Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Zaino autonhoitotuotteet - Kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Zaino autonhoitotuotteet - Kokemuksia?

    No nyt kun nuo Zaino autonhoitotuotteet on rantautunut suomeenkin (http://www.carwaxzaino.fi/index.php), niin mielihän tekisi heti testata ainakin mainospuheiden perusteella, mutta onko nuo tuotteet todellakin hintansa väärti vai pelkkää mainospuhetta. Hintaahan tommoselle kunnon paketille tulisi semmoset 140-150?, jolla saa jo monta Glymin purnukkaa. Toki tuossa mainostettiin todella riittoisaksi, eli meikälaisellä menee kesän aikana semmoset 3 purkkia punasta glymiä, ehkä 2 kultaa ja pesuainetta noitakin enemmän =)

    Mutta jos joku on ulkomailta tilannut noita Zainon tuotteita tai on muuten kokemuksia, niin kirjoitelkaahan.


    pistin saman topickin FFP:n puolelle, ja ajattelin laittaa tännekkin (vaikka aika moni täältä taitaa olla myös FFP:ssä :) http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=35569

  • #2
    Ei omia kokemuksia, tässä muutama rivi kuitenkin asiaa suomalaisesta näkövinkkelistäkin:

    http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=17347

    Comment


    • #3
      Noh, tota on ylistetty ympäri foorumeita ja nettiä niin paljon että taidan ostaa ihan kokeilumielessä tuon setin. Kerranhan se vaan kirpasee :D

      Tarvii katsoa jos saisi jo tällä viikolla kokeiltua noita aineita niin voin sitten kertoa kokemuksia. Rupee olemaan kyljet yms. taas sen verran karkeat jarrupölyn, pien, suolan ym. p**kan vaikutuksesta että joku Glymiä tai tota pitää heittää pintaan.

      Comment


      • #4
        Onpas halpaa. Osta purkki tätä jos rahat riittää :)

        http://www.zdouk.com/detail.aspx?ID=86

        Comment


          #5
          jos jostain saatte niin suosittelen carteckin kestovahaa ....oon itte myyny ja käyttäny sitä työssäni on hyvä

          Comment


          • #6
            Tunnustaudun Zaino-kauppiaaksi.

            Mulla on pihassa kaksi autoa muijan Pösö 206 5kk vanha ja oma Saab 4 vuotta vanha. Vanha Saapas kiiltelee ja kyljet on sileät kuin lapsen peppu kun tuon uuden Pösön kyljet karheat kuin hiekkapaperit vaikka kuinka läträsin vahalla(hoidettu AG tuotteilla punanen ja kulta). Omassani on tehty Zaino käsittely noin 1kk sitten jolloin putsain auton perusteellisesti Z-18 ClayBarilla. Varmaan näitte kuvat. Mäkin luulin että pinta oli puhdas hyvän pesun jälkeen, mutta eipäs olleet. ClayBarilla saa kaikki ylimääräisen sotkun pois piki, jarrupöly, ötökän jämät. Ton jälkeen hyvä pesu -> kuivaus ja kaksi kerrosta vahaa. Kiilsi aivan törkeesti. Nyt olen vain pessyt auton noin viikon välein ja kiilto on taas esillä. Yllätyin itsekkin kuinka hyvä tuli.

            Spinneri lehteen tulee vaha testi kesäkuun numeroon jossa mukana valtamerkit ja Zaino haastajana.

            Samalla noin 1kk sitten valjastin testiryhmän käyttämään Zainoa ja odottelen vielä kommentteja heiltäkin. Eivät ole vielä käyttäneet kylmien ilmojen takia.

