Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Voiko Audin huolto olla näin huono?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja jounii Näytä viesti
    Jos ei ole haljennut niin kyllä ne aika hyvin saadaan oikastua vähän lämmittämällä. Haljenneetkin hitsataan, jos osataan homma. Audin puskurit on ainakin toistaiseksi olleet vähän joustavampaa materiaalia. Toisessa merkissä nähnyt miten puskuri menee palasiksi pakkasessa, kun vähän kolahtaa. Toki kannattaa olla tarkkana..

    Omassa B8:ssa on saksassa tullut joku peltivaurio ja siellä merkkitiskillä vedetty vakuutuksen piikkiin aikoinaan reilusti vain uusi puskuri, etulokari, ovien pellit ja maalattu niin ettei mitään huomaa eroa. Periaatteessahan tuo puskurikin maalaukseen on irroitettava, jos hyvän haluaa ja ei se alkuperäinen uusi puskuri ihan mahdottomia maksa.
    Pitää kuulostella mitä Laakkonen sanoo siitä puskurista. Ei voi tietysti sanoa varmaksi haluaako Laakkonen siitä korjauksesta hyvän vai halvan. Heidän piikkiinhän se menee. Kaverin kokemuksella, jos maalaus ei miellytä, niin ensimmäisenä Laakkonen tarjoaa jälleen kerran moottoriöljyjä. Se tuntuu olevan niiden ratkaisu kaikkeen mikä on mennyt v*tuiksi.

    Comment


      Päivitetään tilannetta sen verran, että nyt tuo kuskin ovikin menee sitten korikorjaamon kautta korjattavaksi. Eli sain vaihdettu tuon "ilmaisen öljyn" oven korjaukseen.

      Mitenkäs näissä sitten loppujen lopuksi menee, jos korjaamolla sattuu tuommoisia haavereita autolle, niin saako omistaja päättää missä jäljet korjauttaa? Meneekö samalla tavalla, kuin liikenteessä sattuneissa vahingoissa eli syytön osapuoli saa korjauttaa autonsa missä haluaa?

      Comment


        Korjaamo mokaa, korjaamo maksaa, korjaamo päättää missä korjataan.

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
          Korjaamo mokaa, korjaamo maksaa, korjaamo päättää missä korjataan.
          Meneekö aina tosiaan noin? Puhuin asiasta erään kolarikorjaamon kanssa ja heillä oli toisenlainen tieto asiasta. Muuttuuko tilanne sitten, jos korjaamon vakuutus maksaa?

          Comment


            Jos vakuutus maksaa, niin voi olla että saat valita korjauspaikan. Harvoin vaan isoissa firmoissa vakuutus maksaa mitään, koska omavastuut on isot ja maksut nousee vahinkojen myötä jne.
            Halvinta on maksaa omaan piikkiin omassa firmassa.

            Jos korjaamo maksaa korjauksen, niin toki maksaja saa valita korjaamon.

            Comment


            • Mun käsityksen mukaan vahingon aiheuttajalla on oikeus korjata virheensä. Auton omistajan ei taas tarvitse hyväksyä korjauksen lopputulosta, jos se on huonompi kuin mitä auto oli ennen vauriota.

              Täytyy kuitenkin muistaa, ettei autoa tarvitse korjata parempaan kuntoon, kuin mitä oli ennen vauriota. Jos paikattu osa erottuumuusta autosta korjauksen jälkeen esim kiiltävämmän maalipinnan vuoksi, niin se on sitten se erottuu. Myllytykset yms. häivytykset jäävät tällöin useimmiten omistajan vastuulle.

              Comment


                OK, kiitos vastauksista. Otan heti alkuviikosta yhteyttä sinne korikorjaamon puolelle, kun sieltä ei ole pariin viikkoon mitään kuulunut. Pitää varmaan heidän antaa kokeilla sitä korjausta ja sopia reilusti etukäteen millainen lopputulos on hyväksyttävä ja se millä tavoin he meinasivat korjaukset tehdä. Pakkeli-juttuihin en lämpene.

                Comment


                • Onkos AAT-koneellisten kokemusta hyvästä diesel-pajasta Oulussa?
                  Vois käydä pumppusuutinta säätämässä ja muutenki näyttämässä että onko kaikki kohdillaan konepuolella.
                  Vihuria suositteli luottopaja, itse eivät alkaneet säätämään ajoituksia.
                  Onko Vihuri hyvä paja? Tai entäs se kärkkäisen vieressä oleva paja?

                  Comment


                    Vihuri vai Vihelä? Ainakin entisen AFN:n pumpun saivat tiiviiksi, luulisi niiden muutkin d-hommat osaavan.

                    Comment


                    • Saatto olla Viheläkin, en tarkkaan painanut mieleen. Pumppu on huollettu, säätöhommia kansirempan ja jakopäärempan jälkeen vois tarkistella.

