Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostimen vuodosta 3,6 PT V8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ohjaustehostimen vuodosta 3,6 PT V8

    Tossa huomasin että profiilin laitoksesta laskee vihreetä kultaa "lievästi" alleen ja käytin tehostimen banjo-pultit irti. Ihmettelemään jäin että eikös noissa kuuluisi olla jonniilaiset (alumiini?)tiivisteet molemmin puolin letkun liitintä?

    tyyliin:

    Ohjaustehostimen "runko" -> Tiivisterengas -> Letkun liitin -> Toinen tiivisterengas -> Banjopultin kanta.

    Niitä tiivisteitä nimittäin en kyseisestä kikottimesta löytänyt.

    Porukoiden berttavitoseen vaihettuani letkun huomasin että siinä oli molemmin puolin liekkö alumiinitiivesteet niin jäi vähän mietityttämään.

    Apua tarvittais pikaisesti kun huomenna pitäis reissuun lähteä ja auto lepäilee pukkien päällä =)

    Kiitos jo näin etukäteen.

    #2
    Kupariprikat tai o-renkaat banjon urissa. Molemmin puolin luonnollisesti. Kupariprikka piiloutuu helposti pultin kantaan jumittuneena.

    Comment


    • #3
      ok.. ei nimittäin ollu ees piilossakaan..

      Kiitos pikaisesta vastauksesta =)

      Comment


        #4
        Itsellä on -93 V8:ssa O-renkaat juurikin tuossa banjoliittimessä. Pultissa itsessään ei siis ole mitään.

        Comment


          #5
          Sivulla olevassa (kulmamallisessa, säiliöltä tulevalta) banjossa pitäisi olla 17x2.5 molemmin puolin ja
          ylempänä (hammastangolle menevään) sitten 13x2.5 molemmin puolin.

          Hydrauliikkaosia myyvistä liikkeistä voisit saada suoraan hyllystä oikeat, tai ainakin lähelle tuota kokoa, jos kiirus?
          Omaani menisin ostamaan merkkiliikkeestä ko. tiivisteet, kun eivät kuitenkaan montaa euroa kappale maksa...
          Ja olisivat varmasti oikeanlaiset .

          Ja osanumerot etkasta:
          13x2.5 osanumero N 903 633 01 ja
          17x2.5 osanumero N 904 222 01
          Viimeksi muokannut Härski; 7.8.2011, 13:32.

          Comment


            #6
            Välttämättä ei kannata kopioida muualle annettua osittain virheellistä tietoa tänne... Edelleenkin, letkuissa kuuluu olla O-renkaat, joiden mitoitukset pumpun päässä on nuo Ville mainitsemat ja varaosanumerot lisättynä etuliitteellä "N". Hammastangon päässä 15x2.5 (N90421101).

            Comment


              #7
              Hyvä kun korjasit. Tietääpähän jatkossa:) Korjasin tuohon postaukseeni nuo kohdat. Etka hieman epäselvä jossain tapauksissa.

              5syl-lötköissä ohjaustehostimen osissa näkee kuparirikkoja, niin automaattisesti oletin kasissakin olevan noin.
              Ei näköjään aina menekään niin :P

              Comment


                #8
                Jeps, pyritään pidetään tieto kutakuinkin oikeana niin auttaa paremmin muitakin asian kanssa jatkossa pähkäileviä kanssaharrastajia :). Nuo O-rengastiivisteiset liittimet eivät välttämättä tiivisty luotettavasti kupari-/alumiiniprikoilla tiivisteuran aiheuttaman riittämättömän tiivistyskannaksen puutteen vuoksi.

                Comment


                  #9
                  Ne o-renkaat tulee lötköön jossain faceliftin tienoilla. V8 faceliftin jälkeistä perimää, joten niissä taitaa olla aina o-renkaat.

                  Jos letkun banjoliittimessä on sileät pinnat, niin kupariprikat. Jos urat o-renkaille, niin o-renkaat. Helppoa kuin heinän teko.

                  Comment


                  • #10
                    Letkut liittimineen saatu tiiviiksi viikonloppuna. Mutta sitten huomasinkin että nyt kun ei niistä kuse niin sieltähän se nätisti ruikkii tehostimen pumpun "sisuksista" (hihnan puoleisesta päästä) *prkl*, stefako?

