Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Minkä kokoiset renkaat uuteen Audiin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Minkä kokoiset renkaat uuteen Audiin?

    Auttaakaa hölmöä :D


    Tuli tuossa tilattua uusi a4 business sport sedani ja nyt tilasin siihe tämmöset vanteet: https://www.alufelgen-hai.de/alufelg...id=2214&z_id=6

    Kysymys kuuluukin että minkä kokoiset renkaat kannattaa kyseiseen autoon hommata? 235/40 244/40 Kokemuksia yms?

    #2
    Näyttää olevan OEM-vanteiden (18") mukana tulevat renkaat kokoa 245/40-18. http://content.audi.fi/Extra/Hinnast...%20141%20B.pdf

    Comment


    • #3
      Oisko joku muu koko mukavampi ajaa? Tuntu aika jäykältä ohjaus ku ajoin yks pv vastaavalla autolla jossa 245/40 18 alla.

      Comment


      • #4
        Riippuu mitä ajat. Matka-ajoa kun itse harrastan runsaissa määrin, niin pidän leveämmästä kumista vakauden takia. Toki tuonkin vakauden saa pilattua virheellisellä alusta valinnalla. Lisäksi itseltäni löytyvä servotronic takaa sen ettei ole jäykkä kääntää vaikka alla olisi kolmenollavitoset. Toki kaupunkipyörityksessä tuollainen nakki saattaa ruveta vaivaamaan. Mutta itse sanoisin, että eiköhän tuo ole ihan hyvä valinta.

        Comment


        • #5
          Mulla on nyt vastaavassa "B8.5:ssä" alla 245/40R18 ja uuden mallin ohjauksella nuo on aivan samanlaiset käännellä kuin koeajon aikana alla olleet 225/50R17 kumit., eli kaupungissa kevyet ja maantiellä jämäkämmät muuttuvan ohjauksen ansiosta.

          Vakiokoot ovat 225/45R18 ja 245/40R18, mutta varmasti esim. 235/40R18 käy myös, koska ero noihin on loppujaan pieni. itse otan seuraavaksi 225/45, koska 8" vanteelle 245 on jo vähän turhan pulla, eikä normiajossa leveämmästä renkaasta ole mitään muuta kuin ulkonäköhyötyä.

          Comment


          • #6
            Oon ajellu nyt 3tkm 245/35/r19 rengastuksella ja auto on ollut hyvä ajaa! Pelkäsin hiukan että ajotuntuma huononee leveiden renkaiden takia mutta tosissaan toimineet hyvin. Autona uusi A4 avant busin.sport.

            Comment

            Working...
            X