                      Comment


                        DieselTurunen on Kärkkäisen naapurista muuttanut Oulunsaloon. Pokkana soittaisin Vihelälle.

                        Comment


                        • Eikä diesel turunen enää ees tee mitään, on myyny kaikki vehkeensäkki pois.

                          Comment


                            Tähän vaiheeseen tullessa voi todeta: jos haluat luotettavan auton... elä osta autoa. Kaikki hajoaa ajastaan ja joka merkissä/mallissa omat ongelmat.

                            Comment


                            • Moro!
                              Ostin aikalailla tasan kuukausi sitten 230tkm ajetun Audi A3 Quattro 2.0TDI:n. Kaksi viikkoa oston jälkeen alkoi pitämään outoa ääntä takapäästä hitaissa nopeuksissa kääntyessä. Ääni alkoi voimistumaan ja varasin huollon. Huollossa olivat ottaneet perän öljyt ulos ja sieltä oli tullut kiitettävä määrä metallia öljyn mukana ulos ja tuomio oli että koko takapään tasauspyörästön laatikko pitäisi vaihtaa sisuskaluineen. Otin sitten yhteyttä liikkeeseen mistä ostin auton ja he tarjoutuivat maksamaan sen perinteisen 50% tästä rempasta. Käsittääkseni tommoinen pitäisi mennä kokonaan heidän piikkiin kun ei tuommoista vikaa voinut tulla noin tuhannen kilsan jälkeen. Onko mitään vinkkejä mistä pitäisi lähteä hakemaan apua/neuvoja? Onko muilla ollut samanlaisia tilanteita ja miten niistä on selvitty?

                              Comment


                                Kaupanpurkua ehdottamalla voisi lähteä liikkeelle, jos ei halua osallistua remppaan. Selkeä piilevä vika ellei jopa tiedossa ollut vika myydessä. Jotain voit joutua maksamaan itse, jos sinne uusi laitetaan, koska se tulee silloin parempaan kuntoon kuin tuon ikäisen kunnossa olevan pitäisi olla.

                                Comment


                                  Tuo 50% varmaan ihan normi osuus tuosta. Veikkaan että kuluttaja-asiamies heittäisi saman tai jopa vähemmän, koska autosi tulee parempaan kuntoon mitä käytetty vastaava. Kyseessä kuitenkin jo 230tkm ajettu, nii isommasta korvaus osuudesta turha haaveilla. Kaupan purku tuskin onnsitu pelkästään tuon varjolla.

                                  Comment


                                    Kaupan purkua tai alennusta sieltä varmaan kannattaa pyytää. Uusia osia ei kannata alkaa 100% vaatimaan kun ei uutta autoakaan ole ostanut. Ehkä selkein vaihtoehto olisi selvittää mitä korjaaminen vaikka käytetyllä purkuosalla maksaa ja kinuta sitä suuruusluokkaa oleva alennus.

                                    Perämurikan vaihtohan ei työnä kovin ihmeellinen ole, muutaman tunnin homma osaavalta mekaanikolta.

                                    Comment


                                      6 vuotta vanhan ja100 tkm ajetun A3 8V:n kuivakytkin sai öljyä, kun kampiakselin tiiviste oli alkanut vuotamaan. Auto vietiin Audi Centeriin korjattavaksi ja sanoin vain, että jos jotain alennuksen tapaista järjestyisi, niin mielelläni sellaisen vastaan ottaisin. Korjaukseen vietäessä minulla oli tiedossa vain kustannusarvio, jonka olin valmistautunut maksamaan. Autoa haettaessa minulle tarjottiin noin 50 % hinnanalennus goodwillinä, eli minä maksoin osat ja Audi Center tarjosi työt. Pidin sitä reiluna tarjouksena. Jotain vaikutusta saattoi olla sillä, että auto on huollettu koko ajan samassa Audi Centerissä.

                                      En minä sinisilmäinen silti ole. Ilmaisia lounaita ei ole, eli kyllä minä tuon goodwillin olen moneen kertaan maksanut, kun autoa on Audi Centerissä huollettu. Tampereen Audi Centerin, tai nykyään K-Auton huolto ei ole ollenkaan huono - minun mielestä.

                                      Comment


                                        Ette kai te tosissanne luule, että merkkikorjaamo tekee jotain goodwilliä oma hyvyyttään? Se ei ole mitään muuta kuin uudelleen brändättyä kuluttajasuojalakien mukaista virheen korjaamista. Nämä takuuasioita hoitavat ihmiset koulutetaan erikseen kieltämään kaikki mahdollisimman viime tinkaan saakka. Ja jos asiakas ei ymmärrä oikeuksiaan, niin kusetus menee läpi. Kuten yleensä tapahtuu sinisilmäisten suomalaisten kanssa.

                                        Ja ne 50% diilit, jos ette parempaa saa aikaan, niin muistakaa edes vaatia, että se 50% lasketaan omakustannushinnoista, eikä katteen kanssa. Katteiden kanssa se on jotain muuta kuin 50-50.