                    Joten.. onko nyt edessä koko pumpun vaihto (Marmorilta 1600€), korjaussarja moiseen (133€) ja missä sen teettää, vaiko onkos jossain muussa mallissa käytetty samanmallista tehostinta? Saattaisi löytää hyvällä lykyllä käytettynä ehjän kappaleen. Kyseisessä yksilössähän on oma "piiri" jarru- sekä ohjaustehostukselle.

                    Järkeviä ideoita ja ehotuksia otetaan vastaan ja "uutta" käytettyäkin ehjää saa tarjota jos jollakulla sellanen sattuu lojumaan =)

                    Btw on muutes helv*tin jäykkä kääntää ja jarruttaa ilman tehostusta =P

                    Comment


                      #11
                      Eikö siinä ole ihan typ44-klassikko pumppuna? Tee itse tai osta edukkaasti kunnostettu.

                      Comment


                      • #12
                        http://seekpart24.com/trw/hydraulic-...100199&at=1200

                        Moista härpätintä tarjoaa V8:n tiedoilla mulle joka kyllä näyttää suurinpiirtein samalta kun entinenkin. Eikä nyt loppuunsa niin paha kun odotin.. 560€ kotiovelle tuotuna (vai laskinko just väärinpäin x)).

                        Liekkö kukaan tilaillu kyseisestä paikasta mitään, että onko miten luotettava pulju/palikka mikä mahdollisesti tulee? Kyselyä pistin sinne ja Nancy-tyttönen vakuutteli, että tämä osa olisi käypänen ja vielä saatavillakin 3-4 päivässä mulle asti.

                        Hitto kun uskaltais luottaa noihin putiikkeihin ihan suoraan, mutta ei oikein siihenkään nykyään ole enää varaa.

                        Comment


                          #13
                          Itse tilaillu tuolta aina silloin tällöin ja ei mitään ongelmaa. Ihan luotettava pulju. PayPalilla maksanut ja paketti tullut viikon-kahden sisällä. No problem.

                          Tosin viimeksi sain 200:seen väärän kuivaimen. Kaikkien luetteloiden mukaan toki muka käypäinen, mutta ei ole. En sitä edes tilannut, vaan sen oikean mallisen ja tilaushistoriassakin kuivain on "toimittamatta". En jaksanut tehdä mitään, kun sain 33e:llä 45e:n Hellan kuivaimen, vaikkakin nyt ei itselle käykään.

                          Ota huomioon, että 'deposit' meinaa siis panttia. Vanhasta pumpusta saat siit sen depositin verran takaisin. En nyt sata varma, että onko tuossa hinnassa mukana vai laitetaanko vain päälle. EXCL. DEPOSIT kyllä antaa ymmärtää, että pantti tuohon hintaan päälle. Siinä mielessä siis olen ehkä kirjoittanut tuossa vanhassa kirjoituksessani nuo hinnat väärin.

                          Mikset vain tiivistä sitä vanhaa?

                          Comment


                            #14
                            Numeron ja ulkonäön perusteella V8:ssa on ihan oma pumppunsa, mutta mahdollista toki on, että jasson korjausohjeen osat ainakin osittain sopivat - mene ja tiedä :). Jos tiivistät niin kannattaa tehdä siitä projektikertomus, kun kaippa ne alkaa kohta leviämään ("levittämään") itse kullakin...

                            Comment


                              #15
                              Korjausohje käy aika suurella varmuudella olemattomalla tai korkeintaan hyvin pienellä soveltamisella koko lötkösukupolven kirjoon.

                              Kuvien perusteella näyttäisi eroa olevan vain pumpun säiliöpuolen lohkolla. V8:sta puuttuu 100/200:sen kiinnityskorvake ja syöttöletkun lähtö on hieman eri kulmassa. Toisin sanoen itse pumppuosa on varmaan teknisesti identtinen. Villi veikkaus on, että säiliölohkot käy ristiin 100/200:sta irrotettuun pumppuunkin.

