Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 farkun takaluukun kolina

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 farkun takaluukun kolina

    Vanhasta sotaratsustani (A6 vm 98, 2,4, V6 Var) lähtee takaluukusta kunnon kolina varsinkin alhaisilla nopeuksilla. Olen viikon verran yrittänyt hiljentää sitä, huonolla menestyksellä. Olen yrittänyt säätää oven asentoa niillä sivustoppareilla, tyhjännyt kaikki lokerot takana..mutta kolina sen kun jatkuu

    Pitääkö ne takaluukuun kumilistat uusia jos se luukkuu hakkaa "läpi"?

    Kolina kuulostaa ihan siltä kun se luukku olisi auki (vaikkei se ole auki)

  • #2
    Oisko lukko joka ääntää? Kun irrotat sen kromilistan voit säätää lukkosalpaa.

    Comment


    • #3
      Tyhmä kysymys, mutta oletko varmistunut, että itse luukun sisällä ei ole mitään irtonaista?

      Comment


      • #4
        Juu ok pitää kokeilla viikonloppuna. Kaikki muut jutut on kokeiltu. ei voi olla mitään muuta mistä lähtee semmoinen metallinen ääni.

        Mites se kromilista irtoaa?

        Comment


        • #5
          4 torx-ruuvilla kiinni

          Comment


          • #6
            Kiitos vinkeistä! Lukon vastakappale on säädetty ja kolina väheni merkittävästi. Jonkin verran näin vanhan auton pitääkin kolista. Lisäksi siinä on madallettu alusta joka pitää huolta siitä että meno on kaupunkiliikenteessä kaikkea muuta kun sulavaa, maantiellä taas sitten auto toimii kun rasvattu. Erikoista vaan että viitosvaihde on välitetty niin lyhyeksi? Viitosella noin 120 kympissä on kierroksia yli 3000 rpm.

            Comment


            • #7
              Ei muuten vieläkään kyllä ole kondiksessa. Eli kolina jatkuu luukun säädöstähuolimatta. Nyt olen paikantavinani kolinan oikean puoleiseen reunaan takapenkin kiinnityksen taakse.. Iskarin kiinnitys löysällä? Mitä muuta siellä voisi olla joka kolisee "metallisesti". Pitää tutkia foorumia jos olisi ohjeet miten se oikean puoleisen sivun saa esille..

              Comment


              • #8
                Pistä joku -vaikka emäntä konttiin, anna kyytiä, päästä pois ja kysele sitten mistä kolinat tuli, juokse tarpeen vaatiessa karkuun.
                -ihan oikeestikin tuo vois auttaa että sais suuntiman äänenlähteestä

                Comment


                  #9
                  Eihän esimerkiksi se takapenkin selkänojan lukitustappi ole päässyt löystymään?

                  Comment


                  • #10
                    Nosta auton takakulma ylös ja kurkkaa sinne pyöränkoteloon josko ois käynyt kuten mun A6:ssa eli iskarin yläpään kiinnike hapettunut hajalle niin,että kumi repesi irti tuosta yläkiinnikkeestä jolloin iskarin yläpää on irti ja kolisee joustoliikkeessä.Tuo yläpään kiinnike on helppo vaihtaa,tulee kiinni koriin kahdella pultilla pyöränkotelon puolelta.

                    Comment


                    • #11
                      Juu kyllä se kolina tuli loppuunkuluneista iskareista.. Olisin voinut vannoa että se kolina tuli auton sisältä mutta se lukon räplääminen kun ei auttanut ollenkaan. Ja kun kolina väheni kun oli enemmän painoa kyydissä niin avot jäljet johtivat sylttytehtaalle. No maanantaina vaidetaan vanhojen tilalle uudet iskarit. HIntaa noin 400 €. Kun siinä autossa on se S-linen madallussarja. Erikoiskiitos sinulle JSP juuri noin sain kohdennettua sen äänen!

                      Comment

                      Working...
                      X