                                        Comment


                                          Ei nyt ihan noinkaan. Merkkikorjaamo ei itse goodwillistä yleensä penniäkään maksa, vaan tehdas on mikä alennuksen antaa. Esimerkkinä entinen b7:kani, jota maalattiin tehtaan piikkiin 12v ikäisenä, vaikka mikään kuluttajasuoja tai takuu ei sitä olisi vaatinut.

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja jipitkan Näytä viesti
                                            Ja ne 50% diilit, jos ette parempaa saa aikaan, niin muistakaa edes vaatia, että se 50% lasketaan omakustannushinnoista, eikä katteen kanssa. Katteiden kanssa se on jotain muuta kuin 50-50.
                                            Niin että mitenkä? Osan myyntihinta 100 eur ja omakustannushinta liikkeelle 50 eur ja tuosta 50 eurosta sitten 50 % alennus sen sijaan että sen saisi myyntihinnasta?

                                            Comment


                                              Mina nyt ymmarsin sen niin, etta jos osan myyntihinta on sen 100 ja omakustanne 50 ja tyon hinta on 100 laittaa se paikalleen, niin se 50% laskettas siita 50+100, eika 100+100, eli asiakkaalle jaisi maksettavaa 75 satasen sijasta. Ihan oikeassahan Jari on, ettei ns. goodwill-keisseissa pida menna marmoripalatsin yllapitoa maksamaan.

                                              Comment


                                                Faijan vanha C5 kävi taannoin airbagin takaisinkutsukamppiksella jossa käsittääkseni vaihdettiin rattibägi, vai tarkistettiinko vain jotain? En tiedä, yhtä kaikki bägi on pitänyt käyttää irti. Tänä keväänä, noin kaksi vuotta tuon käynnin jälkeen syttyi airbagin merkkivalo, vcds sanoo notta ratin igniteriin ei saada yhteyttä.

                                                Olin etukäteen melko varma että ratin kellojousipaketti varmaan vanhuuttaan rikki, vaan siinä kun aloin purkamaan ja selvittämään niin ratin bägi tulikin heti johtoineen mukana kun avasi pultit. Se on koko tämän kaksi vuotta ollut vain "höhhöllään", huonosti kiinni se bägin johtoliitin. Autolla ajetaan todella vähän, ehkä 2000km vuodessa ja tuon muutaman tuhannen kilometriä se oli pysynyt. Olipa helppo korjaus kun laittoi liittimen kiinni mutta aika amatöörimäinen virhe tuollaisessa kohteessa. Se liitin ei siellä ratin sisällä itellään kyllä millään tapaa pääse aukeamaan eikä tuota ole missään pidelty sen jälkeen.

                                                Terveisiä Porin merkkarille, vähän särmyyttä lisää kiitos.

                                                Comment


                                                  Kyllä niitä goodwillejä tapahtuu ihan pyytämättäkin, tiedä onko se tuurista tai vian kohteesta kiinni. Esim meidän päästöhuijausvolkkariin vaihdettiin goodwillina SCR katti ilman että olisin tajunnut edes sitä vaatia. Epäilisin tuossa taustalla olleen nimenomaan päästökorjaussofta ja se hässäkkä miksi niin automaattisesti vaihtoivat. Tuo goodwill ei tullut merkkikorjaamolta vaan maahantuojan kautta, joka taas oli volkkariin Saksassa yhteydessä.
                                                  Tarkistivat vain, että huollot oli ajallaan tehty ja että oli käytetty oikean luokituksen öljyjä.
                                                  Varmasti monessa muussa tapauksessa goodwill on kovemman taistelun takana.

                                                  Comment


                                                    A3:n kytkinremontissa sama raha olisi mennyt jos olisin vienyt sen pekan pajalle korjattavaksi, eli rahan suhteen oli ihan se ja sama saiko rahani Audi Center vai joku kyläkorjaamo, johon minulla ei ole asiakassuhdetta ollut aikaisemmin. Minä olin tietoinen siitä, mitä korjaus listahinnalla maksaa merkkikorjaamolla ja olin sen jo hyväksynyt tietäen, että paikallinen pienkorjaamo olisi tehnyt saman työn tarvikeosilla puoleen hintaan. En myöskään ollut vailla goodwilliä, totesinpahan vain, että jos jotain alennusta olisi mahdollisuus saada, niin se olisi ihan kiva juttu.

                                                    Comment


                                                      No se voi hyvinkin olla mahdollista, että goodwillin kanssakin se merkkitiskin remontti on kalliimpi kuin kyläsepällä. Se vähän riippuu aina siitä mitä pitää korjata ja joskus ne tarvikeosat voi olla pitkässä juoksussa kalliimpikin vaihtoehto.
                                                      Minä en joutunut maksamaan mitään tuosta SCR katin vaihdosta. Syynä ehkä se, että sen aikanen Veho-takuu oli aika hyvä.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X