                              Jos Inferno viitsii vaikka vilkaista omasta pumpustaan tyyppikilven lukemia, että onko 150bar/75bar. Jos, niin sitten aika suurella varmuudella teknisesti sama pumppu, kiinnitys moottoriin vain erilainen.

                              Comment


                                #16
                                Mistä olette noita korjaussarjoja tilailleet? Olisi hyllyssä kaksi 20v:n pumppua, joiden kunnosta ei ole ihan tarkkaa tietoa, ainakin toinen ilmeisesti on pitävä. Ajatuksena olisi kunnostaa toinen vaikka ihan varmuudeksi.

                                Comment


                                  #17
                                  Eiköhän oo merkkitiskin juttuja. En ole ainakaan muualla niitä nähnyt.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pitää viikonlopun aikana varmistaa nuo lukemat. Saisi tämänkin rojektin etenemään johonkin suuntaan.

                                    Eniten minua omien osaamisien kannalta epäilyttää tuo stefan poisto ja uuden asennus. O-renkaat nyt vaihtaa vielä ihan näppärästi, mutta stefa voi aiheuttaa harmaita hiuksia, kun ennen en moista ole vaihtanut.

                                    Ja marmorilta saa tämän korjaussarjan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Seuraava ongelma..

                                      Soitin kaverille Laakkoselle ja sanoin, että pistää korjaussarjan tilaukseen. Ystäväni Mikko siihen totesi, että onko Servotronicilla vai ilman.. Kikotintahan on saanut myös sillä varustettuna ja korjaussarjojakin on sitten kaksi mistä valita. Mistähän minä nyt tähän hätään sen saan selville kun autokin on kauempana?

                                      Comment


                                        #20
                                        Varustelistassa koodi "1N3"

                                        Comment


                                          #21
                                          Miten servotronic liittyy pumppuun?

                                          Onkohan noissa tiivistesarjoissa kaikki osat vai vain melkein kaikki? Kaikki tiivisteet saa toki irtotavaranakin alan liikkeestä. Ei ole mitään erityistiivareita.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei liity varmaan millään tapaa, kuin että erilaiset tiivisteet on molemmissa sarjoissa.. Ainakin laakkosen osaluettelon mukaan oli jokunen eroavaisuus.

                                            Comment


                                              #23
                                              Onkohan ne nyt varmasti katsoneet pumpun korjaussarjaa, eikä raidetangon/ohjausvaihteen..

                                              Comment


                                                #24
                                                Nimenomaan. Raidetangon sarjaa ne ovat katselleet.

                                                Tiivistesarjoja (myös pumppuun) löytää muuten täältä, jos ei halua ostella tiivareita erikseen: http://audi100.net/Shop/shop.html

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Se on hammastanko.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jep..

                                                    Siellä oli vahingossa katsottu hammastangon tiivistesarjaa. Tilasin itse pumpun tiivistesarjan (56€) ja odottelen sen laskeutumista savoon.

                                                    Liekkö kellään kokemusta hydrauliikkapumpun irrottamisesta tuommosesta v8:sta? Alakautta varmaan helpointakö, mutta siinäkin on ilmastoinnin palikkaa tiellä.

                                                    Ja mistä saa tuota moniurahihnaa sitten löysytettyä? Tyhmiä kysymyksiä, mutta vähentää paikkojen tarpeetonta roplaamista/hajoamista =)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Moniurahihnan olen itse ottanut ilmastoinin pyörältä ihan vain venyttämällä sitä siitä pitkältä alasuoralta ja sitten ujuttanut sen pois. Jos ei noin onnistu niin sitten vain löystyttämään kiristinpyörää eli työnnä joku ISO ruuvari tai vastaava (itse olen käyttänyt pientä sorkkarautaa) ja löysää pyörää kampeamalla sitä viskon pyörän vasten tällä "työkalulla".

                                                      Varsinainen tehostimen pumpun olen ottanut pöydälle kiinnitysjalan kanssa eli ensin kannattaa ottaa ilmastoinnin kompura irti ja sitten itse pumppu jalustoineen lohkosta. Tähän voit sitten soveltaa itse muutakin tapaa, mutta näin olen itse toiminut :)

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X