Innofactoria ja Taaleria. Saa nähdä onko hyviä. Taaleria ainakin on kunnianhimoinen kioski.

                                      Comment


                                      • Täältäkin Taalerille kannatusta.

                                        Comment


                                        • Itse ajattelin laitella Affecto-rahat linjalle Hoivatilat-Taaleri-Innofactor.

                                          Comment


                                            Meklarilta tuli julkinen ostotarjous Affecton osakkeista. Mietityttää hyväksyäkö vai hylätä tarjous?

                                            Miten tuossa muuten käy, jos hylkään ostotarjouksen?

                                            Comment


                                            • Mikäli kauppa toteutuu niin joudut odottamaan rahoja kuukausia tai jopa vuoden kuten minä kerran vuosia sitten.

                                              Tässä teille harkintaan uusi kohteeni http://www.marketwatch.com/investing/stock/opnt josta on ollut minulla jo jonkin aikaa hyvä siivu salkun kokoon nähden. Antakaa kommentteja.

                                              Comment


                                                Mikäli kauppa toteutuu niin joudut odottamaan rahoja kuukausia tai jopa vuoden kuten minä kerran vuosia sitten.
                                                Eli saan osakkeista saman mikä ostotarjoushinta on, mutta myöhemmin?

                                                Jotta ostotarjous toteutuu, täytynee tietyn määrän Affecton osakkeita (>50% ?) mennä ostotarjouksella CGI:lle?

                                                Olen joskus aikaisemminkin ollut vastaavassa tilanteessa ja muistaakseni hylkäsin ensimmäisen tarjouksen. Kyse taisi olla Telian ostotarjous Sonerasta. Muistaakseni hylkäsin tarjouksen ja jotenkin hyödyin siitä. Sen verran pitkä aika siitä vain, etten enää kuollaksenikaan muista miten siinä kävi.

                                                Comment


                                                • Saat saman hinnan tai jos tulee kilpaileva tarjous jolloin voit saada enemmän, joka tapauksessa saat saman kuin jos nyt hyväksyisit tarjouksen.
                                                  Ostotarjouksen toteutumis % on varmaankin ilmoitettu tarjousesitteessä.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Matts Näytä viesti
                                                    Outokumpu ja jokeriksi Nokia. Suosin myös Dna:ta. Jännitystä jos hakee niin Componenta, Sotkamo Silver ja SSH.
                                                    Joo Outoa ja Nokiaa on, sekä jännityksellä on Sotkamo Silver :) joka on kyllä ihan ok ollut.

                                                    Comment


                                                      Next Games pompsahti mukavasti tänään. +68% minun salkussa. Ei huono tuotto puolen vuoden sijoitukselle :)

                                                      Comment


                                                      • Minulla näyttää 74,71 % kuitenkin valitettavan pieni euromääränä. Outokumpu on ollut hyvä ja Nokiat olen vaihtanut Opianttiin parisen viikkoa sitten. Nokia voisi olla hyvä 2018 osinkoineen, osinko + lisäosinko, arviona oli jossain 8 % tuotto.

                                                        Comment


                                                          Jep, on se minullakin +72% päivän päätöskurssin mukaan. Tuo 68% lukema oli katsottu joskus puolen päivän kieppeillä.

                                                          Onneksi ehdin hieman tankkaamaan osakeannin ja sitä seuranneen dippauksen jälkeen. En taida kuitenkaan myydä noita pois. Mutta olen melko varma, että volatiliteettia riitää tässä osakkeessa jatkossakin.

                                                          Voisi olla fiksua myydä vaikka puolet pois ja ostaa ne takaisin seuraavan dipin jälkeen.

                                                          Comment


                                                            Loppui kivekset kesken katsella Finnairin nousuja, 135% nousu sai riittää. Voittoja realisoidessa tuli tarve realisoida tappioitakin, joten Fortumit kävi luiskalla. Tiedä sitten oliko virhe ostaa takaisin jo nyt.

                                                            Comment


                                                              Hyväksyin CGI:n ostotarjouksen Affectosta. Katsotaan kuinka käy.

                                                              Next Gamesista innostuneena alkoi mietityttämään Rovion tuleva listautuminen. Saatan laittaa pienen siivun siihenkin kiinni.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X