            Terveisin
            Jyrki
            http://www.carwaxzaino.fi

            Comment


            • #7
              Täytyypä melkein kokeilla noita nyt kun jäsenet saa niistä jopa alennusta...
              Tähän mennessä olen tykästynyt AG punaiseen ja kultaan ja niitä tuntuu kuluvan vieläkin enemmin mitä Sargella. Toi glymin kultainen kun tulee vedettyä pari kertaa kuukaudessa ja punaista tarvittaessa...eli pahasti olen koukussa autonhoitotuotteisiin...=)

              Comment


              • #8
                Hehe, no voihan sen niinkin sanoa :)

                Jyrki, teidän sivuilla muistaakseni sanottiin että esim. Z-3:sta ei saa laittaa kuin maksimissaan 3 kerrosta vuorokauden aikana, mutta koskeeko tämä sääntö myös Z-5:sta? Eli voinko esim laittaa vuorokauden aikana vaikka 2 kerrosta Z-5:sta ja sitten 3 kerrosta Z-3:sta.

                Comment


                • #9
                  Näin se on että Z-5 lasketaan vahaksi. Ongelma on siinä että alimmat kerrokset eivät pääse kuivumaan riittävästi jos laittaa enemmän kuin 3 kerrosta kerralaan, tuloksena hieman samea pinta.

                  Z-6 ei lasketa vain Z-2, Z-3 ja Z-5 kerrokset ovat varsinaisia vahakerroksia.

                  jos vaikka kuukauden ajan laittaa vain lauantaisin kolme kerrosta vahaa on saldo jo 12 kerrosta kuukaden sisällä. Tuollainen määrä riittää varsin mainiosti ja kiilto on aivan mahtava. Z-7 pesulla kiilto palautuu sillä pesuaine sisältää vähän vaha-aineta.

                  Ja ainahan voi viimeistellä Z-6 kiiltosuihkeella, niin usein kun haluaa.

                  Perusohje:
                  Pesu Fairy original
                  Z-18 ClayBar + liukasta (5dl vettä ja korkillinen Z-7 suihkupulloon)
                  Pesu Z-7ja kuivaus
                  Vahaus Z-5 jos tarvii
                  - (+ZFX anna kuivua noin 30 min enimmäisellä kerralla)
                  - (jätä viimeinen Z-2/Z-3 +Z-6 käsittely)
                  Vahaus Z-2 tai Z-3 (+ZFX vahan poisto samantien)
                  Z-6 kiiltosuihke ja kuivaus
                  Z-2 tai Z-3 (+ZFX vahan poisto samantien)
                  Z-6 kiiltosuihke ja kuivaus
                  Z-2 tai Z-3 (+ZFX vahan poisto samantien)
                  Z-6 kiiltosuihke ja kuivaus

                  Ensimmäinen vahakerros pitää antaa kuivua 30-60 min riippuen ilmankosteudesta. Tämä on tärkeää sillä hyvin kuivunut pohjavaha pysyy pitempää pinnassa jopa 6 kk. Tolla setillä homma aloitettu. Ideana on kirkkaat vaha kerrokset joita lisäämällä kiillon syvyys lisääntyy. Itselläni on vasta 4 kerrosta mutta hyvältä näyttää. Aikaa saa varata noin 6-8 h sillä pohjatyö vie aikaa. Koko auton ClayBarilla puhdistus vie noin 1,5 h ainakin minulla.

                  Comment


                  • #10
                    Mitä tarkoitat tällä "ZFX vahan poisto samantien"? Muuten vaikuttaa ihan selkeeltä, tosin varmasti aikaa vievää, kuten sanoit.

                    Edit: Ja nuo Claybarit on ilmeisesti kertakäyttökamaa? Riittääkö noi 2 mitä tuossa paketissa tulee koko auton puhdistukseen?

                    Comment


                    • #11
                      ZFX sekoiitetaan Z-2 tai Z-3 vahan kanssa, ohjeet tulee mukaan. ZFX laitetaan sekoituspulloon pari tippaa. Vahasta tulee sellaista joka levitetään pienille alueille kerrallaan ja pyyitään pois miltein samantien. Vaha kuivuu muutamissa sekunneisa kunhan lämpötila on yli +15 astetta.

