Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.9 TDI vai 2.5 TDI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 1.9 TDI vai 2.5 TDI

    Olen hankkimassa A4 avant joko 1.9 tdi 81 kw tai 2.5 tdi:n.
    Saisiko kokemuksia ja mielipiteitä avustamaan päätöksessä, esim miten tekniikka on toiminut, mitä ongelmia on ollut jne.
    Vuosimalli pyörii 1997-2000 ja etuveto.

    #2
    Näistä TDI-koneista on ollut ollut juttua ennenkin, eli haulla löytyy. Lyhyesti sanottakoon, että 1.9TDI on järkiostos ja 2.5TDI ostetaan tunteella. Neloskoneessa on pienemmät ylläpitokulut, mutta kutoskone on sivistyneempi ja lähteehän siitä enemmän pöhinää.

    Comment


      #3
      Mulla oli edellinen A4 -vm 96 tuolla 81 kW koneella ja miellyttävä käyttöpelihän se oli. Laite kulkee ihan tarpeeks Suomen tiestölle sekä rajoituksille ja käyttöominaisuuksiltaan se oli ainakin minua miellyttävä. Vääntöä riitti alhaalta saakka ja kulutus pyöri 5,5 l/100 km tuntumassa.

      Tuossa nykyisessä 132 kW versiossa on sitten kulkupuoli kokolailla toista luokka. Kaupungissa moottori ei mielestäni ole yhtä mukava kuin 81 kW, mutta kun vapaa nopeusrajoitus alkaa, niin alkaa väkisin hymyilyttämään. Kulutus pyörii keskimäärin vähän alta kahdeksan litran.

      110 kW 2,5 l konetta en ole päässyt kokeileen.

      Comment


      • #4
        Itellä tuon 1.5tdi tdi kone alla tosin lastutettuna. Kun kokeilin tuota 1.9tdi niin se olisi riittänyt kyllä mainiosti, vahinko että tuli jo ostettua tuo järemmpi...no nälkä kasvaa syödessä ja seuraava vaatii varmaan sen 3l koneen :D. About 50tkm/vuosi tulee ajeltua ja onhan toi 2,5kiva peli, mutta kuten todettu paljon kalliimpi ylläpitää mm. vakuutusten, dieselverojen ja varaosien/ huoltojen kautta.

        Comment

        Working...
        X