                      Tässä kuvassa on sekoituspullos joita on 3 kpl ja yhdessä on mukana ZFX. Sekoituspullo on 60 ml eli kaksikertaa yskälääke mitattakupin verran. Puolikkaalla sekoituspullolla vahaa normaali kokoisen auton yhden kerran eli 30ml riittää.


                      Minulla meni yksi ClayBar kokoautoon ja toinen vanteisiin, mutta mä puhdistelin sitä tankoa vähän väliä ja revin/leikkasin paloja irti. Mustaksi se tuli lensi sitten roskiin. Tärkeää ClayBarin käytössä on se että pesee ensin auton hyvin. Maalipinnassa ei saa olla hiekkaa joka yleensä valuu kylkilistojen alta. Toinen tärkeä asia on käyttää riittävästi liukastetta. Jos tuntuu ettei ClayBar kulje maalipinnalla suihkuta lisää liukastetta. Jos kuivalla tangolla hankaa kuivaa maalipintaa sotku on tatttu. Tanko on turvallinen käyttää eikä naarmuta. Mä soitin aikoinaan isopomolle Sal Zainolle ja hän sanoi että häneltä meni vuosia opettaa jenkkejä käyttämään ClayBaria. Nyt se on aika must tuote siellä päin

                      Tän näköinen mun ClayBar oli konepellin ja katon jäljiltä. Kyljistä irtosi niin paljon törkyä että piti kokoajan muovailla ClayBaria.

                      Comment


                      • #12
                        Niin niin, tarkoitit vahan kiillotusta samantien. Tyhmä minä :) Ei heti raksuttanu. Noh, oot saanu mut sen verran vakuuttuneeks, ja muutenkin mitä oon eilen ja tänään juttuja lueskellut, niin enköhän minä tässä kohtapuoliin satsin tilaa kokeeks. Sisältääkö tuon Z-5 mitään hiovia ainesosia? Ei kuitenkaan viitsisi mitään hiovaa tököttiä laittaa kun maalipinta on kuitenkin vasta 1½ vuotta vanha, mutta kuitenkin on pientä hankausjälkeä ja "hämähäkin seittiä" havaittavissa.

                        Comment


                        • #13
                          Z-5 ei sisällä mitään hiovia aineita vaan se täyttää naarmut. Omani oli ahkeran käsipesun jäljiltä aika huonossa kunnossa ja kahdella Z-5 kerroksella sain pienimmät peittoon eli noin arviolta 70% naarmuista katosi.

                          Ei muuta kuin tilaamaan. Kohta alkaa tulla käyttäjiltä kommentteja kun tavaraa lähtee liikenteeseeen koko ajan. Saatte suomalaisia käyttäkokemuksia eikä vain jenkkien ylistyssanoja.

                          Comment


                          • #14
                            Ja lisää kysymyksiä jyrkille. Kun mulla on kirkkaan punanen auto (perusväri), mutta mitä olen selaillut netistä niin jotkut on käyttänyt tota Z-2Pro:ta myös punaisiin autoihin. Eli mikä ero Z-2:lla ja Z-3:lla on
                            ja onko tuo Z-3 nyt sitten se oikea vaihtoehto mun autolle? Entä vahan levitys, eli kun ensimmäinen kerros saa kuivua pidempään, kannattaako vaha levittää eka koko autolle ja sitten kiillotus ja seuraavaan kerrokseen esimerkiksi konepelti, kiillotus ja Z-6 ja sitten siirtyy muihin osiin? Ja sitten vielä, levitetäänkö vaha pyörivin liikkein, vai niinkuin jossain sanottiin, edestakaisin liikkein vaaka -ja pystysuunnassa?

                            Comment


                            • #15
                              No nyt on sitten Zainot tilattu. Toivottavasti jo viikonloppuna pääsen testailemaan noita ja kirjottamaan kokemuksista.

                              Palvelu oli ainakin erinomaista ja nopeata, pisteet siitä.

                              Comment


                              • #16
                                No niin tavarat matkassa.

                                Punainen auto on perusvärejä ja silloin Z-3 on siihen oikea vaha. Jos punaisessa on mukana metallinhohtoa tai lakkakerros niin silloin on Z-2 Pron paikka.

                                Vahauksesta: Ensmmäisellä kerrala vahaa koko auto ja annan kuivua 30-60 min. Sargen tapauksessa Z-5+ZFX kerros on esimmmäinen. Pyyhi vaha pois ja käytä Z-6:sta. Seuraava kerros vahaa jolloin kuivuminen tapahtuu noin 30 sek ja pyyhintä (tietenkin ilman lämpötilasta ja kosteudesta riippuen). Kannattaa työskennellä pienemmillä alueilla esim puolikas konepelti kerrallaan (sekin on vähän iso alue mutta jos on lämmin ilma yli 20 astetta niin alueet vain pienenevät. Jatketaan sitten vahauksen jälkeen Z-6 käsittelyllä. Kerran vielä koko setti ja se on siinä.


                                Vaha levitetään edestakaisin liikkein ei pyörivin sillä muuten jää kohtia jonne vaha ei ole levittynyt. Vahaa käytetän vain pieniä määriä eli Sarge laita vain puoli sekoituspullollita vahaa, se riittää koko autoon. Zainon kanssa ei saa läträtä sillä tulos vain huononee. Vahaa käytetään todella vähän ja mitä vähemmällä pääsee sitä parempi lopputulos.

                                Loistaa ihan törkeesti :)

                                Comment


                                • #17
                                  No metallihohtoa siinä ei ole, lakkakerroksesta ei ole hajua. Viisaammaat kertokoot, väri Brilliant Red A3:ssa (-03/04). Audin mukaan perusväri.

                                  Comment


                                  • #18
                                    no mitään pahaa ei tapahdu vaikka siinä lakka olisikin, loistaa se kuitenkin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No joo, luulisin ettei siinä ole lakkaa. Lähdetään työstämään näillä mitä tilattiinkin :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Homman nimi on se, että haluan hoitaa kunnolla tuon homman nyt, niin ilmeisesti joudun tulemaan huomenissa sinne pääkaupunkiseudulle hakemaan tommosen Z-2:n, mikäli vain nouto onnistuu teiltä?
                                        Näköjään tuo väri on Brilliant Red Clear Coat LY3J/C8 (TT:n väri tosin), eli on lakkapinta ja vaikka tuo Z-3 varmasti toisi samankaltaiset tulokset niin haluan pelata varman päälle.

                                        Comment


                                        • #21
                                          järjestyy, ohjeet YV:nä

                                          Comment


                                          • #22
                                            Minkälaista tököttiä nuo nahanhoitotuotteet ovat, onko kokemuksia?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mä olen ennen käyttänyt Nahkista ja se oli loisto ainetta. Ainut haittapuoli oli se että penkit oli viikonverran kuin liisterillä vuorattuja vaikka kuinka hankasi kuivaksi rätillä.

                                              Zainon kohdalla Z-9 on puhditusaine ja Z-10 hoitoaine. 10 jälkeen nahat tuoksuu paripäivää kuin uudet penkit (mun mielestä ainut haittapuoli). Levittyy hyvin ja ei tahmaa. Penskat vuorasi takapenkin pillimehulla ja tahrat lähti todella hyvin pois. Mun ratti oli kuin kuiva nahka ja nyt sekin on saanut pehmeyden takaisin. Tuote on helppokäyttöinen koska on juoksevaa ainetta. Tässä kohtaa pakko todeta, että hyvä tuote mutta ei mikään ihme tavara, valitettavasti. Zaino enemmänkin ulkoisten pintojen hoitoon. Tää oli mun rehellinen mielipiteeni, vaikka hammasta purren yritänkin sanoa että ostakaa ostakaaa.... :)

                                              Summa sumarum. Palauttaa nahan pehmeyden mutta ei palauta väriä jos on päässyt vaikka penkki haalistumaan vuosien saatossa.

                                              Minkinöljy on kans mainio tuote.

                                              Comment


                                              • #24
                                                No niin, nyt on Zainot sitten testattu. Eli ostin koko Z-2 Start Packin sekä pullon Z-5, tein kaiken ohjeiden mukaan ja nyt on 4 kerrosta pinnassa (Z-5, Z-5, Z-2, Z-2) ja kiilto on upea ja pinta todella hyvän tuntuinen. Jos on valmis näkemään vaivaa auton eteen, niin suosittelen kyllä lämpimästi tätä tuotetta. Haittapuolina mainittakoot, että vaikka kuinka ohjeita kyttäisi, niin itse näitä vasta oppii ensimmäisen kerran jälkeen käyttämään. Itse olen lotrannut aivan liikaa näiden tuotteiden kanssa ja levittänyt liian paksuja vahakerroksia vaikka kuinka yritin ohuita tehdä. Mutta tekemällä oppii ja lopputulos näyttää hienolta. Vielä miinuksena mainittakoot, että tekee koko ajan mieli mennä laittamaan lisää kerroksia :)

                                                Tässä muutama nopeasti pihassa räpsitty kuva:

                                                http://koti.phnet.fi/henkkaw/zaino/P...8_filtered.jpg

                                                http://koti.phnet.fi/henkkaw/zaino/P...5_filtered.jpg

                                                http://koti.phnet.fi/henkkaw/zaino/P...3_filtered.jpg

                                                http://koti.phnet.fi/henkkaw/zaino/P...7_filtered.jpg

                                                http://koti.phnet.fi/henkkaw/zaino/P...8_filtered.jpg



                                                Ja tiedän, ne vanteet on liian pienet ja liian korkealla matkustetaan :P

                                                Edit: Oho, kuvat näkyykin noin isoina. Toivottavasti ei ole paljon modeemimiehiä linjoilla :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sarge hyvää työtä olet tehnyt. Perusväreissä (musta, punainen...) huomaa kaikkein parhaimmin kuinka Zaino toimii.

                                                  Kuten Mr S kertoi tekemällä oppii ja aina tulee käytettyä liikaa vahaa ekalla kerralla.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kyllä se minustakin hyvältä alkaa näyttämään. Jos sitä vielä viikonloppuna pesun yhteydessä heittäs kerroksen vahaa :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Voi että ku kiiltää komiasti, pitää vissiin hankkia tuo paketti, syödään sit vaikka näkkileipää. Pääasia et auto näyttää hyvältä!

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ennen/jälkeen -kuvat olisi paljon informatiivisempia. Nämä taisi olla kaikki "jälkeen"?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Nämä on kaikki jälkeen kuvia. Nyt se on vähän myöhästä ottaa ennen/jälkeen kuvat, mutta joku muu voi ottaa tietty.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ainoan vertailun mitä oikeastaan voin laittaa samasta paikasta, on kuva auton luovutuspäivänä 8/2003, sekä Zaino-hoidon jälkeen.

                                                            Eli, kuvassa auto haettu liikkeestä noin tuntia aikaisemmin, ajettu 50km (8/2003)
                                                            http://koti.phnet.fi/henkkaw/zaino/PICT0099pshop.jpg




                                                            50tkm myöhemmin, sama paikka, Zaino-hoidon jälkeen auto näyttää tältä:
                                                            http://koti.phnet.fi/henkkaw/zaino/P...8_filtered.jpg



                                                            Tottakai kuvien vertailu on hankalaa, jopa hieman epäreilua johtuen ehkä hieman erilaisesta valaistuksesta yms. Mutta ei tuo "jälkeen" -kuva mielestäni ainakaan häviä uudelle maalipinnalle.

                                                            // ISOT KUVAT LINKEIKSI - MIIKKA-

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X